XP Systemfile corrupt door regedit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Hallo,

Ik ben in het bezit van een medion laptop md 42200 intel pentium 1.70 1 gb werkgeheugen 160 hdd. Nu had ik een probleem met een schrijfbeveiligde usb en kreeg daarvoor deoplossing om via regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\ System\ CurrentControlSet\ Control\ StorageDevicePolicies

aan te passen. Nu had ik geen storageDevice policies en heb deze toen geprobeerd aan te maken wat niet in de juiste root lukte. Deze weer verwijderd en verder niets meer gedaan (dacht ik)

Nu krijg ik de melding dat following file missing or corrupt is

\window\system32\config\system

Ik heb geprobeerd dit door systeemherstel met originele xp cd en repair te herstellen alleen wordt er dan een administratorwachtwoord gevraagd wat ik nooit heb ingevuld. Geprobeerd via dos toch adminwachtwoord aan te maken maar dit wordt ook niet herkend.

Ik weet dat ik het nu #$$%%^&& heb, maar wat kan ik nu verder doen?? Wil liever niet windows opnieuw installeren.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Kom je Windows nog wel in?
-Is het bestand nog wel aanwezig?
-Alle register keys die je hebt toegevoegd of gewijzigd al gecontroleerd op ' spel fouten'? en of weer verwijderd die niet nodig waren?
-Al geprobeerd zonder password verder te gaan <Enter> ?

Als je hem niet handmatig terug kan zetten zou het het snelste zijn om een herinstallatie te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:23
Probeer eens te booten met F8 en dan last known good configuration. Dit wil in veel gevallen helpen.

En anders via de recovery console de backup terugzetten van je registry die je als het goed is gemaakt het voor de wijzigingen aan te brengen. Hoe je langs het wachtwoord moet komen is op internet wel te vinden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 19-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

-Kom je Windows nog wel in?
Nee, bovenstaande melding verschijnt in een zwart scherm met witte letters en de pc kan niet meer starten.

@nth.beginner
Kijk eens of deze link je verder kan helpen: How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting. Zo heb ik destijds mijn eigen XP-register hersteld.

Overigens kun je in de herstelconsole het admin-wachtwoord ook leeglaten, als je dit nog nooit hebt aangemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 19-08-2013 16:01 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
Windows kom ik niet meer in.

Gereboot met F8, gekozen voor last known, kom dan automatisch bij ms windows xp professional ........ wachten ...........wachten .......... nog even wachten .......... IK KAN WEER LACHEN ;-) :)

Dennis ' t is gelukt. Heb ik weer 2 dingen geleerd. 1 niet zomaar in system klojo-en 2 tweaker.net blijft een fijne site/net/forum/ (is heilige graal TE of mag dat)( jongens ik ben gewoon blij)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door enth.beginner op 19-08-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enth.beginner
[b]Eagle Creek schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:00:[b]

Overigens kun je in de herstelconsole het admin-wachtwoord ook leeglaten, als je dit nog nooit hebt aangemaakt.
Ook leeglaten gaf een invalid password als melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 23:53
ik heb dat ook altijd zo ervaren , als je een admin zonder wachtwoord hebt, geraak je niet verder in de herstelconsole.
Pagina: 1