Ik was voor de lol even bezig in bat, daarvoor had ik een topic gemaakt wat bijna direct weer werd gesloten zonder dat ik kans had voor verbetering. hierbij mijn goede topic.
Toen ik deze code probeerde te runnen sloot deze gelijk weer. Nadat ik de code had doorzocht had ik nog steeds niks gevonden ik heb ook nog geprobeerd als Administrator te runnen, Ook heb ik op internet rondgezocht en daar stond dat het waarschijnlijk een fout was Goh dat had ik ook nog niet bedacht
Ik kreeg een DM van Raven (Dank hiervoor) die zei dat het zo moet:
Ik kom er niet helemaal uit, Hoe moet ik dat in mijn code inbrengen. Ik ben (nog) niet heel goed in bat dus hulp word gewardeerd.
Ik heb deze site gevonden maar snap er niet heel veel van
http://www.robvanderwoude.com/choice.php
Alvast bedankt voor de hulp
( Als mijn vorige topic open bleef had ik hem aangepast naar deze maar die is gesloten zonder waarschuwing ofzo
)
Batchfile: Test.bat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| @echo off title IT Toolpack color 02 echo +----------+ echo [ Toolpack ] echo +----------+ echo. echo Wich tool do you want to use? (X to exit) echo. echo 1 (Ipconfig /all) | 2 (Ping) echo 3 (Tree) | 4 (Shutdown -i) echo. pause set /p keuze= if %keuze%==1 goto a if %keuze%==2 goto b if %keuze%==3 goto c if %keuze%==4 goto d if %keuze%==X goto x :a cls ipconfig /all pause goto begin :b cls echo Wich ip to ping? set /p IP pause cls ping %IP% pause goto begin :c cls Tree pause goto begin :d cls shutdown -i pause goto begin :x cls exit |
Toen ik deze code probeerde te runnen sloot deze gelijk weer. Nadat ik de code had doorzocht had ik nog steeds niks gevonden ik heb ook nog geprobeerd als Administrator te runnen, Ook heb ik op internet rondgezocht en daar stond dat het waarschijnlijk een fout was Goh dat had ik ook nog niet bedacht
Ik kreeg een DM van Raven (Dank hiervoor) die zei dat het zo moet:
Batchfile: Selectiemenu.bat
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ECHO 1 ga naar label1 ECHO 2 ga naar label2 ECHO 3 ga naar label3 ECHO. CHOICE /C:123 /N /M "What would you like to do?:" if "%errorlevel%"=="1" GOTO label1 if "%errorlevel%"=="2" GOTO label2 if "%errorlevel%"=="3" GOTO label3 |
Ik kom er niet helemaal uit, Hoe moet ik dat in mijn code inbrengen. Ik ben (nog) niet heel goed in bat dus hulp word gewardeerd.
Ik heb deze site gevonden maar snap er niet heel veel van
Alvast bedankt voor de hulp
( Als mijn vorige topic open bleef had ik hem aangepast naar deze maar die is gesloten zonder waarschuwing ofzo