Toon posts:

Be Quiet! Dark Rock 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit dus al een tijdje met een vreemd probleem met m'n nieuwe koeler waar ik een tijdje geleden al een thread over heb gemaakt, dit keer is het niet het temperatuur probleem maar hoe de koeler erop staat, ik heb dus al vaak gezien dat de koeler er zo op hoort te staan:
http://www.thinkcomputers...quiet_darkrockpro2/32.jpg
(Dit is een Dark Rock Pro 2, kon geen voorbeeld vinden van een Dark Rock 2, Excuses)

Nou is mijn probleem dus dat hij er zo op staat:
http://upload.hardver-tes...-quiet-dark-rock2-1-b.jpg

Nu ben ik dus bang dat hij te heet word (sorry heb het dus wel gedeeltelijk over temps)
omdat hij nu dus de warme lucht van m'n videokaart naar binnentrekt om de CPU mee te koelen,
Ik krijg hem niet met de Fan over m'n Ram heen omdat mijn AM3+ Moederbord het daar niet mee eens is met de Schroefopeningen. (M'n ram is low-profile dus dat is het probleem niet).

Iemand hier misschien een idee op? Ik heb het idee dat m'n CPU een stuk koeler kan zijn als hij niet die warme lucht optrekt.

Indien nodig hier wat uitgebreidere specs dan m'n signature:
CPU: AMD FX-8350
Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD5 Rev3.0
Case: Corsair Vengeance C70
Fans (Net nieuw gekocht): Corsair AF120 x6 Air-Out:(2 boven, 1 achter) Air-In:(1 onder, 2 voor)
Koeler: Be Quiet! Dark Rock 2 (Note: Niet de Dark Rock ''Pro'')

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 15:55 . Reden: Uitgebreidere informatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat past er precies niet aan de schroef openingen? Mogelijk helpt het als je een stukje van de ventilator afvijlt? De CPU zal als het goed is niet veel warmer worden met deze opstellen omdat hij simpel weg iets harder gaat draaien. Je kan extra nog een front intake fan plaatsen voor extra koele lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem hier is dus dat de metalen dingetjes waar je de koeler mee vast zet op het moederbord, niet lang genoeg zijn om op die manier neer te zetten zijn, ik heb het geprobeerd voordat ik hem monteerde op welke manier dan ook maar dit was de enige mogelijkheid.

Sorry voor de onduidelijkheid, Metalen dingetjes: http://www.ninjalane.com/images/darkrock2/inc_rails.jpg
hehe.

Ik heb me helemaal rotgezogd voor een video of een uitleg hoe dit mogelijk zou kunnen zijn maar daartegenin kan ik helemaal niks nuttigs vinden op google of youtube over deze koeler op een AM3+ socket, alles dat ik te zien krijg zijn Intel Mobo's.

Also, de limiet van draaisnelheid van de Dark Rock 2's Silent Wings zijn 1300rpm, hier draait hij dan ook op op zware belasting zoals high-end gaming.

Het is ook al een Push & Pull setup bij mij, de temperaturen zijn daarom ook niet echt het probleem maar het irriteerd me toch een beetje aangezien het me lijkt dat de temps beter kunnen zijn dan ze zijn. (Misschien).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
Ik heb dit probleem ook wel eens met een noctua cooler in combinatie met een fm2 moederbord gehad, noctua heeft er een mooie oplossing voor:

http://www.noctua.at/main...iew&products_id=36&lng=en

Je kunt BeQuiet mailen met je probleem en foto, misschien hebben ze wel een soortgelijke oplossing die ze je willen toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp die foto niet helemaal, maar als je bedoelt de metalen mountings te combineren om ze er toch hoe dan ook in te krijgen?
Ik heb dit geprobeerd maar het is me niet gelukt, Ik zit nu daarom ook te denken om even BeQuiet een mailtje te sturen met foto's en alles om te kijken of dit op te lossen is.

Verder zijn temps ook niet echt het probleem hoor, m'n CPU is tot nu toe met hoge belasting maar 62 Graden geworden maximaal dus daar zit ik ook niet echt mee, maar als het beter kan waarom niet?

Als iemand verder nog suggesties heeft, ik hoor het graag :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
Nee het is een aanpassing om de mount, die bij amd maar in een richting mogelijk is vanwege de rechthoekige vorm waarin de mountgaten in het moederbord zitten, 90 graden te draaien. Hierdoor zou hij in jouw geval richting de achterkant van je kast gedraaid kunnen worden in plaats van richting de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp nogsteets niet wat je bedoelt, hehe, ik heb hem al zo geprobeerd te mounten (richting de achterkant) maar ik krijg het niet voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
Dat gaat ook niet met de huidige mount mogelijkheden, die link van Noctua is van een extra product. Als je een Noctua cooler hebt en een moederbord dat een gedraaide mount mogelijkheid heeft dan sturen ze je dat kosteloos op. Met die extra mount spullen kun je je cooler dan wel in de andere richting monteren.

Dus, met de bijgeleverde onderdelen is het niet mogelijk om de cooler in een andere richting te monteren, met de extra onderdelen die je bij Noctua kunt krijgen weer wel. Hoop dat het nu een beetje duidelijk is, want ik weet niet hoe ik het nog anders moet uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu snap ik het wel wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Maar of het je probleem oplost of 4 graden gaat schelen denk ik eerlijk gezegd niet.

De airflow in je kast bepaalt een hoop.. en als je nu 2 top outlets hebt en je cpu cooler blaast daar ook heen.. gaat het goed. echter als je nu gaat draaien en je cpu naar de back outlet gaat zetten. krijg je een hele gekke airflow.

Draai dan je top outlets dat het inlets worden. dan gaat het wel goed !

Kijk anders in het Silent topic van Asphiax. die is een hele tijd wezen testen met temps.!

grtz

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 09:43
Heb je al geprobeert om "de dingetjes" 90 graden te draaien en dan nog eens omdraaien. En met omdraaien bedoel ik dat de onderkant de bovenkant word. En dat ze dus zo lopen. ---_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Daar dacht ik ook aan, maar de beugels kunnen maar in één richting gemonteerd worden. Kan toevallig de back plate niet op meerdere manieren gemonteed worden?

Ik zie dat je er maar twee AMD montagebeugels bij hebt. Maar er is nóg een montagebeugel.

Afbeeldingslocatie: http://media.ldlc.com/ld/products/00/01/05/83/LD0001058381_1.jpg
Één van de drie zou toch op een FM bord moeten kunnen. De koeler is geschikt met zowel het FM1 als FM2 socket.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1