Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi medetweakers,

Ik zit een beetje in een dubio. Het volgende is namelijk het probleem (even kort uitlegt).

Wegens een auto ongeluk, met het nodige letsel, kon ik mijn destijds huidige opleiding niet afronden (bank- en verzekeringswezen).
Nadat ik de draad weer wilde oppakken (klein half jaartje) ben ik als stagiaire begonnen bij een internet- en marketingbureau, á vier uur op een dag. Ondanks dat het onder mijn niveau was waardoor mijn motivatie soms wat laag was heb ik mijn stage ruim gehaald en (maar) een niveau drie diploma gekregen. In het jonge bedrijf kreeg ik ook een baan aangeboden; Medewerker binnendienst met een redelijk salaris, ongeveer anderhalf jaar geleden.

In korte tijd had ik mezelf opgewerkt tot junior accountmanager die veel overuren maakte. Hier heb ik nog steeds het zelfde salaris en mijn overuren schreef ik niet op (20+ uur per week). Twee maanden voor mijn vakantie ben ik account- en projectmanager geworden (ja, nog steeds het zelfde salaris). In meerdere gesprekken hebben we gesproken over doorgroei mogelijkheden en een opleiding welke mogelijk waren en we allebei graag wilde.
Na mijn vakantie gaf ik aan dat mijn contract bijna verliep en ik graag een gesprek wilde. Gezien de redelijke snelle groei ging ik van een zeer goed gesprek uit waarin ik sterk in mijn positie sta.

In tegendeel.. In mijn vakantie zijn er gesprekken geweest met een "ervaren" accountmanager die wellicht erbij komt en ik heb nu een zelfde contract voorgelegd gekregen als hiervoor echter maar voor drie maanden en het zelfde salaris. In eerste instantie was mijn struikelblok het salaris, zoveel meer werk, zoveel meer verantwoordelijkheid, maar niet meer salaris als toen ik medewerker binnendienst was?! Hierna drong eigenlijk door dat ik er wellicht uitgewerkt wordt. De nieuwe accountmanager is sinds vandaag officieel en start negen september. De directeur is op dat moment weg en ik mag hem inwerken, begeleiden, etc. "Als het goed ging kon ik wellicht bij een andere B.V. terecht".

Gezien ik maar een niveau drie diploma heb twijfel ik nu heel erg om nee te zeggen tegen het contract en één jaar naar school te gaan. In dit jaar haal, als het goed is, ik mijn niveau vier diploma en sta ik in elk geval wat sterker in de markt. Ik twijfel echter of dit de goede keuze is. Vandaag is/was me laatste dag op contract. Ik heb al verschillende mensen om me heen gevraagd maar niemand zegt eigenlijk "..dit lijkt mij verstandig". Hoe denken jullie over het verhaal (ook al is dit het in een notendop)? Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog tips?

Het volgende ga ik sowieso doen:
1. vragen wat de bedoeling is na drie maanden, wordt ik eruit gewerkt? Zekerheid voor de andere B.V.?
2. School bellen of ik eventueel na drie maanden kan instromen voor de opleiding.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
Gezien je leeftijd zou ik gewoon verder studeren ipv je aan het lijntje laten houden

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je nu een onbepaalde tijd-contract, en zo niet: hoeveel contracten heb je al gehad?

Als je er al 1.5 jaar werkt is een driemaandencontract onzin. Maar ook met hoger salaris zou het onzin zijn, ze weten immers al lang wat ze aan je hebben. Zoals je zelf al zegt: verwacht niet dat er na drie maanden een verlenging komt. Je wordt dan enkel aangehouden om je opvolger in te werken en daar zou ik -behalve voor hele interessante bedragen- voor passen.

Niveau 3, niveau 4: klinkt als MBO terwijl functies als account- en projectmanager IMHO geen MBO-functies zijn. Waarom geen HBO doen? Nu of vanaf het eerstvolgende semester.

offtopic:
Overuren moet je altijd ergens schrijven / 'op papier' laten weten. Ook als het onbetaald is.
En wat ik zou doen is een topictitel verzinnen die iets zegt over de inhoud van het topic :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Een tijdelijk contract is precies wat het is, een tijdelijk contract. Die kan 1 dag zijn, 3 maand of 10 jaar. Of je eerder een jaar contract hebt gehad en nu een 3 maanden contract aangeboden krijgt, maakt het niet anders. Nergens staat dat je een minimale tijdsduur kunt verwachten na een bepaald contract (dat mogelijk langer heeft geduurd)

Omdat je je binnen korte tijd opgewerkt hebt via Medewerker Binnendienst naar Junior accountmanager (nieuw contract?) naar Account- en projectmanager (nieuw contract?) kan het maar zo zijn dat je een contract voor onbepaalde tijd zou moeten krijgen.
Namelijk zoals ik het lees, is jouw functie twee maal gewijzigd en zou je dus twee keer een nieuw contract hebben gekregen. Dat zou betekenen dat dit bedrijf je nu vast aan moet nemen. Er mogen maar maximaal 2 verlengingen van een contract zijn. Iedere 3e verlenging binnen het zelfde bedrijf leidt tot een contract voor onbepaalde tijd. (Controleer wel even de CAO, het grootste deel van de branches werkt op deze manier, maar niet allemaal)

Of is er juridisch eigenlijk helemaal niets veranderd sinds dat eerste contract en ben je het werk van Junior accountmanager en Account- en projectmanager gaan doen?

Ik zou in ieder geval wel je MBO4 (via het bedrijf of zelf) gaan halen en ga die ervaren accountmanager inwerken. Vraag de directeur om voor jou een goede referentie te schrijven, zodat je (mocht het toch niet lukken bij die andere BV) in ieder geval wat hebt om te laten zien bij andere bedrijven.

Oh, en als spuit elf. Hou altijd al je uren bij. Die komen later altijd van pas bij eventuele salarisbesprekingen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Je nieuwe contract mag niet korter zijn de oude. Die 3 maanden lijkt me dus niet toegestaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

The Legend

*Plop*

Hoezo zou dat niet mogen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zou doen is volgende keer in ieder geval een titel kiezen die mensen een idee geeft waar het over gaat. "Wat zouden jullie doen" kan gaan over advies ten aanzien van het nieuwste experimentele wasmiddel, of je de hitsige vrouw van de baas wel of niet van je af moet slaan, of zouden we zeggen dat je een klootzak bent? - (c) Songtekst. :)

Fixed nu iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Thanks iedereen voor de reacties.

Ik heb pas officieel één contract gehad en mijn "titels" heb ik gewoon gekregen zonder een nieuw contract. Hierom dacht ik ook dat ik met mijn contractbespreking wel aardig sterk stond. Niet dus, waar ik uiteraard van baal en schrok. Mede met een collega heb ik het bedrijf gebracht waar het nu staat (erg goed in de markt) gezien wij samen vanaf het begin erbij zitten.

Het gaat inderdaad om een "MBO" niveau. Mijn vorige opleiding was een MBO+ pakket maar gezien de vele falen is dit stop gezet en kan ik dit ook niet vervolgen. Hierdoor wil ik eerst MBO niveau 4 halen (in een jaar) en hierna een vervolg geven aan werk of studeren. Een CAO kan ik niet controleren omdat die er simpel weg niet is in deze branche. Voor nu lijkt het me goed om toch eerst MBO af te ronden.

Zojuist nog even de directeur gesproken via de telefoon en meteen aangegeven dat ik erg twijfelde (helaas was het via de telefoon gezien hij vandaag geen tijd had). Morgen heb ik om 10:00 een gesprek waar het uit zal blijken hoe of wat. Een aantrekkelijk bod verwacht ik eigenlijk niet meer gezien ik in mijn eerste gesprek 450 euro bruto "erbij gepraat" heb waardoor ik deze drie maanden geen nieuw salaris verwacht wat mij zal aanspreken.

Voor de duidelijkheid; Ik heb dus pas één officieel contract gehad (vier maanden zonder gewerkt) en ik heb nog twee verleningen over. Drie maanden vind ik echter een termijn die aardig riskant is.

Dank voor het aanpassen van de titel, benieuwd of het reacties trekt.

NB: vanavond een mooi feestje gehad, morgen zal mijn content weer wat beter zijn ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Senor Sjon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:40:
Je nieuwe contract mag niet korter zijn de oude. Die 3 maanden lijkt me dus niet toegestaan.
Dit is onzin. (tenzij het in de CAO wordt uitgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Als je dat nieuwe contract al accepteert, zorg dan wel dat er een tussentijdse opzegmogelijkheid in zit en ga zo snel mogelijk weg. Duidelijk is dat de werkgever je op zijn minst niet waardeert en waarschijnlijk niet eens vertrouwen heeft in je kunnen. Want laten we wel wezen: met die nieuwe accountmanager ben jij zometeen eerder secretaresse dan accountmanager.
Als je het (financieel) kunt trekken, zou ik zelfs dat nieuwe contract niet accepteren en gewoon stoppen op einddatum van het huidige contract.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik weet niet wat je verdient dus is het moeilijk te beoordelen. Maar het lijkt me dat je uitgebuit wordt. Waarom zou je nog onderhandelen over een vast of langer contract? Weg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar je hebt dus een 1,5 jaar contract gehad? Dat lijkt me vreemd, iedere verlenging van een contract voor bepaalde tijd is een nieuw contract. Is het zwijgend verlengd, dan ben je inmiddels voor onbepaalde tijd in dienst en is van een nieuw contract dus uberhaupt geen sprake. behalve uiteraard om het salaris binnen je huidige contract te kunnen verhogen, maar dat gaat dan uiteraard ook voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een contract voor 3 maanden, nadat je er al anderhalf jaar werkt + een vaag zoethoudertje over "misschien wel in dienst kunnen bij een andere BV" = wegwezen.

Welke financiële verplichtingen heb je op dit moment?

Woon je nog bij je ouders (22 jaar volgens je profiel, dus dat zou kunnen) en wil je gaan studeren? Nu is het moment. Laat dat 3 maanden contract lekker zitten en probeer z.s.m. je studie op te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Overduidelijk dat men jou eruit wil werken en het juiste advies is al gegeven m.i.

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:49:
Een contract voor 3 maanden, nadat je er al anderhalf jaar werkt + een vaag zoethoudertje over "misschien wel in dienst kunnen bij een andere BV" = wegwezen.

Welke financiële verplichtingen heb je op dit moment?

Woon je nog bij je ouders (22 jaar volgens je profiel, dus dat zou kunnen) en wil je gaan studeren? Nu is het moment. Laat dat 3 maanden contract lekker zitten en probeer z.s.m. je studie op te pakken.
Financiële verplichtingen zijn er wel maar dan heb ik het over;
- Zorgverzekering
- Auto (kan op bezuinigd worden)
- Telefoon
- Uitgaan/feesten (kan zeker op bezuinigd worden)
- Etc (kan op bezuinigd worden)

Er zijn geen kosten voor een huis en kostgeld doet me vader ook niet aan _/-\o_ (inderdaad 22 jaar jong).
Iedereen dank voor de reactie! Waar mijn "gevoel" het meest naar uitging hebben jullie (en ook andere) toch zeker bevestigd. Einde van de ochtend heb ik een gesprek waar ik een aantal punten zal aangeven.

Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit klinkt imo als een uitstekende kans om even goed na te denken over een HBO studie. Als ik je posts goed interpreteer zou je daar niet al te veel moeite mee moeten hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Laat na het gesprek wel even weten wat het geworden is. We volgen het op de voet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Gesprek zojuist gehad met de directeur.

Ik heb mijn zegje gedaan en eigenlijk kon hij zich goed in mijn schoenen plaatsen. Gezien ik de opleiding in een jaar kan doen in plaatst van vier vond hij het ook een goede keuze. Voor het bedrijf vond die het zacht gezegd erg vervelend. Ik kon goed merken dat hij het totaal niet zag aankomen en ook niet echt wist hoe die moest reageren.

Morgen neem ik even contact op met school wanneer ik kan instromen en op basis hierop kijken we wanneer mijn laatste dag is. Voor nu ziet het eruit dat vrijdag mijn laatste dag wordt.

De directeur gaf direct aan dat ik een belangrijke schakel ben en veel informatie in mijn hoofd heb wat niet op papier staat. Ik wilde er nog op in gaan waarom ik dan maar drie maanden kreeg, maar ik vond het het niet meer waard.
Zojuist ook mijn collega's ingelicht en die "schrokken" er van, tevens zijn benieuwd hoe het bedrijf erop reageert.

Ik heb het gevoel dat er toch wel een last van mijn schouders is afgevallen en weet dat het een goede keuze is ook al vind ik het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Tja ze verwachtten de hele wereld van je, maar nog steeds op zelfde salaris en voorwaarden (geen overuren) van medewerker binnendienst. En dan middels 3 maanden contract laten blijken dat je straks vervangen wordt. Doei!

Je kunt het nog aangeven, dat dat aanbod van hun een klap in je gezicht was en duidelijk werd dat je vervangen ging worden. Hoe dan ook, het klinkt niet als het bedrijf waar je door gaat ontwikkelen in salaris aan de hand van je niveau van werk. Ben je daar eenmaal weg dan heb je nog steeds niet je niveau vertegenwoordigd op je C.V.
Dus idd, verkorte HBO opleiding volgen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Famous schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:22:
De directeur gaf direct aan dat ik een belangrijke schakel ben en veel informatie in mijn hoofd heb wat niet op papier staat. Ik wilde er nog op in gaan waarom ik dan maar drie maanden kreeg, maar ik vond het het niet meer waard.
Daar had ik toch echt op gereageerd met: "Tja, dan moeten jullie geen 3 maanden contract aanbieden met laag salaris na al de tijd hard werk."

En dan eens kijken hoe hij zich eruit probeert te draaien.
Naar mijn mening is het enige dat hij vervelend vind dat de nieuwe account manager nou niet even alle info uit jou kan halen voordat hij je buitenknikkert. Maar dat denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bent natuurlijk wel beschikbaar voor consultancy, voor de daarbij behorende tarieven. Onder het motto: wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Famous schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:40:
Voor de duidelijkheid; Ik heb dus pas één officieel contract gehad (vier maanden zonder gewerkt) en ik heb nog twee verleningen over. Drie maanden vind ik echter een termijn die aardig riskant is.
Vier maanden zonder? Was dat voor of na het officiele contract?
Als je zonder papieren contract werkt heb je een mondeling overeengekomen contract voor onbepaalde tijd?
Weet niet hoe dat zit als je daarna besluit om een bepaalde tijd contract te tekenen....

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Je kunt altijd nog proberen om tegen sterk verhoogd salaris nog een tijdje door te werken. Voor zo'n bedrijf kan dat een simpele rekensom zijn: die kennis voor een paar duizend euro extra t.o.v. hun originele aanbod, of helemaal niks? :P

En daarna idd consultancy tegen erg leuk uurtarief ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SambalBij schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:39:
[...]

Als je zonder papieren contract werkt heb je een mondeling overeengekomen contract voor onbepaalde tijd?
Weet niet hoe dat zit als je daarna besluit om een bepaalde tijd contract te tekenen....
De drie á vier maanden zonder contract was direct na mijn stage. Het kwam eigenlijk neer op ee 0-uren contract. De gewerkte uren kreeg ik uitbetaald echter stond dit niet vastgelegd. Hierna had ik een jaar contract gekregen die eigenlijk anderhalf jaar was.

Ik zit er ook om te twijfelen om te zeggen ik werk tot donderdag of vrijdag en hierna ben ik wel beschikbaar maar tegen xx,- per uur.
Eerst maar eens kijken wanneer ik kan instromen voordat ik zoiets voorleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een arbeidsovereenkomst kan (ook tijdelijk) gewoon mondeling worden afgesproken, dus meteen onbepaalde tijd wanneer het niet op papier staat is echt onzin.

Wel was dit dus je eerste contract en daarna (de papieren versie) je 2e. Formeel heb je bij iedere wijziging van de inhoud van je contract een nieuw contract te pakken, dus ook bij functiewijzigingen. Het contract zit niet in het papiertje (en de hoeveelheid papiertjes), maar in de afspraken die gemaakt zijn. Als TS het hard had willen spelen, had hij er makkelijk een contract onbepaalde tijd van kunnen maken. Vraag is wel wat dit doet met de arbeidsverhoudingen overigens... Meestal wordt het er niet echt gezelliger van op het werk.

Nu niet meer van toepassing, aangezien TS heeft besloten terug te gaan naar school..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Een arbeidsovereenkomst kan (ook tijdelijk) gewoon mondeling worden afgesproken, dus meteen onbepaalde tijd wanneer het niet op papier staat is echt onzin.

Wel was dit dus je eerste contract en daarna (de papieren versie) je 2e. Formeel heb je bij iedere wijziging van de inhoud van je contract een nieuw contract te pakken, dus ook bij functiewijzigingen. Het contract zit niet in het papiertje (en de hoeveelheid papiertjes), maar in de afspraken die gemaakt zijn. Als TS het hard had willen spelen, had hij er makkelijk een contract onbepaalde tijd van kunnen maken. Vraag is wel wat dit doet met de arbeidsverhoudingen overigens... Meestal wordt het er niet echt gezelliger van op het werk.

Nu niet meer van toepassing, aangezien TS heeft besloten terug te gaan naar school..
Vooral het gene wat ik strong heb gemarkeerd is hier erg van toepassing. Ik ben altijd met plezier naar mijn werk gegaan en ging ook wel eens stappen met de directeur (en zijn/mijn vrienden). Wie weet wat ik na mijn opleiding voor mogelijkheden heb en hij hierin kan ondersteunen. Zijn netwerk is gigantisch groot en ga dan ook liever goed weg :).

Pagina: 1