Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:52
Hallo,

Ik zoek een smartphone met de volgende eisen:

Prijs denk ik aan een bedrag tot het liefst € 250,- met € 320,- maximaal
Om ruimte te houden voor applicaties wil ik wel graag ruimte hebben voor een SD kaartje.
Voor de sneheid denk ik dat 1 GB RAM toch wel een goede eis is.
Qua grootte wil ik het liefst iets wat niet te groot is, ik denk dat groter dan 130mm lengte niet lekker zal zitten in mijn broek (op de fiets bijvoorbeeld).
Als Android versie denk ik minimaal 4.1, maar het liefst zo hoog mogelijk of met uitzicht op upgrades die tot 4.3 doorgaan.

Het liefst zou ik er de open source variant van Android op draaien (Replicant):
Ik zoek dus een merk/model wat lief is naar is naar ontwikkelaars van Cyanogen of Replicant toe.
Maakt het qua open source vriendelijkheid nog uit welk merk en type ik zou kopen?

Replicant: Open Source Android
http://replicant.us/supported-phones/ De Samsung Galaxy SII wordt al ondersteunt.
http://redmine.replicant....nt/wiki/TargetsEvaluation

In de grote test van telefoons tussen de 200 en 350 euro staan er zo veel dat ik het even niet weet:
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
sony xperia (paar modellen)
sgs3

verder zou ik t ook niet weten.
bijv goor de huawei g615 zijn wel veel mods beschikbaar.
voor sommige andere chinese telefoons ook, maar niet voor de soort mod dat jij wilt

nexus 4 heeft geen sd-slot

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als het om hack vriendelijk, specs en prijs draait zou ik de xperia T adviseren
http://www.xda-developers...ide-2012/oem-of-the-year/
Sony is het meest hack vriendelijk en de xperia T is nu zeer goedkoop ondanks dat het een topmodel ( in mindere mate ) was van sony vorig jaar.
Plus dat hij uiteraard aan je eisen voldoet ;)

Wear Sunscreen!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ja Sony is de keuze voor modding, zij helpen cyanogen actief om het werkend te krijgen.

Verwijderd

tweedehands Oppo Find 5?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik kan me aansluiten bij de mensen hierboven. Als je graag met custom roms speelt, dan kan je denk ik het beste voor een Sony gaan. Ze hebben zelfs complete guides en tutorial video's over hoe je hun telefoons moet rooten en dergelijke. Kijk voor de gein maar eens rond op developer.sonymobile.com.

Edit: ik zie dat er in het V&A gedeelte de Xperia Z toestellen al voor 300-320 euro te krijgen zijn. Als je het niet erg vindt om een gebruikt toestel te halen is dat een goede optie.

[ Voor 21% gewijzigd door Moi_in_actie op 20-08-2013 21:26 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53
Maar ik zou dan wel eerder voor de high end Sony's gaan, die wat populairder zijn. Dan zijn er toch wat makkelijker roms te vinden.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Galaxy Nexus.

Leuke midrange specs, fijne hardware (hoewel wel volledig plastic) en de best mogelijke ondersteuning vanuit google. Replicant lijkt m ook te ondersteunen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Een externe SD kaart wordt niet ondersteund, maar 16GB is naar mijn mening meer dan voldoende.

Nieuw lastig te krijgen, tweedehands voor onder de 200 te vinden

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Ik zou of een veel verkochte Sony kopen of een Nexus. Sony bied uitstekende support aan devvers en modders, waaronder XDA en Cyanogen.

En tja, Nexus toestellen hebben het voordeel dat er weinig verschillende modellen zijn, ze ontzettend populair zijn onder ontwikkelaars en Google alle sourcecodes vrijgeeft en ontwikkelaars geen strobreed in de weg legt, waardoor er ontzettend veel hacks en hacktutorials voor zijn.

Toestellen? Gezien jouw budget: Als je voor een Sony gaat kan ik de Xperia T aanraden, maar ik zou eigenlijk proberen ergens een Galaxy Nexus of Nexus 4 vandaan te halen. (Tip: Kijk even in mijn handtekening ;))

[ Voor 43% gewijzigd door Balance op 29-08-2013 13:26 ]

Pagina: 1