Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste Lezers,

Het is nu vier dagen geleden dat ik aangereden werd, en met mijn laptop in mijn rugzak in de gracht belandde. Vandaag durfde ik de laptop voor het eerste aan te zetten, nadat ik voor zover mogelijk al het vocht verwijderd had, en de laptop zoveel mogelijk had laten opdrogen.

Toen ik hem voor het eerst aanzette, kreeg ik een melding met iets als "CMOS BAD CHECKSUM", zodat de standaard BIOS instellingen gebruikt moesten worden, en dat de datum en tijd niet goed was. Vervolgens werd windows wel opgestart, maar duurde dat zeer lang, en ook in de rest van het gebruik(inloggen, naar desktop gaan(W8), browser startten, enz) was de laptop zeer traag. Echt heel traag.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik had zelf niet gedacht dat een laptop trager zou kunnen worden door waterschade, maar ik ben geen expert.

Het gaat om een R510 van Samsung, die windows 8 draait.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:35
Wat ik heb begrepen van waterschade bij telefoons heb je geluk als die het nog doen. En zelfs als ze het doen zullen geen lang leven meer hebben ivm corrosievorming enzo.Tenzij je hem op de een oglf andere manier had behandeld met iets vochtaantrekkends zoals bijv rijst, maar daar weeet ik het fijne niet van.
Dus mijn advies is stel je data veilig nu het nog kan en laat hem vervangen door de verzekering.

mbt traagheid heb ik geen idee. Misschien dat de signalen corrupt doorkomen en daardoor x keer opnieuw moeten worden verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Als ie gevallen is kan het ook zijn dat er een koeler los zit dan gaat ie thermal throttlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gok zomaar op een instelling in de BIOS die niet goed meer staat, aangezien hij nu op defaults draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Je zou inderdad eens kunnen kijken in de BIOS of de SATA poort niet raar is ingesteld, maar ik denk niet dat je dat in kan stellen. De hardeschijf kan natuurlijk ook waterschade hebben, dat ding is niet bestand tegen water, hoor je die tikken of rare geluiden maken?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
SgtElPotato schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:44:
Je zou inderdad eens kunnen kijken in de BIOS of de SATA poort niet raar is ingesteld, maar ik denk niet dat je dat in kan stellen. De hardeschijf kan natuurlijk ook waterschade hebben, dat ding is niet bestand tegen water, hoor je die tikken of rare geluiden maken?
De harde schijf is juist 1 van de onderdelen die er weinig moeite mee zal hebben. Dat ding is namelijk al luchtdicht.

Het grootste probleem is dat het water in grachten niet bepaald schoon is. Het water zelf is misschien weg, maar het heeft waarschijnlijk een hoop rotzooi achter gelaten in je laptop.
Je kan proberen hem open te schroeven en schoon te maken alcohol. Maar je moet behoorlijk technisch zijn wil je een laptop helemaal uit elkaar halen en weer werkend in elkaar zetten.

Wat voor aanrijding was het? Als je de aanrijding met een auto of brommer was terwijl jij lopend of op de fiets was, kun je namelijk alles verhalen op de WA verzekering van de andere partij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat je ook doet, ik zou als eerste zorgen dat je data veilig is. Daarna zoeken naar oorzaken (en verhalen op verzekering van de persoon die je heeft aangereden).

[ Voor 26% gewijzigd door Pixeltje op 19-08-2013 07:54 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
RocketKoen schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:53:
[...]

De harde schijf is juist 1 van de onderdelen die er weinig moeite mee zal hebben. Dat ding is namelijk al luchtdicht.

Het grootste probleem is dat het water in grachten niet bepaald schoon is. Het water zelf is misschien weg, maar het heeft waarschijnlijk een hoop rotzooi achter gelaten in je laptop.
Je kan proberen hem open te schroeven en schoon te maken alcohol. Maar je moet behoorlijk technisch zijn wil je een laptop helemaal uit elkaar halen en weer werkend in elkaar zetten.

Wat voor aanrijding was het? Als je de aanrijding met een auto of brommer was terwijl jij lopend of op de fiets was, kun je namelijk alles verhalen op de WA verzekering van de andere partij.
Oh, dat over die WA had ik eerder moeten weten...
Ik ben afgescheept met de helft van de kosten.... (Pik ik de volgende keer dus ook niet meer :( )

Ik zou als eerste de hdd er nu uithalen en kijken of je die met een andere pc kan uitlezen, dan is iig je data veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Het zou mij niet verbazen als dit komt doordat er nu op meerdere plekken spanningsvelden door elkaar lopen vanwege al die geleidende rommel die is achtergebleven.
Als je het aandurft zou ik de accu en BIOS batterij verwijderen en het moederbord reinigen met gedemineraliseerd water. Anders kun je die laptop over een maand of drie zeker weten weggooien.

En zoals gezegd, eerst je data veilig stellen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Helft van de kosten kan ook betekenen dat je zelf een aandeel in de aanrijding had. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

de meeste hardeschijven hebben toch echt een stikkectje: do not cover: vent hole. Niet lichtdicht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
[...]

Wat je zegt klopt deels maar helaas is het mooier dan het lijkt, je krijgt namelijk van de verzekering enkel de dagwaarde van de machine uitgekeerd, en geen vervangende of soortgelijke.
Ik ben zelf ook een keer van de fiets gevallen en in een sloot beland met een net nieuwe Hp Pavilion HDX16, prachtige supermoderne laptop maar omdat de laptop 2 maanden oud was kreeg ik de dagwaarde er voor, ik kreeg toen enkel 400 euro uitgekeerd terwijl ik er dik 900 voor betaald had bij de aankoop, sinds dien moest ik werken op een trage Acer met een Celeron M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
Senor Sjon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:01:
Helft van de kosten kan ook betekenen dat je zelf een aandeel in de aanrijding had. ;)
Van links aangereden door iemand die niet naar rechts keek, terwijl ik op een fietspad reed en zij ook nog eens haaientanden tegen zich had, in een gebied met véél fietsende studenten.

Ik keek naar links en voor zover ik mij herinner was ze op 20+ meter en aan het vertragen (werd voor een deel bevestigd dat ze toen aan het afremmen was). Dus ze was op een veilige afstand toen ik door fietste.

Volgende wat ik mij herriner is een flits dat ik op de grond lig (herriner me niks meer van de klap en het kwartier erna is erger dan gatenkaas).

Dus, nee.
Zelfs als het volledig de schuld van de ander is wordt je gewoon keihard genaaid door de verzekeraar :(

Dus, ben je het niet eens met hun beslissing over het bedrag oid, gewoon zeggen en niet over je heen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bedankt voor de reacties,

Ik heb hem al helemaal open gehad, en hij is niet vies van binnen. Het lijkt onverklaarbaar, maar gelukkig was die al oud. Maar het blijft vreemd. Bedankt!
Pagina: 1