Ik heb een testdisk.log bestand in mijn home folder op mountain lion 10.8.4 die 54 gb groot is. Ik heb geen idee wat voor bestand dit is? Hoort dit bij de Mac? Is dit een bestand van Parallels?
Toevallig TestDisk gebruikt?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
nee die kwam ik ook overal tegen @google. Ik vermoed zelf dat het iets van parallels is (gebruik parallels bootcamp), of gewoon een systeembestand, maar 54 GB?
edit: kom net in de header van het bestand TestDisk 6.14 tegen... Ik gebruik een hackintosh, zal dat daar misschien iets mee te maken hebben?
Mijn OS SSD schijf is 111 GB gebruikt, waarvan ik met moeite elke keer genoeg ruimte heb (is 128 gb), zou het kunnen zijn dat een normale install met wat apps rond de 60 gb moet zijn ipv 111? Alle grote app's staan nu via symbolic link op een andere schijf.
[ Voor 36% gewijzigd door Tennisbal op 19-08-2013 16:19 ]
Ik gok dat je het bestand gewoon kunt weggooien, maar anders kun je via de Terminal kijken wat er instaat, bijvoorbeeld: file testdisk.log om te kijken of het filetype wordt herkend (waarschijnlijk ASCII text) en met head testdisk.log en tail testdisk.log kun je naar de eerst en laatste 10 regels van het bestand kijken (zonder dat je de volledige 54GB hoeft te openen).
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik ga het straks wel even testen op een CCC partitie, zou wel ideaal zijn als ik opeens weer genoeg schijfruimte hebDaedalus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:19:
Ik gok dat je het bestand gewoon kunt weggooien, maar anders kun je via de Terminal kijken wat er instaat, bijvoorbeeld: [font=mono]file testdisk.log[/] om te kijken of het filetype wordt herkend (waarschijnlijk ASCII text) en met [font=mono]head testdisk.log[/] en [font=mono]tail testdisk.log[/] kun je naar de eerst en laatste 10 regels van het bestand kijken (zonder dat je de volledige 54GB hoeft te openen).
Is een normale install rond de 60 gb ipv 111? Zie vraag hierboven?
update: booten lukt niet meer als dit bestand weg is. Blijft hangen na invoeren password... Wss toch iets gerelateerd aan hackintosh?
Nieuwe update: Bestand verwijderd en het werkt allemaal gewoon nog! Damn maandenlang veel moeite gedaan om ruimte te krijgen op mijn SSD van 128 gb. Te slecht verhaal dit. Ineens 50+ GB vrij!
[ Voor 16% gewijzigd door Tennisbal op 19-08-2013 18:55 ]
Als je er maanden over doet om ruimte vrij te maken zal je denk ik wel blij zijn met dit tooltje: http://www.derlien.com/index.html. Daarmee had je het bestand binnen een paar minuten gevonden.
En van dat type tool is ook een betaalde variant, in mijn ogen de snelste/meest overzichtelijke van allemaal: DaisyDisk
die ken ik idd en heel slecht ik had het bestand al 2 mnd terug gezien.... Stupid me dacht dat het een normaal systembestand was. (had toen een probleem met een parallels temp bestand van 13 gb..)A.Kebab schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:26:
Als je er maanden over doet om ruimte vrij te maken zal je denk ik wel blij zijn met dit tooltje: http://www.derlien.com/index.html. Daarmee had je het bestand binnen een paar minuten gevonden.
Ik ben weer helemaal happy!
Pagina: 1