Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus K56CB beste koop?

Pagina: 1
Acties:

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 11:03
Een poosje geleden heb ik een topic geopend voor het aanschaffen van een laptop van ongeveer €500. Ik heb nu echter besloten mijn budget iets te verhogen naar max. €650.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk surfen en tekstverwerken. Voor school zal ik ook een aantal programma's moeten gebruiken, maar deze zullen niet al te zwaar zijn. Een hele goede grafische kaart hoeft er niet in te zitten, hoewel het leuk zou zijn om een klein spelletje erop te kunnen draaien. Voor zwaardere games heb ik thuis een desktop staan, dus gamen is in principe niet nodig.
Een SSD zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Ook zal ik niet hele grote bestanden op de laptop zetten dus een relatief kleine harde schijf is voldoende. Een 1080p scherm zou mooi zijn, maar ik ben bang dat die niet veel beschikbaar zijn binnen mijn budget icm een redelijk dun/licht model.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik zal hem elke dag meenemen naar school. Hij mag daarom maximaal 15" zijn (hij moet passen in een standaard Eastpak). De dikte en het gewicht van de laptop zijn daarom ook erg belangrijk, hoe dunner en lichter hoe beter. Ook een goede accu zou fijn zijn, want niet overal in school zijn stopcontacten beschikbaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Met dit als eisen, leek de Asus-K56CB-XX005H mij de beste keuze. De laptop heeft prima specs, is lekker dun en heeft een mooi design. Nadeel is het scherm.

De Dell Inspiron 15R SE is sinds een aantal dagen niet meer verkrijgbaar, anders was dat toch zeker een goede tegenhanger. Ik weet ook niet of hier binnenkort een nieuw model van uit komt, en aangezien ik de laptop deze week moet aanschaffen heb ik geen tijd om daar op te wachten.

Zijn er misschien nog andere laptops binnen mijn budget die ook geschikt zouden zijn?

• Jelmer_D
Iemand?

• Jelmer_D
De Lenovo IdeaPad G500s is misschien ook een optie?

Verwijderd

De asus uit de topicstart is niet meer goed leverbaar (ja, voor €690, maar voor €600 was hij al slechter dan de inspiron 15R SE).

De laptops die je hebt gekozen hebben geen 1080p scherm. Dat was de reden dat de 15R SE zo populair was. De goedkoopste laptop met een 1080p scherm is momenteel de lenovo E531: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/. Een nadeel is dat hier nog niet veel ervaringen van zijn.

• Jelmer_D
Ik wil toch wel graag een laptop waar al wat ervaringen van zijn. Ik heb nog even contact opgenomen met de support van Dell over een nieuw model Inspiron 15R SE. Er werd een beetje vaag en geheimzinnig over gedaan, maar het lijkt erop dat er deze donderdag of volgende week donderdag een nieuw model uitkomt. Ik denk daarom dat ik tot donderdag wacht, en als er geen nieuw model uitkomt een andere laptop ga bestellen.

E531 is idd ook een optie, bedankt

Verwijderd

Suggestie:
pricewatch: Asus S56CB-XX009H

GT740M is een prima grafische kaart en bonus is de 24GB caching SSD. De behuizing is ook best mooi. Zou het beeldscherm licht bovengemiddeld noemen voor een 'normaal' laptop beeldscherm. Als je niet anders gewend bent zal het prima bevallen.

• Jelmer_D
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:43:
Suggestie:
pricewatch: Asus S56CB-XX009H

GT740M is een prima grafische kaart en bonus is de 24GB caching SSD. De behuizing is ook best mooi. Zou het beeldscherm licht bovengemiddeld noemen voor een 'normaal' laptop beeldscherm. Als je niet anders gewend bent zal het prima bevallen.
Bedankt, ziet er ook mooi uit!

• Jelmer_D
Kun je hier ook later nog een ssd in plaatsen? Eventueel ipv de HDD (liefst apart, maar als het niet anders kan)

Verwijderd

De SSD die er in zit is (hoogst waarschijnlijk) een mSATA variant. Als je van plan bent om er zelf een SSD in te zetten, kan je beter de optische drive opofferen.
Heb al wel gemerkt dat het caching principe goed werkt, Hardware.info heeft er ook een stuk over geschreven.

• Jelmer_D
Oke bedankt, dan zal ik daar op den duur eens naar kijken.

• Jelmer_D
Ik zie dat de Asus K56CB nu wel weer goed leverbaar is. Welke is volgens jullie beter?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/327822;336297/categorie/

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Dell 15R SE is ook weer leverbaar voor rond de €600.. Misschien toch wel betere optie aangezien daar een Full HD scherm in zit.

• Jelmer_D
Klopt, ik zag het. Maar ben toch benieuwd welke Asus volgens jullie beter is. Ze lijken erg op elkaar namelijk.

Verwijderd

Wat maakt dat jouw uit als de 15R SE duidelijk beter is?

De linker variant is beter, puur omdat er een SSD cache in zit. Volgens de pricewatch heeft de rechter geen SSD cache. maar dat kan ook een fout zijn in de PW.

• Jelmer_D
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:
Wat maakt dat jouw uit als de 15R SE duidelijk beter is?

De linker variant is beter, puur omdat er een SSD cache in zit. Volgens de pricewatch heeft de rechter geen SSD cache. maar dat kan ook een fout zijn in de PW.
Omdat de levertijd van de 15R SE wel redelijk lang is, ik moet even kijken of dat wel mogelijk is ivm met school.
Pagina: 1