Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een krachtige vervanger van mijn desktop

Pagina: 1
Acties:

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 21:52
Beste mede-tweakers,

Sinds onze verhuizing staat mijn desktop in onze huiskamer (aparte studeerkamer is te ongezellig bevonden), maar mijn vrouw en ik zijn het er inmiddels allebei over een dat de aparte bar-tafel met desktop pc erop eigenlijk geen gezicht is. Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn desktop daarom wil vervangen door een laptop.

Gebruik
Wat achtergrondinformatie over het gebruik van de laptop:

- ik zal hem met name gebruiken voor dagelijkse huis-tuin- en keukenwerkzaamheden,
- daarnaast maak ik regelmatig gebruik van Adobe Photoshop,
- en edit ik 1080p videobeelden met sony vegas en Corel (Ulead) Videostudio.

Spelletjes speel ik tegenwoordig af en toe alleen nog op mijn ps3, maar binnenkort komt de nieuwe C&C generals uit en die wil ik zeker gaan spelen op de laptop. Kortom, die moet de laptop op redelijk hoog niveau kunnen draaien.

Kostprijs
Tussen de 1.000 en 1.400 euro.

Makkelijk mee te nemen?
Nee, dit is geen vereiste. Zoals aangegeven dient de laptop vooral ter vervanging van mijn desktop, dus hij zal het huis weinig verlaten. Wel realiseer ik me dat het soms heerlijk kan zijn om op de bank met de laptop te werken en een lichter model dan natuurlijk fijner is dan een zwaar exemplaar. Mijn ideaal is dus een lichte laptop die C&C generals kan draaien...
Accuduur is niet van belang.
Schermgrootte: hoe groter hoe beter natuurlijk.

Merkvoorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Asus, Sony en Dell, maar beperk me niet tot deze merken. Enige merken die afvallen zijn Acer en Medion. Met Acer heb ik slechte ervaringen en Medion is gewoonweg niet mijn merk (ieder mag z'n eigen mening hierover hebben, maar ik vind hun laptops niet zo mooi en ze blijven in mijn optiek goedkoop eruit zien).

Overige eisen
De enige echte overige eis is dat de laptop een SSD-schijf moet bevatten. Ik ben vanaf het begin al verknocht aan die dingen.

Welke laptops heb ik op het oog:

Dell Inspiron 17R SE - € 1.099,-
Processor 3e generatie Intel® Core™ i7-3630QM processor (tot 3,40 GHz, 6 MB cache)
Beeldscherm 44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife
Geheugen1 8GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
Harde schijf 1 TB harde schijf (5.400 rpm) met 32 GB mSATA Solid State-harde schijf
Videokaart 2 GB nVidia GeForce GT 650M (3D)

MSI GE70 2OE-012NL - € 1.298,-
CPU-type Intel Core i7 4700MQ
Snelheid 2,4GHz
Maximale turbo frequentie 3,4GHz
Schermdiagonaal 17,3"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Videochip GeForce GTX 765M
Geheugengrootte 8GB
Hardeschijftype Solid State Disk
Opslagcapaciteit 128GB
Hardeschijftype tweede schijf 5400rpm
Opslagcap. tweede schijf 1TB

Asus N76VZ-V2G-T1241H - € 1.149,-
CPU-type Intel Core i7 3630QM
Snelheid 2,4GHz
Maximale turbo frequentie 3,4GHz
Schermdiagonaal 17,3"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Videochip GeForce GT 650M
Geheugengrootte 6GB
Hardeschijftype 5400rpm
Opslagcapaciteit 1TB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
(hier moet dan nog wel een SSD-schijf in worden gebouwd)

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen of eventuele alternatieven (ook zeer welkom!)

Verwijderd

Je hebt pricewatch: Asus N76VB-T4046H gemist?

De MSI GE70 heeft koelings issues, een totaal waardeloze accuduur, en niet erg kwalitatief toetsenbord en touchpad. Die zou ik dus afraden.

de inspiron is vooral een leuke laptop als hij goedkoper is dan de N76. Die laatste is namelijk op diverse fronten beter (met name de bouwkwaliteit en fan noise). Momenteel is de N76 echter goedkoper dan de inspiron 17R SE, waardoor dat geen goede keuze meer is.

• Blauw_
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:34:
Je hebt pricewatch: Asus N76VB-T4046H gemist?

De MSI GE70 heeft koelings issues, een totaal waardeloze accuduur, en niet erg kwalitatief toetsenbord en touchpad. Die zou ik dus afraden.

de inspiron is vooral een leuke laptop als hij goedkoper is dan de N76. Die laatste is namelijk op diverse fronten beter (met name de bouwkwaliteit en fan noise). Momenteel is de N76 echter goedkoper dan de inspiron 17R SE, waardoor dat geen goede keuze meer is.
Die heb ik inderdaad gemist. Komt waarschijnlijk omdat ik gezocht heb op laptops vanaf € 1.000,-. Ziet er uit als een leuk alternatief. Weet je ook of er een SSD in te bouwen is?

Verwijderd

Dat kan ja, in praktisch alle 17" laptops kun je 2 HDD/SSD's kwijt.

• Blauw_
Ik kreeg van een vriend vanavond deze nog door:

pricewatch: Asus N76VB-T4038H

Nog iets betere specs zo te zien en nog ruim binnen budget. Dat lijkt hem te gaan worden. Iemand nog pro's of cons die ik gemist heb?

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
de enige verschillen zijn de extra RAM en hardeschijf ruimte. Maar voor 100 euro extra zou ik het niet aanraden, voor dat geld kan je een leuke SSD in je systeem zetten waardoor je meer lol beleeft van je systeem dan met een 1 TB hardeschijf in plaats van een 500 GB versie en 6gb is nog steeds genoeg ( mijn alienware heeft ook 6gb en ik game toch met de nieuwste games zonder hier problemen te ondervinden)
Als SSD is dit een aanrader pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB je kan ook overwegen door je ruime budget om een grotere SSD te pakken.
Pagina: 1