+1 op een uitgebreide review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Topicstarter
Beste mod`s en anderen die het lezen,

De laatste tijd ben ik veel met reviews bezig, maar bij all laatste reviews zie ik telkens een +1 (beknopt) naar voren komen, ik heb het idee dat het van 1 persoon is, maar zeker weten doe je het nooit, nou weet ik dat mijn reviews niet beknopt zijn, maar dit moest ik toch even kwijt.

Laatste review : productreview: Gigabyte G1.Sniper 5 review door Mexel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48
Ergens kan ik daar wel bij in komen. Ik neem dan deze review als voorbeeld. Het is heel erg uitgebreid, maar er staat eigenlijk maar weinig in. Een heleboel foto's, wat specs van de website geplukt en wat termen als 'stabiel', 'erg uitgebreid' en 'geweldig bordje', zonder op echte kernkwaliteiten in te gaan.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen waarom je denkt dat deze stabieler is dan anderen, of wat de high-end componenten zijn t.o.v. andere moederborden.
Dit lijkt meer op een marketing uiting dan op een review.

Even ter verduidelijking, ik heb geen beoordeling op je review gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Topicstarter
Nee het is zeker geen marketing ding, ik hou ervan om spullen op mijn manier te testen, en mensen te laten zien hoe en wat ik ervan vindt, maar ik denk dat het geen +1 review is, heb me best er wederom voor gedaan.

Maar het viel me op dat ik telkens als ik iets plaats er een +1 wordt gegeven, misschien kan iemand hierna kijken, en zo die gene vragen waarom hij een +1 geeft, anders heeft het + systeem geen enkel nut.

Het systeem is bedoelt om aan te geven of het een uitgebreide review is of juist niet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een +1 is toch leuk en goed... Mensen geven je inzet een waardering, had ook een 0 kunnen zijn...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je review staat op +2, dus het lijkt me verder geen enkel probleem. Of het telkens één persoon is die je reviews op +1 waardeert weet ik niet, want dat kan ik (blijkbaar) niet zien. Verder moet ik zeggen dat ik het met Moning2 eens ben, al is een +1 wel wat karig.

Verwijderd

Je kan een review van een kilometer lang "schrijven" (of copy/pasten) Het gaat erom wat er inhoudelijk staat. Het voorbeeld dat je laat zien vind ik verder ook niet zo bijzonder. Het zijn vooral foto's en wat copy/paste werk. +1 is prima beoordeling. Maar goed, een beetje komen zeuren op het forum voor een +2 heeft zo te zien z'n vruchten afgeworpen. :')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Ik kan het wel snappen. Hier heeft best veel tijd in gezeten, ook ivm de foto's die óók een waardevolle toevoeging zijn aan de review. En dan kan ik me voorstellen dat je je een beetje ondergewaardeerd voelt. Ik ben hier op t.net gestopt met reviews omdat je reviews van bijna redactieniveau moeten zijn wil je meer dan een 0 krijgen. Als er toch geen waardering voor is dat je weet of de ene router sneller is dan de andere als je er onderzoek naar doet ivm aanschaf, dan steek ik er ook geen moeite in. Dus Mexel, hou hier gewoon rekening mee :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik vind je review niet erg uitgebreid, voornamelijk om de volgende redenen :
  • Veel informatie in je review. is gewoon op te zoeken.
  • Reviews met betrekking tot moederborden is enorm verzadigd.
  • Je hebt een K processor, een overklok moederbord, maar ik mis je overklok resultaten.
  • Je hebt een moederbord wat 4-way SLI ondersteunt, en maar 1 videokaart. 't Zou leuk zijn als je hier mee ook wat kan testen, en hiervan je bevindingen kan laten weten.
  • Misschien heb je als eigenaar van dat bord nu extra informatie waar je alleen achter kan komen als je het in bezit hebt.
  • Ik mis objectieve waarnemingen, je review is meer geschreven in een style waarvan je iets vind. Je zegt bijvoorbeeld de hele tijd de het bord stabiel is, maar waarom? En hoe verhoud die stabiliteit tot een normaal moederbord?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad, het zijn slechts 1500 woorden, waarvan 1 copy-paste specsheet al 1/3 is en een bunch foto's
waar je u tegen zegt... Foto's zijn erg leuk, maar met foto's maak je imho geen review. Ikzelf schrijf ook weleens wat, zijn vaak tig keer zo lang. Ik zorg ervoor dat elke foto nagenoeg in de volledige resolutie te zien is door erop te klikken, ik maak gebruik van linkjes, foto's hebben allemaal een titel als je er overheen hovert enz.

En ja dat zie ik dan ook in m'n beoordelingen... 6 reviews met honderden +3 beoordelingen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1