Toon posts:

All-round / Game PC rond € 900,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 5 jaar vind ik het wel weer tijd voor een nieuwe PC. Voor mijn lijstje heb ik de best-buy guide gelezen en hier topics met vergelijkbare eisen gelezen. Ik maak toch even mijn eigen topic voornamelijk voor om te zorgen dat alles bij elkaar past en ik nog twijfel over sommige onderdelen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, en dagelijks gebruik zoals internet. Games die ik speel zijn geloof ik voornamelijk CPU intensief, zoals LoL, Civilization V en simulatie games zoals Football Manager maar ik heb ook wel COD en BF3 gespeeld. Het is voor mij niet zo belangrijk om de beste graphics te hebben, als het maar soepel loopt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten. Ik zal het niet zelf in elkaar zetten, wat mij dus ook nog weer geld gaat kosten. Ook betekent dit dat ik alle onderdelen bij dezelfde winkel moet bestellen. Bij Azerty is de onderstaande opstelling al € 912 exclusief assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Rand apparatuur zoals muis, monitor en toetsenbord heb ik zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 192,20€ 192,20
1ASRock B85M-HDS€ 58,45€ 58,45
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,99€ 55,99
1Corsair Carbide 300R€ 60,95€ 60,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,20€ 26,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1Samsung SH-224DB/BEBE Zwart€ 13,32€ 13,32
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 90,45€ 90,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,56

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een irrationele voorkeur voor Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Deze PC moet minimaal weer 5 jaar mee gaan. Tegen die tijd wil ik nog steeds de nieuwste games kunnen spelen op low settings. Een stille PC zou ook mooi zijn, geloof dat deze koeler en case daar wel aan voldoen. Overklokken gaat niet gebeuren, en ook zal ik niet gaan upgraden in de toekomst.

Ik twijfel zelf nog tussen de volgende onderdelen.

Intel Core i5 4670 Boxed <--> AMD Black Edition AMD FX 8350 <--> Intel Core i5 4570 Boxed
MSI N660Ti-2GD5/OC <--> MSI N760 TF 2GD5/OC

Wat is volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding tussen deze onderdelen? Andere opmerkingen en suggesties over de overige onderdelen zijn ook zeker welkom.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 10:06
Je opstelling ziet er goed uit. Ik zat zelf ook te twijvelen tussen de MSI N660Ti-2GD5/OC en een Asus GTX670.. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de 670. Maar de 660Ti is ook een goede keuze.

Als Azerty je iets te prijzig is, kan je ook kijken bij Megekko (zeker als je meerdere onderdelen bij 1 winkel koopt). Is veelal een slag goedkoper. Mijn bestelling loopt hier ook op het moment. Ik weet alleen niet of zij ook een assemblage afdeling hebben. Anders is zelf bouwen ook leuk natuurlijk.

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-04 14:56

GHE

Je hebt een prima lijst met onderdelen, als ik jou was zou ik het zo houden :)

Wat betreft de keuze voor de processor:

Een AMD is voor de toekomst interessanter als je ports van de nieuwe PS4 en Xbox One gaat spelen, wat veelal shooters zijn. Voor RTS games ben je beter af met een Intel, aangezien het maar de vraag is die wel 8 cores gaan gebruiken.

Daarnaast is het stroomverbruik van de Intel een stuk lager. Aangezien je 5 jaar met je PC wil doen zou deze keuze daardoor wel eens minder duur uit kunnen vallen. En als je 5 jaar toewilt met je PC zou ik wel de duurste versie nemen, de 4670, dat is een wat toekomstgerichtere keuze.

Voor de videokaart:

Beide videokaarten hebben een prima prijs/kwaliteit verhouding, maar de 760 is gewoon beter dan een 660 Ti. Aangezien je er het budget voor hebt zou ik aanraden de 760 te nemen. Dan weet je tenminste zeker dat je over een aantal jaar de games nog vloeiend kan spelen (gezien de 5 jaar die het systeem mee moet gaan). De gekozen 760 is ook lekker stil, dus prima zo!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Absoluut goede build voor je eisen!

Koopje van het moment: pricewatch: Asus GTX670-DCMOC-2GD5 (wees er vlug bij! Videokaart installeren is kinderspel)

Assumption is the mother of all F'-ups

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Met dit budget zou ik niet voor zowel performance als laag geluids-productie gaan maar er 1 kiezen. Zeker als je het systeem niet zelf wilt bouwen en dus moet investeren in assemblage.
Wat ik overigens niet snap want het is best leuk je eigen computer in elkaar zetten en helemaal niet zo lastig als men zou denken. Er is vast wel een Tweaker in de buurt van jouw woonplaats die het systeem voor een bak koffie in elkaar wilt zetten.

Waarom een CD drive als ik vragen mag? Ja, het is even lastig om windows erop te krijgen als je geen tweede computer hebt maar daarna... Waarvoor ga je in hemelsnaam een CD-drive gebruiken? :P

Tweakers is a temp thing

Verwijderd

Topicstarter
@TECHcrime, Megekko ziet er zeker goedkoop uit. Ik heb zonet een paar filmpjes gekeken over het in elkaar zetten van een PC, het lijkt niet zo moeilijk. Ben alleen bang dat ik iets breek ofzo.

@GHE, dan blijf ik toch bij de Intel processor. Dat lagere verbruik heeft over vijf jaar toch wel impact. Ook zal ik dan bij mijn keuze voor de GTX760 blijven.

@DrIezie, als ik het goed zie is de videokaart die jij noemt ietsjes slechter dan de GTX760?

@MitchelDZ, denk je dat ik nog kan besparen door wat stille onderdelen te vervangen door goedkopere, minder stille onderdelen? En zoals ik al zei in deze post ben ik wel gaan nadenken om de PC zelf in elkaar te gaan zetten. Als ik dat zou doen, moet ik dan ook nog de bios afstellen oid?
Een CD drive, ja goede vraag inderdaad. Gebruik hem nooit behalve voor Windows. Toch is het maar 13 euro, ik zal er even over nadenken.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:15:
@DrIezie, als ik het goed zie is de videokaart die jij noemt ietsjes slechter dan de GTX760?
Waar zie je dit dan? :+
Zie bv m'n comment in iemand anders zijn topic:
SmokingCrop in "Kleine betaalbare Gamepc Max 600"

Enkel als je hem zal gaan overklokken, komt hij ongeveer gelijk uit.
Zonder overklok is de GTX 670 nog steeds de betere & hij is goedkoper te verkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2013 18:22 ]

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:15:
@MitchelDZ, denk je dat ik nog kan besparen door wat stille onderdelen te vervangen door goedkopere, minder stille onderdelen? En zoals ik al zei in deze post ben ik wel gaan nadenken om de PC zelf in elkaar te gaan zetten. Als ik dat zou doen, moet ik dan ook nog de bios afstellen oid?
Een CD drive, ja goede vraag inderdaad. Gebruik hem nooit behalve voor Windows. Toch is het maar 13 euro, ik zal er even over nadenken.
Eerlijk gezegd ben ik geen decibel expert.
Ik wou alleen aangeven dat je voor dit budget niet beide kan hebben. Geen mogelijkheid tot fansless voeding, aftermarket fans, grotere heatsink op cooler, etc.
Stil is uiteraard een mening. Wat jij stil vindt, kan voor mij een kabaal zijn.

Het is handig om een CD drive te hebben. Maar als je hem toch nooit gebruikt zou ik je geld in een betere CPU cooler zetten (als je het geld toch wilt uitgeven) bijv: pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition.
Het nadeel van een CD drive is dat hij gaat spinnen bij opstart, hij neemt ruimte en daardoor airflowruimte in beslag en hij trekt stroom van je voeding wat weer warmte genereert.... Je begrijpt me wel.

Edit:
In elkaar zetten gaat heel erg simpel. En het enige wat je in je bios zal moeten veranderen is je RAM. Die staat standaard waarschijnlijk op 1333Mhz. Kwestie van XMP profile aanzetten (ja mede-Tweakers, dit kan beter maar is hier niet van toepassing) en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door MitchelDZ op 19-08-2013 19:28 ]

Tweakers is a temp thing

Pagina: 1