Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:28

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hoi beste lezer,

We zijn binnenkort van plan om een NAS aan te schaffen omdat er toch wel veel zakelijke data komt kijken in dit huis, en dan is een NAS schijf wel in zekere zin een goede optie in RAID 1. Nu zitten we echter met een probleem en tegelijkertijd een vraag:

We wilden de Readynas 102 van netgear gaan aanschaffen, maar is het überhaupt mogelijk om automatisch om de week bepaalde mappen te laten backuppen; dit door middel van de Readynas 102 van Netgear of door een backup software? Zelf weet ik genoeg over het NAS gebeuren maar niet specifiek over het backup gedeelte dus hopelijk dat jullie er iets meer van weten.

Groet,
Bas

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik raad je toch aan om een naar Synology te kijken, met die Readynas dingen heb ik niets anders dan ellende gehad en met m'n DS410J draait alles helemaal top :) In Synology DSM kan je externe back-up naar bijvoorbeeld Amazon S3 of Glacier ook rete makkelijk inregelen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
De DS410J gaat echt vér over het budget. Ik blijf toch bij de Readynas 102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je de NAS backuppen naar een externe locatie of wil je een backup naar de NAS toe schrijven?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:39:
De DS410J gaat echt vér over het budget. Ik blijf toch bij de Readynas 102.
Er zijn meerdere types... de DS410J is al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat Dennus zegt, ik heb thuis ook een Synology (DS213) en het werkt goud! Je kan er ook nog eens meer mee dan alleen data-opslag.

Er is eventueel een tool die je kan gebruiken voor je backups. Synology kan backups voor je maken, maar hij backupt wat hij zegt op zijn schijven heeft staan. Synkron is een tool die automatisch en gepland data kan kopiëren voor je van folder A naar folder B. Stel dat folder A je bron is en folder B je backup, dan ben je klaar :).

Ik zelf vond de Synology ook lekker makkelijk in gebruiksgemak, zou hem voor geen goud willen ruilen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:39:
Wil je de NAS backuppen naar een externe locatie of wil je een backup naar de NAS toe schrijven?
De NAS draait zelf dan in RAID 1, maar het gaat inderdaad om van de PC naar de NAS te backuppen. Heb wel een freeware programma gevonden: http://www.fbackup.com/nl/ maar ik weet niet in hoeverre die dat kan schrijven naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:40:
[...]

De NAS draait zelf dan in RAID 1, maar het gaat inderdaad om van de PC naar de NAS te backuppen. Heb wel een freeware programma gevonden: http://www.fbackup.com/nl/ maar ik weet niet in hoeverre die dat kan schrijven naar de NAS.
Dat kan elke sync/back-up tool wel. Syncback SE is gratis en doet z'n werk prima.
PS : Dit is ook echt met 1 seconde werk te vinden op Google.

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 19-08-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Doe je zelf een plezier en neem een Syno of QNAP

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:40:
[...]

je kunt een NAS als netwerkmapping aan je PC koppelen (bijvoorbeeld, Schijf E = netwerkmap \\readynas\belangrijke_bestanden

Dan kun je met alle software gewoon de data benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Voor raid 1 kan je ook een dual disk variant nemen bijvoorbeeld de ds112j. Maar als het alleen backup is is het misschien slimmer om te kijken naar een cloudbackup dienst. Dan staat je data echt off site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RAID1 heeft hier vrij weinig mee te maken, dat is geen backup van data, dat beschermt enkel tegen uitval van een enkele hardeschijf.

Elke backup software die SMB ondersteund kan backups maken naar de NAS. Je kan ook de ingebouwde software van Windows zelf gebruiken, die werkt prima. Verder zal elk backup programma moeiteloos een backup kunnen maken naar een SMB share.

Een netwerklocatie mappen is in dit geval volstrekt overbodig.

http://www.netgear.nl/hom...age/prosumer/RN10200.aspx

Kijk voor de grap eens onderaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 19-08-2013 13:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Laten we het wel houden bij de Readynas 102, dat is tot nu toe de beste in die prijsklasse. Die NAS kan je gewoon configureren als "schijf" in je computer als ware, dus Windows backup of fbackup kunnen dus wel gewoon zijn werk doen.

//
Ik zie het nu ook al onderaan staan ja. Het gaat mij voornamelijk om de specificaties en dan stuit je inderdaad op zoiets waar je gewoon simpelweg overheen leest...

[ Voor 27% gewijzigd door ViezeVis op 19-08-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:45:
Laten we het wel houden bij de Readynas 102, dat is tot nu toe de beste in die prijsklasse.
Nope, is niet zo.
Die NAS kan je gewoon configureren als "schijf" in je computer als ware, dus Windows backup of fbackup kunnen dus wel gewoon zijn werk doen.
Ja, maar volstrekt onnodige tussenstap. Elk backup programma kan een SMB share benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:45:
Laten we het wel houden bij de Readynas 102, dat is tot nu toe de beste in die prijsklasse. Die NAS kan je gewoon configureren als "schijf" in je computer als ware, dus Windows backup of fbackup kunnen dus wel gewoon zijn werk doen.
Het is niet de beste in die prijsklasse, dan kan je nog beter zelf wat hardware in elkaar schroeven en met FreeNAS aan de gang gaan. Je vraagt hier advies, als je dat compleet negeert snap ik het nut van dit topic niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Het is niet de beste in die prijsklasse, dan kan je nog beter zelf wat hardware in elkaar schroeven en met FreeNAS aan de gang gaan. Je vraagt hier advies, als je dat compleet negeert snap ik het nut van dit topic niet...
Ik vroeg om een backup mogelijkheid en niet om een andere NAS optie..

En welke NAS is dan ook goed in dezelfde prijscategorie van 100/150?

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 19-08-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Besef je wel even dat die 100/150 euro zonder HDD is. Schroef lekker zelf wat hardware in elkaar en gooi er FreeNAS op. Dan heb je tenminste iets wat stabiel is en niet schijt-traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Besef je wel even dat die 100/150 euro zonder HDD is. Schroef lekker zelf wat hardware in elkaar en gooi er FreeNAS op. Dan heb je tenminste iets wat stabiel is en niet schijt-traag is.
Dat weet ik, hier liggen 2 WD schijven van 1TB dus maak je daar maar niet druk over. En nee: ik schroef zelf ook niet wat in elkaar want daar zie ik het niet zo in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Onzinnig advies. Je moet een leek niet adviseren FreeNAS te gaan gebriuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Dat weet ik, hier liggen 2 WD schijven van 1TB dus maak je daar maar niet druk over. En nee: ik schroef zelf ook niet wat in elkaar want daar zie ik het niet zo in zitten.
Zoals nu al aangegeven door meerdere mensen zijn die ReadyNAS dingen om te janken. qua support, qua mogelijkheden maar bovenal qua stabiliteit en snelheid. Dus ja, het heeft wel degelijk nut.
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Onzinnig advies. Je moet een leek niet adviseren FreeNAS te gaan gebriuken.
Windows Home Server dan. Alles beter dan die Readynas modellen.

[ Voor 24% gewijzigd door DennusB op 19-08-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Eens met het advies voor een QNAP of Synology.

Maar om even terug op je vraag je komen, je kunt gewoon de backup van Windows instellen en naar een netwerkschijf laten schrijven.
backup

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 19-08-2013 14:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-07 17:07
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Volgens mij kun je op de NAS zelf een pull laten doen van data op een share op je PC en hoef je niets te installeren op je PC. Zie handleiding ReadyNas via Google.

En ja, ook eens met het advies v.w.b. Synology. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:47
Als je alleen wilt backuppen zou ik voor een cloudoplossing gaan. Dan ben je zelf niet meer verantwoordelijk voor de hardware. Crashplan.com heeft voor weinig mooie simpele oplossingen waar je als gebruiker geen omkijken naar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kraades schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:55:
Volgens mij kun je op de NAS zelf een pull laten doen van data op een share op je PC en hoef je niets te installeren op je PC. Zie handleiding ReadyNas via Google.
Altijd een push backup uitvoeren, nooit een pull backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Afijn: ik ga lekker eigenwijs doen en toch de Readynas kiezen mits ik geen andere Synology kan vinden rond de 100/150 zonder de schijven. Als hij me niet bevalt dan zal ik daar binnen 30 dagen achter zien te komen. Een review zal ik dan ook wel schrijven.

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 19-08-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:57:
Afijn: ik ga lekker eigenwijs doen en toch de Readynas kiezen. Als hij me niet bevalt dan zal ik daar binnen 30 dagen achter zien te komen. Een review zal ik dan ook wel schrijven.
Ja maar dan zit je wel met allemaal tijd die geïnvesteerd is in iets wat niet werkt en met de hele ellende van terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Synology all the way, ik zou zeggen kijk in V&A daar komt er vaak zat 1 voorbij.

Dan heb je teminste waar voor je geld, inplaats van een half bakken ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 15:15
Ook ik zou je afraden om een ReadyNAS aan te schaffen.

Ik was lange tijd zeer tevreden over mijn ReadyNAS Duo maar na een crash van één van de disken bleek mijn complete RAID set overleden. Via recovery tools heb ik alles kunnen terughalen maar echt vertrouwen heb ik er niet meer in.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afijn: ik ga lekker eigenwijs doen en toch de Readynas kiezen mits ik geen andere Synology kan vinden rond de 100/150 zonder de schijven. Als hij me niet bevalt dan zal ik daar binnen 30 dagen achter zien te komen. Een review zal ik dan ook wel schrijven.
Het scheelt 30 euro met de Synology variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-07 17:07
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:57:
[...]

Altijd een push backup uitvoeren, nooit een pull backup.
Want?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
En deze Synology dan: pricewatch: Synology Disk Station DS212J
Is deze variant beter dan een Readynas? Bij de readynas zie ik dat er backup software is bijgeleverd, maar dat weet ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:07:
Is deze variant beter dan een Readynas? Bij de readynas zie ik dat er backup software is bijgeleverd, maar dat weet ik hier niet.
de backupsoftware is bedoeld om de software die op de NAS staat te backuppen, niet vanaf je werkstation/PC. Overigens zit er ook backupsoftware in DSM (het managementsysteem van Synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:07:
Synology is altijd beter dan ReadyNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

de backupsoftware is bedoeld om de software die op de NAS staat te backuppen, niet vanaf je werkstation/PC. Overigens zit er ook backupsoftware in DSM (het managementsysteem van Synology)
Dus wat dat betreft kan ik meerdere PC's en mapjes kiezen via het managmentsysteem van de Synology? En dat kan dan ook in tijdschema bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

Dus wat dat betreft kan ik meerdere PC's en mapjes kiezen via het managmentsysteem van de Synology? En dat kan dan ook in tijdschema bijvoorbeeld?
Zucht. Je moet gewoon Windows Backup gebruiken om een back-up van alle PC's naar je NAS te maken. Je NAS hoeft zelfs niks te doen (tenzij je nog wil backuppen naar extern bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Hier ook een negatief advies voor de readynas.. buiten dat je vrij beperkt bent aan mogelijkheden is het een ramp wanneer de nas zelf stuk gaat. De synology kan je altijd de HDD's via een andere syno of linux systeem (middels beschikbaar gestelde howto's door synology zelf) nog bij je data bij een defect.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

|sWORDs| schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Maar om even terug op je vraag je komen, je kunt gewoon de backup van Windows instellen en naar een netwerkschijf laten schrijven.
Plaatje bekeken?

backup

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 19-08-2013 14:25 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@^ Ik heb hier overheen gelezen. Ik merk dus toch al wel dat die reviews over de Readynas toch niet heel erg positief waren. Dus wat dat betreft is: pricewatch: Synology Disk Station DS212J een toch wel betere keuze. Fine! Dan doen we die :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ga je geen spijt van krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik hoop het ook niet nee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:14
@ topicstarter: Ik ge er hierbij even vanuit dat je windows gebruikt. Als je zeker wil spelen dan gebruik je windows backup.... Kun je ook nog eens je pc herstellen vanaf de NAS. Scheelt je weer een hoop ellende. Hou er wel rekening mee dat al je belangrijke bestanden bij brand alsnog weg zijn. NAS is leuk, maar bied nog steeds geen full proof oplossing.

Daarnaast VSS gebruiken, zodat je bij 1 foutje alles moet gaan herstellen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
muppet99 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:35:
@ topicstarter: Ik ge er hierbij even vanuit dat je windows gebruikt. Als je zeker wil spelen dan gebruik je windows backup.... Kun je ook nog eens je pc herstellen vanaf de NAS. Scheelt je weer een hoop ellende. Hou er wel rekening mee dat al je belangrijke bestanden bij brand alsnog weg zijn. NAS is leuk, maar bied nog steeds geen full proof oplossing.

Daarom is de Timecapsule van OSX juist weer geweldig, want dan backup je gewoon alles zoals je het wil hebben zet je het ook weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
muppet99 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:35:

De kans dat hier brand in huis komt is nihil, dat is ook eigenlijk geen ding waar je over na moet denken :/
En ja, overal is Windows aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:37:
[...]

De kans dat hier brand in huis komt is nihil, dat is ook eigenlijk geen ding waar je over na moet denken :/
En ja, overal is Windows aanwezig.
Waarom is het nihil? Heb je voor 100.000 aan preventie spul? Van die vernevelaars overal? En word de zuurstof weggezogen als er brand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brand is dus juist iets waar je wel over na moet denken indien je data belangrijk voor je is. Fijn al die backups die ook verloren gaan in die brand.

Echt belangrijke data bewaar je niet thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Laten we zo overal nog even op doorzeuren wat wel en niet gevaarlijk is :').

Mijn vraag is inmiddels wel beantwoord denk ik, de Synology disk station DS212J wordt waarschijnlijk de definitieve aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:40:
Brand is dus juist iets waar je wel over na moet denken indien je data belangrijk voor je is. Fijn al die backups die ook verloren gaan in die brand.
Zeker als het ook zakelijke data is. Beeld je in, je werkt ik weet niet hoe lang om je bedrijf op te bouwen of aan een project, en door onachtzaamheid ben je dat allemaal in één keer kwijt. Immers, wat is een bedrijf nog tegenwoordig zonder data?

Ik heb mijn meest spannende spul wat niet heel gevoelig is maar wel belangrijk voor me op dropbox. De rest staat op mijn nast. Regel #1 bij brand: naar buiten! Regel #2 bij brand: kijk of ik de NAS kan pakken voor ik naar buiten ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:43:
Laten we zo overal nog even op doorzeuren wat wel en niet gevaarlijk is :').
Als je dat niet wil plaats dan niet van die totaal niet onderbouwde opmerkingen :)
w4rguy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Zeker als het ook zakelijke data is. Beeld je in, je werkt ik weet niet hoe lang om je bedrijf op te bouwen of aan een project, en door onachtzaamheid ben je dat allemaal in één keer kwijt. Immers, wat is een bedrijf nog tegenwoordig zonder data?

Ik heb mijn meest spannende spul wat niet heel gevoelig is maar wel belangrijk voor me op dropbox. De rest staat op mijn nast. Regel #1 bij brand: naar buiten! Regel #2 bij brand: kijk of ik de NAS kan pakken voor ik naar buiten ga :P
Hier nog simpeler : Alles elke Maandag om 10:00 naar Amazon S3 pompen. Kost geen drol en dan staat het pas echt "safe".

[ Voor 56% gewijzigd door DennusB op 19-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Als je dat niet wil plaats dan niet van die totaal niet onderbouwde opmerkingen :)
Moet iemand je er echt specifiek op wijzen dat je onzin post of had je dat zelf wellicht al wel kunnen inzien.

Zoals ik al zij: mijn vraag is inmiddels wel beantwoord dus wat dat betreft is het hierbij wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 19-08-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ViezeVis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:27:
@^ Ik heb hier overheen gelezen. Ik merk dus toch al wel dat die reviews over de Readynas toch niet heel erg positief waren. Dus wat dat betreft is: pricewatch: Synology Disk Station DS212J een toch wel betere keuze. Fine! Dan doen we die :-)
Kunnen we nou dan geen review meer verwachten van de ReadyNAS, wat jammer nou! :+ :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
DennusB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

[...]

Hier nog simpeler : Alles elke Maandag om 10:00 naar Amazon S3 pompen. Kost geen drol en dan staat het pas echt "safe".
Vindt 8 TB aan data best veel om erheen te pompen, en ik heb het er ook niet zo op dat anderen in mijn files kunnen neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Lip schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

[...]

Kunnen we nou dan geen review meer verwachten van de ReadyNAS, wat jammer nou! :+ :P
Misschien volgend jaar als de Synology het gaat begeven :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Mektheb schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Vindt 8 TB aan data best veel om erheen te pompen, en ik heb het er ook niet zo op dat anderen in mijn files kunnen neuzen.
Dan versleutel je het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:08:
[...]

Dan versleutel je het toch?
En wat als iemand binnen een korte tijd een programma schrijft die de sleutel zeer snel kan kraken?
En wat als er hardware binnen een paar jaar zo verandert dat de sleutel binnen een paar minuten gekraakt is?
Belangrijke bedrijfsdata ergens anders onder brengen is het stomste wat je kan doen.
Als bedrijf zijnde een paar tientjes besparen voor een backup oplossing is ook niet al te snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 14:04
Ik ben door dit forum toch gaan twijfelen aan de ReadyNas 102. Wilde deze gaan halen, maar misschien toch maar een Synology? :/

Ik vat eigenlijk niet waarom de ReadyNas serie in zijn geheel wordt afgeraakt. De 102 die hier werd besproken is een gloednieuw apparaat met een volledig vernieuwd OS. Het lijkt mij stug dat iedereen die deze afraadde de NAS in bezit heeft gehad en dus ook een oordeel over kan vellen.

nieuws: Netgear geeft nieuwe ReadyNAS-modellen snellere cpu's en meer ram

Het lijkt me dat je deze vernieuwde lijn niet echt kan vergelijken met de voorgaande modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aurora op 20-08-2013 15:37 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Niemand hier vergelijkt het oude model. Netgear gebruikt als storage laag bijv btfrs, erg leuk, maar dat is een BETA filesysteem en niet ondersteund op andere NAS servers die allemaal ext3/4 ondersteunen. verder is de customer support op die dingen vrij crap en dat los je niet op door nieuwe software en hardware uit te brengen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Oke, de Synology dus binnen. Op elke computer kan ik verbinden met de NAS, maar op één computer na. Normaal moet je met je desktop alle verbonden apparaten zien via het netwerk. Logisch: want anders had ik nu niet kunnen verbinden met mijn NAS. Het probleem bij één computer is namelijk dat hij enkel zichzelf herkent, en geen andere apparaten.

De huidige situatie bij mij is:
http://gyazo.com/bc339eaf21d9563a720c903e6c4eb1d3.png

De huidige situatie bij de andere computer is dat hij gewoon simpelweg enkel zijn eigen naam kan vinden. Iemand die weet hoe je dit oplost? Anders kan ik niet verbinden met de NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon het ip adres intypen? In je browser om de webinterface te benaderen en "\\" ervoor in Deze Computer om hem als SMB share te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik kom wel met de betreffende computer gewoon in de DSM dmv de toegewezen IP, maar niet bij de mapjes via \\NASNAAM\\MAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je gewoon het IP gebruikt? \\xxx.xxx.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ja dat werkt wel, ik kan tevens ook inloggen maar ik kom niet bij de map uit en ik kan ook geen map aanmaken in die locatie. Als ik via de DSM zelf inlog en ik ga naar de File Station dan komt 'ie -zoals ik al verwachtte- wel in de juiste map.

//edit
Als ik via het IP verbind op de laptop gebeurt er ook niks. Maar wanneer ik naar \\NASNAAM\MAP ga kom ik na het inloggen wel op de goede locatie. Heeft het niet te maken dat ik iets moet aanvinken bij deze computer zodat ie wel alle apparaten in huis vindt..?

//edit2
ANNDDD its fixed. Eset (NOD32) virusscan vond het kennelijk nodig om andere apparaten buiten te sluiten. Bij deze is die dus verwijderd. Ik kon ook al niet via de Synology software de NAS vinden, nu dus wel.

[ Voor 53% gewijzigd door ViezeVis op 20-08-2013 22:15 ]

Pagina: 1