[win7] kan rtl70 bpl niet starten*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2014
Heb op mijn laptop OS Windows 7.
Bij opstarten krijg ik foutmelding: kan dit programma niet opstarten, rtl70 bpl ontbreekt.
Weet iemand hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Meteen de eerste hits bij [search=rtl70 bpl] geven tips / oplossingen. Ik spreekt voor zich dat dat al is geprobeerd maar dat lees ik niet in de topicstart. Wat heb je al geprobeerd, waar loop je vast?

Ook: hoe is dit probleem ontstaan? Dat zal een indicatie geven van een oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 18-08-2013 18:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajo
Heb al op Google gezocht.
Er zijn verschillende forums die dit bespreken en heb al eens enkele downloads uitgeprobeerd, maar geen enkel resultaat.
Ook heb ik schrik dat ik iets onveilig download.

Het probleem is zonder verklaarbare reden ontstaan, van de ene op de andere dag bij het opstarten van laptop stond dit bericht erop.

Voor de rest functioneert alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je ook terugzien waar dit bestand oorspronkelijk stond op je pc?

Info over het genoemde bestand:
The file is part of Borland Package Library
(I guess some software product made with Delphi 7 needs the .bpl).
Just download and install the file to \Windows\System32.
Check for viruses!
Even goed kijken of je dit ook geinstalleerd had, en of deze ook op de bovengenaamdfe plaats stond.

Hmm, volgens deze pagina kan het bestand ook op andere plaatsen staan. Even goed checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
In het register staat waarschijnlijk een verwijzing naar het .bpl bestand en dat wordt gezocht tijdens het starten van de computer. Heb je in de afgelopen tijd software geinstalleerd of gedeinstalleerd? Mogelijk is de installatie van een stukje software verkeerd verlopen (onderdeel niet goed geinstalleerd). Mogelijk is er tijdens de de-installatie van een stukje software iets verkeerd verlopen waardoor er informatie achtergebleven is op de computer. Alleen jij weet wat je de laatste tijd gedaan hebt.

Je kan ook zoeken in je register zoeken naar rtl70.bpl om het bestand met een stukje software te matchen. Hierdoor zou je een idee moeten krijgen welke actie dit veroorzaakt heeft.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 10:45
Een programma gemaakt in Delphi 7 probeert op te starten, maar kan rtl70.bpl niet vinden. Rtl70.bpl is een standaard library met basisfuncties die in Delphi 7 gebruikt wordt.

Ik zou eerst proberen te achterhalen welk programma deze fout veroorzaakt. Als ik de foutmelding simuleer zie ik in de titel van het foutmeldingdialoog de naam van het programma: Blablabla.exe - Systeemfout

Heb je de naam van het programma en herken je het als een programma dat je zelf hebt geinstalleerd, probeer dan opnieuw te installeren, waarschijnlijk is er iets fout gegaan tijdens het installeren (rlt70.bpl is niet in de system dir gezet). Ken je het programma niet, zoek dan op internet, misschien heb je een virus te pakken. Het schijnt dat er best wat virussen gemaakt zijn in Delphi omdat het een makkelijke tool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou gewoon eens met Autoruns alle non-MS en non-essentiele opstart items controleren, en deze stapsgewijs uitzetten.
Dan kom je de boosdoener vast wel op het spoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajo
Wat er letterlijk staat telkens als ik opnieuw opstart (dus niet vanuit sluimerstand) is:

"ezRecover.exe - Systeemfout.
Het programma kan niet worden opgestart omdat rtl70.bpl ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

Met dank bij voorbaat voor het aanbieden van oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, dat lijkt me duidelijk toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lajo schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:17:
Heb al op Google gezocht.
Er zijn verschillende forums die dit bespreken en heb al eens enkele downloads uitgeprobeerd, maar geen enkel resultaat.
Ook heb ik schrik dat ik iets onveilig download.

Het probleem is zonder verklaarbare reden ontstaan, van de ene op de andere dag bij het opstarten van laptop stond dit bericht erop.
Als je nu concreet zegt wat je precies zocht en vond, welke pagina's / discussies je daarna hebt gecheckt op welke tips, welke aanpassingen je hebt overwogen en welke tools je had gedownload dan hoeven wij die niet meer voor te stellen. Je komt nu over als iemand die een vraag stelt en achterover leunt en dat zal niet de bedoeling zijn ;)

Overigens terecht dat je bang bent iets onveiligs te downloaden, wat dat betreft is 'enkele downloads uitproberen' zonder te weten wat het precies doet al behoorlijk spannend.

-

Als uitschakelen van het programma dat afhankelijk is van rtl70 niet helpt (zie voorgaande post...) dan zou ik dus denken aan het weer terugzetten van de betreffende bestanden op de juiste plaats (zie eerdere posts).

Ik gaf overigens de verkeerde link, ik bedoelde gewoon [google=rtl70 bpl] :o Daar zie je al snel tips zoals LnC die gaf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 10:45
Lajo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:47:
Wat er letterlijk staat telkens als ik opnieuw opstart (dus niet vanuit sluimerstand) is:

Het programma kan niet worden opgestart omdat rtl70.bpl ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

Met dank bij voorbaat voor het aanbieden van oplossingen
Het is dus het programma ezRecover.exe dat de fout veroorzaakt. Even zoeken op Google en je ziet al meerdere mensen met hetzelfde probleem (toevallig een HP laptop?). Zo te zien hoort het bij Magic Desktop van EasyBits. Je zou een reinstall van dat programma kunnen overwegen.

• Lajo
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.
Heb ergens gelezen dat dit bestand terug te vinden was bij Magic Desktop Easy Bits. Heb dit dan gedownload met resultaat dat laptop geblokkeerd was. Heb dan via veilige modus terug moeten opstarten en alles hersteld.
rtl70.bpl zou in een bepaalde software/programma moeten zitten en naar het schijnt als je dit download zou het dan hersteld moeten zijn.
Weet er iemand welk programma rtl70.bpl bevat?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoor Delphi 7

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajo
De oplossing voor:

Magic Desktop van Easybits installeren en je krijgt geen foutmelding meer.

Ik had eerst een freeware van Softonic gedownload maar zoals je hierboven al hebt kunnen lezen sloeg alles tilt.
Nu heb ik de originele versie gedownload en bij opnieuw opstarten krijg ik geen foutmelding meer.

Dit programma stond gratis geïnstalleerd bij aankoop van mijn laptop van HP maar gezien dit voor kinderen is heb ik dit verwijderd. Sindsdien kreeg ik de foutmelding.

Met dank aan The Fox NL _/-\o_ want zonder hem had ik oneindig kunnen blijven zoeken als je ziet hoeveel mensen worstelen met dit probleem en hoeveel waanzinnige oplossingen worden aangeboden.
Pagina: 1