Ik heb nog geen Windows 8 laptop gezien die het niet op diie manier heeft. Acer, Asus, Dell, Toshiba, HP, Lenovo en Sony hebben het in ieder geval op die manier. Volgens mij heb ik dan 90% van de laptop markt wel gehad.
Hangt af van waar de HDD zit. Als ie onder een klepje zit is het geen probleem. Moet de halve laptop uit elkaar dan kan het wel een probleem zijn. Gewoon netjes uit elkaar halen en de HDD terug plaatsen als de laptop voor garantie opgestuurd zou moeten worden. Op die manier heb ik nog nooit, met geen enkele fabrikant een probleem gehad.
Na deze vragen heb ik nog een vraag, sorry, of een laptop met een i3 processor en een ssd sneller is dan een laptop met een i5 en 7200 rpm?
Hangt af van wat je er mee doet. Qua opstarten van Windows en programma's is een i3 met SSD veel sneller dan een i5 zonder SSD. Die i5 zit zonder SSD namelijk uit zijn neus te eten omdat ie op de HDD wacht. Ga je zware programma's gebruiken dan zal het laden beter gaan met SSD, maar het draaien met i5 beter. Als je kijkt naar wat internetten is een i3 met SSD veel sneller dat een i7 zonder SSD. Die i7 wordt namelijk niet gebruikt bij lichte programma's, maar het laden van die programma's gaat met een SSD wel veel sneller. Ben je iemand die gaat videobewerken heeft een i5 meer nut tegenover een i3 omdat die i5 met renderen dan wel gebruikt word. Het hangt er dus compleet af van wat je ermee zal doen. Hoe de PC aanvoelt is met een SSD altijd een stuk prettiger bij het laden van Windows en programma's.
Voor mijn ouders heb ik een laptop gekocht met SSD en AMD A6 CPU. Voor wat er mee gedaan wordt is dit tig keer sneller dan een dikke i7 met 16GB en dikke videokaart, gewoon omdat ze dat niet gebruiken. Er zijn ook een hoop mensen die klagen over de snelheid van een laptop met i7 zonder SSD. Een i7 zou snel moeten zijn maar het opstarten van Windows en programma's gaat er vrijwel niet sneller door.
[
Voor 86% gewijzigd door
PilatuS op 19-08-2013 19:23
]