Toon posts:

Windows 7 " explorer.exe appcrash"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sedert een paar weken heb ik af en toe een crash. Het programma dat vastloopt is explorer.exe en het begint altijd als ik iets doe in explorer, zoals kopieren van bestanden of het hernoemen.

Er is een venstertje dat zicht toont met wat info omtrent de crash;
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH Naam van de toepassing: Explorer.EXE Versie van toepassing: 6.1.7601.17514 Tijdstempel van toepassing: 4ce7a144 Naam van foutmodule: GDI32.dll Versie van foutmodule: 6.1.7601.17514
Ik moet er wel bij zeggen dat gans mijn systeem overgeclocked is: cpu, gpu & ram.

Mijn ram was van 1600mhz naar 2133mhz geclockt en ik dacht dat het te veel was, maar zelfs op default settings heb ik de zelfde crash.
Prime95, IBT en wat ik weet nog draaien allemaal stabiel voor meer dan 24 uur dus ik denk niet dat het aan dat ligt.

Zou het kunnen dat explorer onstabiel werkt omdat ik een tijdje geleden wat thema's heb geinstalleerd van deviantart.com? Nochtans gebruikte ik custom theme's hiervoor altijd zonder probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
GDI32.DLL is een graphics library, dus misschien heeft het iets met je grafische kaart te maken.

Noteer/bewaar je overklok settings en zet je bios weer op defaults. Als het probleem dan weg is kun je weer stap voor stap gaan overklokken.

Wat zijn je temperaturen? Misschien helpt het als je de koeling schoonmaakt, heatsinks en fans verzamelen stof en gaan na verloop van tijd slechter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De temperaturen zijn acceptabel. Ik heb een HD7870 en die is van 1000 naar 1110Mhz overgeclockt + 1380mhz mem. Ik kan uren en uren spelen zonder dat de boel crasht. Zou het echt daar aan liggen? Heb ook de laatste drivers.