Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben op zoek naar een alleskunner. De laptop(s) zijn bedoeld voor een online development team en moeten onderling gewisseld kunnen worden. (voor nieuwe en vertrekkende collega's) De lijst van toepassingen is aardig ingewikkeld:
Adobe CS6 - illustrator, photoshop etc. EN Adobe Flash builder!
Axure (6.5) - tientallen, soms meer "dynamic panels" per pagina
Visual studio (2013)
Aptana
Gehele Office pakket (2010/2013)
nog meer java dingen
We doen hier alles, interaction design tot programmeren tot designen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 800 en 1800 euro per stuk. Ik vind het belangrijk dat het hele team zich goed uit de voeten kan doen maar wil niet 100% extra betalen voor de laatste 10% extra snelheidswinst. Gewicht zou ik wel iets meer voor willen neerleggen.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, de meeste laptops zullen dagelijks tussen huis, werk en klanten vervoert worden. Daarom prefereer ik 15,6 inch of kleiner. Gewicht is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja Samsung, echter zijn er geen modellen die een SSD en goede GPU combineren. (Ik kan Samsung laptops met een aantrekkelijke korting krijgen) Verder merken die betrouwbaar zijn en goede service leveren bij defecten. Hier wat extra geld voor neertellen is geen probleem. (in aanschaf)
Extra
Ik denk dat ik minimaal het volgende wil:
16 gb werkgeheugen
i7 die van "aanpakken" weet
gtx 560m of beter
1080p MAT scherm
ssd + hdd configuratie (als dit onmogelijk is een 256/512 GB ssd)
Uiterlijk neutraal, geen schreeuwende gaming laptop. Ze worden meegenomen naar klanten voor presentaties etc.
Ik had tot nu toe de volgende modellen in gedachte:
Bij de laatste (samsung ativ 8 ) zou dan nog 8 gb ram moeten worden bijgeprikt en de hdd worden vervangen voor een SSD (samsung 840 evo 128/256/512 GB). Deze staat ertussen omdat deze heel erg dun/licht is! De extra moeite zou ik er graag voor over hebben om zo'n dun/licht model te kunnen nemen.
Wie kan mij helpen een goed model uit te kiezen? Wellicht 2 adviezen, één voor tot €1800,- en één voor tot €1250,-
Ik ben op zoek naar een alleskunner. De laptop(s) zijn bedoeld voor een online development team en moeten onderling gewisseld kunnen worden. (voor nieuwe en vertrekkende collega's) De lijst van toepassingen is aardig ingewikkeld:
Adobe CS6 - illustrator, photoshop etc. EN Adobe Flash builder!
Axure (6.5) - tientallen, soms meer "dynamic panels" per pagina
Visual studio (2013)
Aptana
Gehele Office pakket (2010/2013)
nog meer java dingen
We doen hier alles, interaction design tot programmeren tot designen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 800 en 1800 euro per stuk. Ik vind het belangrijk dat het hele team zich goed uit de voeten kan doen maar wil niet 100% extra betalen voor de laatste 10% extra snelheidswinst. Gewicht zou ik wel iets meer voor willen neerleggen.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, de meeste laptops zullen dagelijks tussen huis, werk en klanten vervoert worden. Daarom prefereer ik 15,6 inch of kleiner. Gewicht is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ja Samsung, echter zijn er geen modellen die een SSD en goede GPU combineren. (Ik kan Samsung laptops met een aantrekkelijke korting krijgen) Verder merken die betrouwbaar zijn en goede service leveren bij defecten. Hier wat extra geld voor neertellen is geen probleem. (in aanschaf)
Extra
Ik denk dat ik minimaal het volgende wil:
16 gb werkgeheugen
i7 die van "aanpakken" weet
gtx 560m of beter
1080p MAT scherm
ssd + hdd configuratie (als dit onmogelijk is een 256/512 GB ssd)
Uiterlijk neutraal, geen schreeuwende gaming laptop. Ze worden meegenomen naar klanten voor presentaties etc.
Ik had tot nu toe de volgende modellen in gedachte:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire R7 | € 1.199,- | € 1.199,- |
| 1 | Medion Erazer X6823 | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Medion Erazer X6825 | € 1.419,- | € 1.419,- |
| 1 | MSI i765M21211 | € 1.430,55 | € 1.430,55 |
| 1 | Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL | € 1.636,- | € 1.636,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 6.833,55 | |
Bij de laatste (samsung ativ 8 ) zou dan nog 8 gb ram moeten worden bijgeprikt en de hdd worden vervangen voor een SSD (samsung 840 evo 128/256/512 GB). Deze staat ertussen omdat deze heel erg dun/licht is! De extra moeite zou ik er graag voor over hebben om zo'n dun/licht model te kunnen nemen.
Wie kan mij helpen een goed model uit te kiezen? Wellicht 2 adviezen, één voor tot €1800,- en één voor tot €1250,-
[ Voor 0% gewijzigd door jadatmag op 19-08-2013 16:06 . Reden: typo ]