Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[bug]Profiel leidt naar FB account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik log hier in en ik zie dat ik een reactie op mijn blog, leuk zou je denken.

Als de reactie ook ergens op zou slaan dan snap ik het nog.. Maar het is dit:
Je reageert onder je WordPress.com acocnut. ( / ) Je reageert onder je Twitter acocnut. ( / ) Je reageert onder je Facebook acocnut. ( / )Verbinden met %sjQuery(document).ready(function(){var input = document.createElement( 'input' ), comment = jQuery( '#comment' );if ( 'placeholder' in input ) {comment.attr( 'placeholder', jQuery( '.comment-textarea label' ).remove().text() );}// Expando Mode: start small, then auto-resize on first click + text lengthjQuery( '#comment-form-identity' ).hide();jQuery( '#comment-form-subscribe' ).hide();jQuery( '#commentform .form-submit' ).hide();comment.css( { 'height':'10px' } ).one( 'focus', function() {var timer = setInterval( HighlanderComments.resizeCallback, 10 )jQuery( this ).animate( { 'height': HighlanderComments.initialHeight } ).delay( 100 ).queue( function(n) { clearInterval( timer ); HighlanderComments.resizeCallback(); n(); } );jQuery( '#comment-form-identity' ).slideDown();jQuery( '#comment-form-subscribe' ).slideDown();jQuery( '#commentform .form-submit' ).slideDown();});}); Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe reacties.Over deze blogDoor ondergetekende gestart op 8 maart 2011, met als doel: Lering ende Vermaak.
En als je op de gebruikersnaam klikt, krijgt je een FB account te zien...
OSS, AIX en iets wat erop lijkt...: Getik

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Wat is de bug? Volgens mij is het gewoon spam.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat iemand eerder wat raars gekopieerd en geplakt heeft. Als dit spam voor moet stellen faalt de spammer hopeloos. :o

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 01:08

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je staat waarschijnlijk reacties door ongeregistreerde users toe, een spambotje/-gebruiker heeft gewoon een FB-link als username url ingevuld met een flauwekul reactie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
hm, dan zou ik nog verwachten dat wanneer je op het profiel drukt dat je niet herleid wordt naar FB.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dat is de URL die ingevoerd is in het 'website'-veld van het reactieformulier. Die wordt gekoppeld aan de naam.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je anoniem reageren aan hebt staan krijgt iemand die niet ingelogd is en wil reageren dit voor zijn neus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gcHXgibkAfY5J7LqlCsadDvL/full.jpg
Ik gok dat de website dan als link onder de "username" komt te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 19-08-2013 20:00 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Imo zou dat niet moeten kunnen. Dat hoort dan een aparte veld te zijn met een aanduiding dat de gebruiker van buitenaf komt.

• Rupie
Dat zie je door het ontbreken van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net//g/if/icons/user_small.png voor de username ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een erg kleine indicator...

Maar dan nog: een extra veld voor de vermelding van de website zou niet slecht zijn. Plust het niet mogelijk maken dat een username kan verwijzen naar een webpagina.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een veld voor de vermelding van een website staat er al :P , zie screenshot stukje naar boven. Dat 2e is wel een goed idee.

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 19-08-2013 20:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 18:12
Zet gewoon uit dat non-Tweakers ook kunnen reageren?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een work-around.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 18:12
Wat jij wilt is het veranderen van een feature, geen bug. Er is blijkbaar ooit ervoor gekozen om niet-leden de mogelijkheid te geven om een website in te vullen, die dan onder de username zit. Dat jij dat onhandig vindt, kan, maar het is geen bug, want het is niet per ongeluk of door een fout gebeurd.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen onhandig: het is ook niet logisch. Bij een naam hoort ook een naam en niet een webprofiel ergens in the middle of the internet.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34

rob_erwt

What does this button do?

Het is bij weblog diensten vrij normaal (zo niet standaard) dat een website die je opgeeft bij het reageren als link eindigt onder de naam die je opgeeft. Bij ingelogde gebruikers is dat hun T.net profiel omdat dat iets zegt over die gebruiker.

Het is dus eigenlijk ook geen 'webprofiel ergens in the middle of the internet'. Als jij reageert, geef je daarbij (optioneel) een website op waarvan jij vindt dat die verband houdt met jou als reageerder. Spammers zullen daar idd onzin of een spam adres in kunnen vermelden, dat is wellicht een zwakte van dit systeem, maar als je de website los weergeeft, weerhoudt dat spammers er niet van om alsnog een 'foute' url op te geven. Als je dat niet wilt, kun je anonieme reacties uitzetten voor je tweakblog.

Zoals Rupie al aangaf, kun je zien dat de reactie van een niet (-ingelogde) Tweaker komt door het ontbreken van het icoontje.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar waarom wordt de website dan aan de username gelinkt? Wie heeft dat bedacht :P Is het niet handiger de username van dergelijke users niet van een link te voorzien en de website te koppelen aan een icoontje naast de username?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-08-2013 09:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• rob_erwt

rob_erwt

Zoals ik al zei: dat is de standaard bij de WordPress, Tumblrs, GeenStijls en NuJij's van deze wereld. Ik zie zo geen reden waarom we daar bij de Tweakblogs dan ineens van af zouden moeten wijken.

Verwijderd

Topicstarter
rob_erwt schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:36:
Het is bij weblog diensten vrij normaal (zo niet standaard) dat een website die je opgeeft bij het reageren als link eindigt onder de naam die je opgeeft. Bij ingelogde gebruikers is dat hun T.net profiel omdat dat iets zegt over die gebruiker.

Het is dus eigenlijk ook geen 'webprofiel ergens in the middle of the internet'. Als jij reageert, geef je daarbij (optioneel) een website op waarvan jij vindt dat die verband houdt met jou als reageerder. Spammers zullen daar idd onzin of een spam adres in kunnen vermelden, dat is wellicht een zwakte van dit systeem, maar als je de website los weergeeft, weerhoudt dat spammers er niet van om alsnog een 'foute' url op te geven. Als je dat niet wilt, kun je anonieme reacties uitzetten voor je tweakblog.

Zoals Rupie al aangaf, kun je zien dat de reactie van een niet (-ingelogde) Tweaker komt door het ontbreken van het icoontje.
Dus even een samenvatting:

Jijzelf zegt nu zelf bij deze dus, dat dit systeem niet deugt maar omdat al die andere smaken in de wereld van CMS'en het ook zo doen, houden jij/julie aan dit principe vast, ondanks het hebben van deze kennis dat niet klopt en wordt er d.m.v. een work-around (want dat is het gewoon) erom heen gewerkt.

Juist ja.. Sorry, maar hier ontbreekt het voor mij aan logica.

• Rupie
Hij zegt dat, zolang je een URL op kunt geven als je reageert, er altijd een risico is. Wat win je dan door er een extra veld voor te maken? Voor mij is het in de huidige situatie duidelijk wanneer de username naar een profiel op deze site verwijst en wanneer ik even moet kijken waar de link naar toe gaat voordat ik er op klik.

• rob_erwt

rob_erwt

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:54:
[...]

Dus even een samenvatting:

Jijzelf zegt nu zelf bij deze dus, dat dit systeem niet deugt maar omdat al die andere smaken in de wereld van CMS'en het ook zo doen, houden jij/julie aan dit principe vast, ondanks het hebben van deze kennis dat niet klopt en wordt er d.m.v. een work-around (want dat is het gewoon) erom heen gewerkt.

Juist ja.. Sorry, maar hier ontbreekt het voor mij aan logica.
Nee, ik zeg dat het systeem prima is, mede omdat het de standaard manier is bij reactie systemen. Voor de rest wat Rupie zegt: ja, het is te 'misbruiken', maar elk ander systeem waarbij je de mogelijkheid hebt om een url op te geven, is dat ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij genoeg 'andere' websites dat er een apart veld is waarmee je een naam kan opgeven en dat die ook wordt weergeven, zonder de mogelijkheid om in dat veld een website op te geven (dat is weer een ander veld) Die zou je als referentie kunnen gebruiken om als "profielnaam" te kunnen weergeven die niet klikbaar is en website wordt dan in een aparte statische veld weer gegeven.

Dit staat nu haaks op wat nu de situatie is bij Tweakerblogs, waarin een veld voor usernames gelinkt wordt aan een veld voor het vermelden van een website.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wat win je daarmee? Spammers kunnen dan nog steeds links in het bericht zelf plaatsen.

• rob_erwt

rob_erwt

Als het probleem is 'er is een spamlink in een website veld' dan is de oplossing idd niet het los weergeven van de url. Dat is dan nog steeds een spamlink.

Dan zou de oplossing zijn dat je gewoon geen website meer kan opgeven als je als niet ingelogde gebruiker reageert. En dat gaat mij te ver aangezien het slechts relatief sporadisch voorkomt op dit moment dat er uberhaupt spam linkjes worden ingevuld bij verder zinnige reacties.

Spam in het algemeen op de Tweakblogs is een andere discussie die op dit moment ook in een ander topic gevoerd wordt.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als er een beperking wordt gemaakt, zoals besproken in crisp in "Spam op Tweakblogs", dan zou ik het wel wenselijk vinden dat de blogeigenaar een automatische DM krijgen met uitleg.

Trouwens, is het misschien ook een idee om met een centrale spam-controle-dienst samen te werken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rob_erwt schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:52:
Als het probleem is 'er is een spamlink in een website veld' dan is de oplossing idd niet het los weergeven van de url. Dat is dan nog steeds een spamlink.
Maar het risico dat je op een spamlink klikt als die apart wordt weergegeven, in plaats van verborgen achter een klikbare username die normaal gesproken naar een Tweakers profiel linkt is natuurlijk wel oneindig veel kleiner. Zeker gezien de erg summiere indicatie of het een Tweaker of een anonieme reageerder is.

En juist bij een opvallende (spam) reactie is het een redelijk logische actie om even het user-profiel te willen checken welke mafkees die reactie heeft geplaatst. Dan moet je maar net weten dat bij gebrek aan zo'n klein icoontje, de username niet naar een Tweakers profiel linkt, maar mogelijk naar iets waar je niet op wilt klikken.

Het probleem is dan ook niet dat er spamlinks gepost kunnen worden, het probleem is dat er spamlinks gepost kunnen worden op een plek waar je een linkje naar een Tweakers profiel verwacht en dat de indicatie dat het hier geen Tweakers profiel betreft te onduidelijk is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind het op zich prima om de 'homepage' link op een andere manier te tonen, bijvoorbeeld met een huisje voor/achter de username oid :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Met dat idee ben ik wel voor.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En dan vervolgens klagen dat je met het huisje naar een GoT profiel wordt geleid :?

Er wordt netjes aangegeven dat wanneer het een tweaker-user is en als je met je muis over een linkje gaat, dan zie je ook het adres.

De presentatie doet niet af van het doel en dat is je (ver)leiden naar het FB profiel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, het huisje weergeven als er een site is ingevuld en dan daarheen linken terwijl de username alleen naar tweakers.net/gallery of nergens naar linkt.

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:48:
Nee, het huisje weergeven als er een site is ingevuld en dan daarheen linken terwijl de username alleen naar tweakers.net/gallery of nergens naar linkt.
+100.000.000.000

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jammer dat het nu stil blijft ;)

Oscar Wilde

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat verwacht je dan precies :?
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik verwacht een reactie op
Raven schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:48:
wat een reactie op jouw vorige bericht was ;) Helaas verdween jij ineens uit dit topic :/

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 28-09-2013 19:41 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1