Na 5 jaar vind ik het wel weer tijd voor een nieuwe PC. Voor mijn lijstje heb ik de best-buy guide gelezen en hier topics met vergelijkbare eisen gelezen. Ik maak toch even mijn eigen topic voornamelijk voor om te zorgen dat alles bij elkaar past en ik nog twijfel over sommige onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, en dagelijks gebruik zoals internet. Games die ik speel zijn geloof ik voornamelijk CPU intensief, zoals LoL, Civilization V en simulatie games zoals Football Manager maar ik heb ook wel COD en BF3 gespeeld. Het is voor mij niet zo belangrijk om de beste graphics te hebben, als het maar soepel loopt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten. Ik zal het niet zelf in elkaar zetten, wat mij dus ook nog weer geld gaat kosten. Ook betekent dit dat ik alle onderdelen bij dezelfde winkel moet bestellen. Bij Azerty is de onderstaande opstelling al € 912 exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Rand apparatuur zoals muis, monitor en toetsenbord heb ik zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een irrationele voorkeur voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Deze PC moet minimaal weer 5 jaar mee gaan. Tegen die tijd wil ik nog steeds de nieuwste games kunnen spelen op low settings. Een stille PC zou ook mooi zijn, geloof dat deze koeler en case daar wel aan voldoen. Overklokken gaat niet gebeuren, en ook zal ik niet gaan upgraden in de toekomst.
Ik twijfel zelf nog tussen de volgende onderdelen.
Intel Core i5 4670 Boxed <--> AMD Black Edition AMD FX 8350 <--> Intel Core i5 4570 Boxed
MSI N660Ti-2GD5/OC <--> MSI N760 TF 2GD5/OC
Wat is volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding tussen deze onderdelen? Andere opmerkingen en suggesties over de overige onderdelen zijn ook zeker welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, en dagelijks gebruik zoals internet. Games die ik speel zijn geloof ik voornamelijk CPU intensief, zoals LoL, Civilization V en simulatie games zoals Football Manager maar ik heb ook wel COD en BF3 gespeeld. Het is voor mij niet zo belangrijk om de beste graphics te hebben, als het maar soepel loopt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten. Ik zal het niet zelf in elkaar zetten, wat mij dus ook nog weer geld gaat kosten. Ook betekent dit dat ik alle onderdelen bij dezelfde winkel moet bestellen. Bij Azerty is de onderstaande opstelling al € 912 exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Rand apparatuur zoals muis, monitor en toetsenbord heb ik zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 192,20 | € 192,20 |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 58,45 | € 58,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,99 | € 55,99 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,20 | € 26,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB/BEBE Zwart | € 13,32 | € 13,32 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 90,45 | € 90,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 845,56 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een irrationele voorkeur voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Deze PC moet minimaal weer 5 jaar mee gaan. Tegen die tijd wil ik nog steeds de nieuwste games kunnen spelen op low settings. Een stille PC zou ook mooi zijn, geloof dat deze koeler en case daar wel aan voldoen. Overklokken gaat niet gebeuren, en ook zal ik niet gaan upgraden in de toekomst.
Ik twijfel zelf nog tussen de volgende onderdelen.
Intel Core i5 4670 Boxed <--> AMD Black Edition AMD FX 8350 <--> Intel Core i5 4570 Boxed
MSI N660Ti-2GD5/OC <--> MSI N760 TF 2GD5/OC
Wat is volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding tussen deze onderdelen? Andere opmerkingen en suggesties over de overige onderdelen zijn ook zeker welkom.