Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ik had een vraag. Mijn oom heeft een Toshiba Satallite C55 model.

Deze: http://www.informatique.n...-satellite-c55-a-16z.html

Nu vroeg hij aan mij of er in deze laptop ook een SSD in kon. Normaal gesproken kan dat ook, alleen je hebt bepaalde merken zoals "Acer" waarbij de bios gedeeltelijk op de hardeschijf zit.

Dus bij een nieuwe schijf plaatsen en dan Windows opnieuw installeren, geeft dat een fout. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat die fout ook alweer was.
Nu ben ik mijn eigen rot aan het zoeken, ook op de site van Toshiba en de handleiding doorgelopen, maar nergens kan ik dat terug vinden.

Hier op Tweakers kon ik ook niks terug vinden over dit model en op google krijg ik alleen maar shops die hem willen verkopen, dus daar haalde ik nog minder eruit.

Ben bang dat ik me oom teleurstel als hij een SSD koopt en ik stop hem erin en wil Windows opnieuw installeren, dat ik dus tegen dat probleem oploop dat hij de bios gedeeltelijk op de 750GB schijf heeft staan.
Nu zou je zeggen, doorspit de schijf en je komt erachter, maar ik heb geen flauw idee waar dat moet staan.

Hij heeft nu een 750GB 5400rpm en je begrijpt dat dit behoorlijk traag gaat. Wat hij ermee doet is voornamelijk beetje internetten, games zoals BF3 en Farcry 3 en Word en Excel en video montage.

Kan iemand mij helpen die toevallig weet of hier een SSD in kan, zonder een heel gedoe met bios problemen?
Google vertelt me niks en heb gezocht in zowel engelse term als nederlandse termen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-11 18:52

Nemesizz

Untouchable

Je kan het heeeeeeel simpel testen of de BIOS (deels) op de hardeschijf staat, koppel de schijf los :P

Als je PC dan gewoon POST of in de BIOS kan komen weet je zeker dat de BIOS software niet op de hardeschijf staat.

Dit is overigens niet een merk specifiek iets, heb ook zat Acers gehad waar de BIOS gewoon op een chippie stond en ook gewoon zonder hardeschijf kon starten.
Toshiba's die ik onder handen heb gehad hadden vaak een Phoenix BIOS als ik me niet vergis, deze staat vaak gewoon op een ROM chipje (EPROM, of hoe ze ook precies heten).

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Nemesizz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:23:
Je kan het heeeeeeel simpel testen of de BIOS (deels) op de hardeschijf staat, koppel de schijf los :P

Als je PC dan gewoon POST of in de BIOS kan komen weet je zeker dat de BIOS software niet op de hardeschijf staat.

Dit is overigens niet een merk specifiek iets, heb ook zat Acers gehad waar de BIOS gewoon op een chippie stond en ook gewoon zonder hardeschijf kon starten.
Toshiba's die ik onder handen heb gehad hadden vaak een Phoenix BIOS als ik me niet vergis, deze staat vaak gewoon op een ROM chipje (EPROM, of hoe ze ook precies heten).
Dat is wel een goeie inderdaad. Ah niet aangedacht.
Zal het vanavond eens testen of ik er dan inkom of niet. Thanks

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --