Toon posts:

Gigabyte GA-Z87X-UD3H BIOS niet in Full HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort gebruik ik een Gigabyta GA-Z87X-UD3H moederboard met een Intel i7-4770 CPU. Ik krijg de BIOS echter niet helemaal volledig te zien. Als het goed is zou de BIOS ook op HD resolutie op het scherm te toveren moeten zijn maar dit lukt mij niet.

Ik gebruik een 22" inch SyncMaster scherm van Samsung en in Windows gebruik ik vooralsnog de GPU die op de CPU geïntegreerd is (Intel HD Graphics 4600).

Ik verwachtte een beetje het onderstaande beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/2191/z87x-ud3h-uefi-bios-13l.jpg

maar ik krijg alleen het middelste kader te zien. Er zit wel een knop in de BIOS om deze in Full HD te tonen maar ik krijg dan een melding dat dat niet ondersteund wordt. Hoe kan dit? En hoe is dit op te lossen?

De firmware heb ik wel geupdate naar de laatste versie (uit de fabriek was dit F3, nu staat er F7 op). Kan ik nog iets anders proberen? Of gaat dit pas werken als ik er een dedicated GPU inzet?

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hoe is je monitor aangesloten op je moederbord? DisplayPort, HDMI, DVI, VGA? Als het via HDMI is zou het nog aan de versie van de kabel kunnen liggen.

En misschien word inderdaad de IGPU wel niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor is aangesloten met een DVI naar HDMI kabel. Daar zou het natuurlijk ook misschien nog in kunnen zitten. Ik kijk morgen wel even of ik nog een losse HDMI kabel heb rondslingeren. Op mijn oude videokaart zat alleen een DVI en VGA aansluiting dus vandaar.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kun je ook terug naar de oude UEFI?

Met mijn bord kan dat met F2.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan terugschakelen naar de oude modus wat er als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.tonymacx86.com/attachments/general-hardware-discussion/60422-gigabytes-new-z87-uefi-features-windows-mode-classic-mode-130702153157.png

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 14:51
Ik heb het zelfde probleem het gekke was dat ik het aan het begin wel had maar later niet meer toen ik naar window 8 ging.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:37
Is jouw 22 inch monitor 1920x1080 of 1366*768?

Want het werkt alleen op 1920x1080 (en hoger). Heb het hier ook geprobeerd op een 22 inch en dat werkte niet.
Pagina: 1