Videokaart(en) Eyefinity of Surround video Setup

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Geachte Tweakers,

Als je geen verstand hebt van ''Eyefinity'' setups, reageer dan bij voorbaat alsjeblieft niet. Waardeloze reacties heb ik namelijk niks aan.

De videokaarten die mij op dit moment aanspreken na mijn onderzoek zijn :
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING
pricewatch: MSI N780 TF 3G5/OC

Natuurlijk heb ik mijn onderzoek ook gedaan, zie onderstaande links.
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-780-vs-GeForce-GTX-770
http://www.guru3d.com/art..._770_gaming_review,1.html
http://www.tomshardware.c...-770-4gb-gtx-780-3gb.html
http://linustechtips.com/...vidia-surround-eyefinity/

Daar word veel gesproken over de GTX770 4GB edition. Dit zou prima zijn voor een ''eyefinity setup'' en dan kun je later ook nog een 4GB erbij prikken.

Voor mensen met geld teveel word de GTX780 aangeraden
''60-70% more expensive than the 770. Yet it's performance is only 10-20% better.''

Wat kunnen jullie mij adviseren voor een eyefinity setup?
De monitor op dit moment is een pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart
maar ik ben er nog niet uit of ik deze ga houden voor mijn ''eyefinity setup''.

Hopelijk zijn er mensen met verstand van dit soort setups.

Roland

EDIT : Ik noem dit ''Eyefinity'' maar eigenlijk is het ''Surround'' omdat ik een Nvidia kaarten heb geselecteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 18-08-2013 16:47 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
780 heeft een bredere memory bus 256 vs 384 wat normaal veel effect heeft op deze setups
(ben niet 100% zeker)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hoeveel monitoren wil je in surround gaan gebruiken? 2 of 3?
rolandos582 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:15:

''60-70% more expensive than the 770. Yet it's performance is only 10-20% better.''
[video]
Waar is deze uitspraak op gebaseerd? Wat waren de test parameters?
Het kan natuurlijk zijn dat wanneer je op 3 x full HD reso gaat gamen dat performance winst verder omhoog schiet, door de bredere geheugenbus op de 780.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• rolandos582
Lip schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:26:
Hoeveel monitoren wil je in surround gaan gebruiken? 2 of 3?

[...]

Waar is deze uitspraak op gebaseerd? Wat waren de test parameters?
Het kan natuurlijk zijn dat wanneer je op 3 x full HD reso gaat gamen dat performance winst verder omhoog schiet, door de bredere geheugenbus op de 780.
3x 27'' bij voorbaat, maar 3x 24'' voldoet ook.

Het is een uitspraak van iemand in deze post :
http://www.tomshardware.c...-770-4gb-gtx-780-3gb.html

Overigens heb ik op het moment alleen een ''Nvidia surround'' setup maar een goede ''eyefinity setup'' voldoet natuurlijk ook. Ik heb gekeken naar de AMD kaarten maar eigenlijk lopen deze ene beetje achter. De nieuwe 9000 serie is een optie maar dat duurt nog wel even voor deze gereleased worden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Vraag is denk ik eerst: welke games wil je hiermee gaan spelen? Kijkend naar deze review denk ik namelijk dat je, wil je goed speelbare FPS krijgen, voor gaming op 5760x1080 er niet aan zult ontkomen om een SLI of Crossfire setup te nemen.

Daarbij denk ik dat je de GTX780 in dat geval links moet laten liggen. Zoals je zelf al aangaf betaal je fors meer voor slechts "iets" betere performance. Ook al is de performancewinst aanzienlijk, zit je bij een SLI setup nog altijd met een prijskaartje van 1100-1200 euro. Met 4GB GTX770's (2GB kaarten zou ik niet aanraden bij een dergelijke resolutie) blijft dit beperkt tot zo'n 800 euro, met iets als een Crossfire setup van 2 Club3D HD7970-XT2 kaarten is het "slechts" 650 euro.

Om je verder te kunnen helpen denk ik dat je eerst antwoord moet geven op de volgende zaken:
- Welke games wil je spelen?
- Wat is je budget?
- Welke voeding gebruik je?

Aangezien het hier niet om kleine bedragen gaat zou ik zelf eerder neigen naar een Crossfire HD7970 setup. Van de hierboven genoemde kaarten kan je hier een review lezen van Overclock3D inclusief diens video review van TTL. De Club3D '13 XT2 is in principe gewoon hernoemde Club3D Royal Ace. Mocht je liever NVidia gebruiken dan zou ik het houden op GTX770's.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• rolandos582
- Welke games wil je spelen?
Op het moment speel ik Battlefield 3 & WoW. Maar hier komt straks CoD Ghosts, Battlefield 4 & GTA V bij.
- Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk, ik wil gewoon de beste bang/buck. Ik upgrade nu 1 kaart met 2 monitors om over 1/2 maandjes een 2de kaart toe te voegen voor 3 monitors.
- Welke voeding gebruik je?
Op dit moment een pricewatch: XFX Pro 550W
maar zodra de SLI optie in beeld komt upgrade ik naar een pricewatch: Corsair HX850W of pricewatch: Seasonic M12II 850W 80+ Bronze

Iets in die richting.

EDIT : Interessante links gevonden.
http://nl.hardware.info/r...d-hd-radeon-hd-7970-1-ghz
http://nl.hardware.info/r...---5760x1080-+-frametimes

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 19-08-2013 01:57 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

Allereerst: als het geen Eyefinity is noem het dan niet zo, noem het beestje gewoon bij de naam,
scheelt een hoop verwarring.
Iets minder lomp mag ook wel, mensen zetten over het algemeen geen reply in een topic als
ze niet weten waar ze het over hebben hier op GoT ;)

Voor het gemak ben ik alleen uitgegaan van het spelen van BF3...
Ik denk dat als je daadwerkelijk op deze resolutie (5760x1080) wilt gaan spelen je op zijn minst
een snellere CPU moet gaan huisvesten dan de FX8320 of je moet een fetish voor framedrops hebben.
De CPU in deze benchmark is zelfs nog een stukje sneller dan de jouwe.
Ook is het pas goed speelbaar met twee GTX780 in SLI en dan haal je echt net de 60 fps.

Ik zou als ik jou was eerder op zoek gaan naar een setup (en resolutie) om op te spelen die aansluit bij de rest van je systeem alvorens veel geld uit te geven aan twee GPU's en er dan achter te komen dat je nog meer moet investeren...
Je zou in ieder geval niet de eerste zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ötzi op 19-08-2013 02:13 ]

• rolandos582
ötzi schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 02:07:
Allereerst: als het geen Eyefinity is noem het dan niet zo, noem het beestje gewoon bij de naam,
scheelt een hoop verwarring.
Iets minder lomp mag ook wel, mensen zetten over het algemeen geen reply in een topic als
ze niet weten waar ze het over hebben hier op GoT ;)

Voor het gemak ben ik alleen uitgegaan van het spelen van BF3...
Ik denk dat als je daadwerkelijk op deze resolutie (5760x1080) wilt gaan spelen je op zijn minst
een snellere CPU moet gaan huisvesten dan de FX8320 of je moet een fetish voor framedrops hebben.
De CPU in deze benchmark is zelfs nog een stukje sneller dan de jouwe.
Ook is het pas goed speelbaar met twee GTX780 in SLI en dan haal je echt net de 60 fps.

Ik zou als ik jou was eerder op zoek gaan naar een setup (en resolutie) om op te spelen die aansluit bij de rest van je systeem alvorens veel geld uit te geven aan twee GPU's en er dan achter te komen dat je nog meer moet investeren...
Je zou in ieder geval niet de eerste zijn ;)
Ik begrijp het, maar ik noem het ''eyefinity'' & ''Nvidia Surround'' omdat ik beide opties nog open heb. Alleen heb ik wel wat minder gekeken naar ''eyefinity'' omdat ik meer ervaring heb met nvidea kaarten.

Maar je bronnen over mijn CPU vind ik niet helemaal rechtvaardig. Een 8350 is een fabriek overclocked 8320. Alleen loopt mijn 8320 zometeen op 4,8GHz.

Dus is er zeker een verschil. Ik begrijp je verhaal, tegenwoordig is investeren in Hardware nooit een slecht idee. Je moet je alleen afvragen of het het waard is. Voor mij is het het zeker waard en gamen op 5760x1080 is geweldig! Kameraad van mij speelt er ook op en ik mag graag gamen met zijn setup.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik denk dat je je ook af moet vragen wat je uiteindelijk van je systeem verwacht. Wil je bijvoorbeeld al je games met max detail spelen of vind je medium settings ook prima? Wil je dat op 60+ fps spelen of vind je 40-50 ook nog steeds vloeiend genoeg?

Vriend van me draait ook nog steeds 5760x1080 op een enkele 7950 en draait alles nog prima. Niet op ultra settings maar dat boeit hem toch niet.

Daarnaast valt of staat alles natuurlijk toch ook met je budget, snap dat best back/buck fijn is en dat alles zo goedkoop mogelijk moet, maar dat zijn dingen die iedereen hoe dan ook wilt :) Wat betekent dat voor jou? wil je alles voor 800 doen of ben je bereid er 1500 tegen aan te gooien?

• rolandos582
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat eigenlijk iedereen wel op 5760x1080 met ultra settings wil spelen. Maar dit is natuurlijk lang niet altijd realistisch. Ik vind medium/high zeker voldoende, en mocht dit dan 40-50FPS laten zien. Dan is dat zo, ik heb erger meegemaakt in het verleden en soms doe je daar weinig aan.

Tuurlijk, budget is tegenwoordig alles. Het liefst doe ik alles voor €800 natuurlijk, maar mocht ik nou echt veel meer prestatie winst gaan behalen met een setup van €1500,- wil ik die zeker wel overwegen.

Mijn nieuwe mobo komt eind deze week : pricewatch: Asus Crosshair V Formula-Z
Zodat de optie voor CF/SLI ook weer open blijft.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

Waarom niet gewoon nog een GTX760 erbij zetten?
Lijkt me voor nu prima aangezien je niet de hoogste eisen stelt qua graphics, kun je tegen de tijd dat BF4, GTA5 en Ghosts uit zijn weer eens verder kijken...

• rolandos582
ötzi schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:25:
Waarom niet gewoon nog een GTX760 erbij zetten?
Lijkt me voor nu prima aangezien je niet de hoogste eisen stelt qua graphics, kun je tegen de tijd dat BF4, GTA5 en Ghosts uitzijn weer eens verder kijken...
Dat begrijp ik, maar als het budget het nu toelaat waarom dan niet upgraden naar een GTX770 4GB.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Een keine titel wijziging die de lading van het topic beter dekt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rolandos582
_Dune_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:41:
[modbreak]Een keine titel wijziging die de lading van het topic beter dekt.[/modbreak]
Topper! _/-\o_

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
de beste bang/buck
Over het algemeen past bij die uitspraak AMD het betse, die zijn simpelweg goedkoper over het algemeen.

Voordat ik mijn "advies" geef; je zegt met twee monitoren te willen gaan gamen nu. Als je dat bij BF gaat proberen, dan heb je natuurlijk een probleem in de zin dat als je de game dus over twee schermen spreidt (3840x1080) dat je aim en wapen precies in de bezel valt. Het is dan misschien beter om of nog te wachten, of toch direct 3 schermen te gaan halen. Dit geldt natuurlijk niet als je gewoon bureaublad uitbreid en op één scherm gamet.

Gezien mijn eerdere uitspraak, ontkom je niet aan een crossfire setup met bijvoorbeeld 2x deze kaart. Het hele microstutter is al opgelost, of wordt anders snel opgelost met driver updates, dus dat zou niet moeten uitmaken.

Maar dit alles gezegd hebbende, ik betwijfel of je zelfs de 40/50 fps gaat halen met deze setup. Je CPU is sowieso ontoereikend voor de nieuwere spelllen met deze setup en deze kaarten zijn prima, maar ook met de CPU geupgrade denk ik dat je er niet aan ontkomt om voor de duurdere kaarten te gaan.
Pagina: 1