3 beelschermen aansturen met videokaart en onboard

Pagina: 1
Acties:

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:37
Beste leden,

Ik ben nog maar net nieuw op Tweakers, het is dus voor mij een beetje uitvogelen nog hoe alles werkt. Maar de voornaamste reden waarom ik dit topic opent is omdat ik met een probleempje zit. Ik heb een kant en klaar systeempje van een vriend gekregen, met de videokaart: nvidia geforce gt320.

Nu heb ik 3 schermen, 2 te leen van m'n pa voor eventjes. Nou zag je altijd bij mensen een setup met 3 schermen, en ik dacht laat is gek doen en alle 3 aan te sluiten. Nu heeft de videokaart alleen: dvi en hdmi. Maar het moederbord heeft nog hdmi en vga. Het derder scherm heb ik dus met vga op het moederbord aangesloten.

Helaas worden er maar 2 herkent, die van de videokaart natuurlijk. Nou was ik benieuwd of er misschien een tweakje of iets anders bestaat waardoor je die 3de als nog kan laten werken. Het gaat maar om een tijdelijke setup, dus iets uitgeven voor een duur apparaat zit er eigenlijk niet in. Ik ben ook benieuwd voor in de toekomst. Mocht ik ooit het geluk hebben om over zo'n setup te bezitten, of je dan echt speciaal een grafische kaart met 3 aansluitingen nodig hebt.

BTW: Het word niet voor gamen gebruikt, alleen maar voor site's. Ik snap dat de videokaart het anders helemaal niet zou trekken.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jack

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:22

Swordlord

Act first, think never

Rondkijken in je bios, of je kan voorkomen dat de interne videokaart wordt uitgeschakeld.
Want de interne videokaart (die van het moederbord) wordt uitgeschakeld zodra een insteek videokaart erin wordt gezet.

Is deze optie er niet, dan heb je pech... en zul je dus een videokaart nodig hebben met DVI en extra displayport aansluitingen (gezien verschillen in techniek, laat displayport zich makkelijker in grote getallen functioneren op een videokaart) of als je moederbord het toelaat een extra videokaart erbij plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 19-08-2013 20:52 ]

• nDirect090
Swordlord schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:47:
Rondkijken in je bios, of je kan voorkomen dat de interne videokaart wordt uitgeschakeld.
Want de interne videokaart (die van het moederbord) wordt uitgeschakeld zodra een insteek videokaart erin wordt gezet.

Is deze optie er niet, dan heb je pech... en zul je dus een videokaart nodig hebben met DVI en extra displayport aansluitingen (gezien verschillen in techniek, laat displayport zich makkelijker in grote getallen functioneren op een videokaart) of als je moederbord het toelaat een extra videokaart erbij plaatsen.
Bedankt voor het antwoord. Ik heb inmiddels wat rond zitten te snuffelen in de bios maar helaas. Ik heb wel de optie gevonden, maar ik moest echt een keuze maken tussen onboard en PCIE. Aangezien het een kant en klaar systeempje is, is er ook geen mogelijkheid tot een tweede kaart.

Zal de gtx770 en/of gtx760 wel 3 schermen ondersteunen? Niet dat ik van plan was om die kaarten erin te zetten, maar mocht ik later een pc gaan bouwen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens te vertellen met welke hardware je werkt. Dat kan het al een stuk duidelijker maken.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 22:37
nDirect090 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:06:
[...]
Zal de gtx770 en/of gtx760 wel 3 schermen ondersteunen? Niet dat ik van plan was om die kaarten erin te zetten, maar mocht ik later een pc gaan bouwen.
http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements
.....

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Wil je 1 kaart gebruiken dan heb je een scherm nodig met Display port aansluitingen of een adapter nemen die dit omzet naar DVI... Zoals ik al zei...

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://dumpt.com/img/files/e8khlcc9cuii8wvjbie2.jpg

De aansluitingen op meeste videokaarten:

Scherm 1 Geel: DVI en HDMI gecombineerd, 1 van de 2 kiezen dus.
Scherm 2 Rood: DVI
Scherm 3 Groen: Display port. Of rechtstreeks aansluiten op een scherm dat displayport heeft of via een Displayport -> DVI adapter aansluiten op een normale DVI monitor.

[ Voor 182% gewijzigd door Swordlord op 21-08-2013 14:20 ]

• nDirect090
TERW_DAN schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:08:
Begin eens te vertellen met welke hardware je werkt. Dat kan het al een stuk duidelijker maken.
i3 530
6 GB RAM
gt320 1024MB
Windows 8.1 pro preview

-------------------

Als tegenhanger van de displaypoort converter heb je toch ook een verloopkabel van displaypoort naar hdmi?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Yup :P
Want DVI en HDMI signaal is niet echt verschillend :P Dus alleen het plugje veranderd haha

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nDirect090 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

i3 530
6 GB RAM
gt320 1024MB
Windows 8.1 pro preview

-------------------

Als tegenhanger van de displaypoort converter heb je toch ook een verloopkabel van displaypoort naar hdmi?
En welk moederbord?

En als je iets aan de displayport hangt naast DVI en HDMI, dan moet het wel een actieve adapter zijn.

• nDirect090
TERW_DAN schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:36:
[...]

En welk moederbord?

En als je iets aan de displayport hangt naast DVI en HDMI, dan moet het wel een actieve adapter zijn.
Excuses voor de late reactie, moederbord weet ik eerlijk gezegd niet omdat het een kant en klaar systeempje is en nergens staat aangegeven. Is de een mogelijk om via software dit te detecteren?
Pagina: 1