[PC] The Sims 2 Kopiëren naar nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 15:33
Hallo Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje. Sinds kort hebben wij besloten om thuis onze systemen om te wisselen (workstation naar beneden en lichte internet PC naar boven) en er gelijk maar een nieuw OS op te pleuren. De "migratie" is goed verlopen op een puntje na. The Sims 2.... Mijn zusjes zijn nog net niet verslaafd aan dat spel en hebben in de afgelopen tijd een flinke stad opgebouwd. Uiteraard wil ik dat graag behouden en terugzetten naar de computer die nu beneden staat zodat ze daar weer lekker verder kunnen simsen. Nu heb ik heb ik alle benodigde bestanden over het netwerk naar beneden kopiëerd, maar na het ingeven van de juiste CD (alle uitbreidingen staan erop dus dan is het hoogste/nieuwste pakket de opstart CD) krijg ik echter een foutmelding dat de verkeerde CD-ROM is ingegeven. Dit slaat nergens op aangezien we al maanden met die CD werken en dat wel gewoon werkt. Invoeren van andere CD's geeft dezelfde foutmelding. Nu heb ik zo het idee dat dit komt doordat de benodigde registerwaarden ontbreken (zucht...windows 8)7 ).

Nu dus mijn vraag: Hebben jullie enig idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen zonder alles opnieuw te hoeven installeren en ik alle game-data kwijt ben?

het gaat nu om de volgende systemen:
boven (met originele data):
C2D; 4GB; HD5450; 320GB; WinXP (moet over naar Win7); Apple 23" Cinema HD Display

beneden (waar het spel moet komen):
C2Q; 4GB; HD4350; 640GB,250GB,60GB; Win7 (verse instal); WinVista (back-up/failsafe bij HDD crash); Samsung 22" 1050P monitor

ik heb van alle gegevens een back-up staan boven dus beneden kan ik nog lekker knutselen ermee. Tevens zijn beneden alle drivers en stuurprogramma's (DirectX 'n shit) up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wilde gok; heb je het spel wel al geüpdated? Ik ga er maar even vanuit dat de laatste installatie alle patches had geinstalled. Als je die niet nu ook installed kan je rare dingen krijgen...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan de saved games niet gewoon in "mijn documenten"? Dan kan je het spel opnieuw installeren en de saved games gewoon over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 12:00
Heeft de CD-rom nog wel dezelfde schijfletter?

En waarom geen Sims 3 via the Humble Bundle voor ~$5,- inclusief twee uitbreidingen en geen CD meer nodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Optie 1 is om een no-cd fix te installeren, dit is snelste, maar niet geheel legaal

Legaal is waarschijnlijk is een her installatie toch het snelste
EA heeft securom beveiliging, en die kan nogal evil zijn.
De savegames kun je daarna kopieren.
Senor Sjon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:43:
Heeft de CD-rom nog wel dezelfde schijfletter?

En waarom geen Sims 3 via the Humble Bundle voor ~$5,- inclusief twee uitbreidingen en geen CD meer nodig.
Ben niet de TS, maar sims 2 is veel lichter voor je pc.
En er zijn tig uitbreidingen voor Sims2, en als je dezelfde uitbreidingen niet hebt voor Sims3 dan voelt dat spel gruwellijk "niet af"

* heuveltje is een closet sims player :)

[ Voor 53% gewijzigd door heuveltje op 19-08-2013 14:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 15:33
@Notna. Ja het spel is volledig gepatched
@thatsme007. ja dat klopt idd het opnieuw installeren van the sims kost echter 6-8 uur. Heb ik al 3 keer gedaan en was geen pretje (sims 1 2X en daarna sims 2)

@Senor Sjon. Daar heb ik nog niet naar gekeken nee. Bedankt voor de tip. Juist omdat sims 2 hier lekker mainstream is geworden. Ze zijn nu al zover dat het echt balen is om weer opnieuw te beginnen.

@heuveltje Legaal of niet maakt niet uit Ik heb immers een licentie gekocht dan mag ik een NO-cd crack gebruiken zolang de orignele CD nog maar in mijn bezit is.

Bedankt voor de snelle reacties en tips ik ga een en ander proberen en laat het weten als het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarom Sims3 nemen, geen gedoe meer en je krijgt er gelijk twee pakketten bij. Als ze opnieuw moeten beginnen, dan maar met een nieuw deel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Senor Sjon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:55:
Daarom Sims3 nemen, geen gedoe meer en je krijgt er gelijk twee pakketten bij. Als ze opnieuw moeten beginnen, dan maar met een nieuw deel. :P
Sims 3 installeren is anders een net zo grote hell. dat ivm de extra sim marketplace gedoe dat ze erbij gooien.
Daarnaast mis je dan echt nog 100 dingen uit deel 2, en die moet je dan allemaal weer los kopen .

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sowieso is Sims3 onstabieler naarmate er meer pakketten op komen. Wat dat betreft is het crap gemaakt.

Pagina: 1