Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:07
Afgelopen week overgestapt van een macbook pro naar een nieuwe macbook air (2013, 13 inch, 8GB, 256 GB SSD, Mountain Lion) Timemachine werkt via een Synology DS212j

Na het terugzetten van de backup van de macbook pro naar de air (+- 100 gig, deed er 2 uur over via wifi) via de synology, werkte alles helemaal goed.

Nu bij het maken van nieuwe timemachine backup is hij ruim 22 uur bezig voor een nieuwe back-up. (111 GB) Dit duurt veel langer dan voorheen. Met de netwerkverbinding is niks mis, wireless haal ik via ftp ruim 19 MB per seconde bij bestanden kopieren van mijn NAS.

Wat heb ik geprobeerd:
- laatste updates ML geïnstalleerd.
- Dropbox uitgevinkt als map bij timemachine, geen succes.
- Alle timemachine backups van mijn synology gewist en nieuwe timemachine backup gemaakt, geen succes.

Wat zou ervoor kunnen zorgen dat deze snelheid zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
1e kopie is volgens mij een 1 op 1 kopie, 2e kopie moet hij ook al je file's checken of ze verandert zijn ja of nee etc.

Daarom duurt het een stuk langer. ( volgens mij hoor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad; heeft volgens mij helemaal niets met het al dan niet terugzetten van een backup te maken.

Heb er lange tijd naar gezocht en blijkt dat velen dezelfde problemen hebben: als je timemachine via ethernet of wifi laat lopen (dus dat je timemachine-hd niet direct aan je macbook hangt) duurt het belachelijk lang.

Ik heb verhalen gelezen waarin mensen aangeven dat het probleem oplost als je de osx-server app installeert, omdat die een beter beheer heeft. zij zeggen geen problemen meer te hebben.

De problemen zijn bij mij sinds osx ml gekomen, dat lijkt bij anderen ook zo te zijn. Ik heb het maar gelaten en heb de hd nu direct aan m'n main machine gehangen.

Kijk bijvoorbeeld eens hier:

https://discussions.apple...190305?start=405&tstart=0

of zelfs hier:

https://www.google.nl/sea...-a&channel=fflb&gws_rd=cr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:38:
1e kopie is volgens mij een 1 op 1 kopie, 2e kopie moet hij ook al je file's checken of ze verandert zijn ja of nee etc.

Daarom duurt het een stuk langer. ( volgens mij hoor )
Die ervaring heb ik niet. De eerste keer duurt lang (OSX kopieert dan alle files als je niets uitgesloten hebt) maar de volgende keer is-ie zo klaar, hoeveel gb je ook hebt staan. Het duurt hooguit lang als je bijvoorbeeld parallels of vmware oid gebruikt: die schrijven vaak een groot image weg. Is die veranderd dan zal de complete image alsnog door timemachine ge-backupt worden.

Ik heb de vm's gewoon uitgesloten voor timemachine, voila, lekker snel. Een backup van mijn vm's heb ik op andere manier nog wel en is niet critical als ie een keertje crasht of weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:07
Heb de links geprobeerd met allerlei oplossingen, een tweede backup van 36 mb was de macbook air ruim 2,5 uur mee bezig. Vind het een vreemd probleem en hoop dat het volgende besturingssysteem een oplossing bied.