Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antivirus verwijdert met systeemherstel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment enkele gratis virusscanners aan het proberen op mijn computer met Windows XP Home Edition SP3. Direct na de installatie heb ik een herstelpunt gemaakt toen ik nog geen enkele antivirus had geïnstalleerd. Nu had ik Ad Aware geïnstalleerd, maar daarna kwam ik erachter dat Lavasoft, de maker, was overgenomen door oplichters volgens sommigen. Dus heb ik systeemherstel gedaan naar het punt waar ik nog geen enkele antivirus had geïnstalleerd. Is dit voldoende en kan ik nu een andere virusscanner installeren, of is het verstandiger Windows XP opnieuw te installeren?

Alvast bedankt

Verwijderd

Na verloop van tijd kan systeem herstel niet alles meer oplossen hiervoor is het ook niet gemaakt. Vaak werkt het wel maar niet langer dan 6 maanden terug bv. Op welk punt loop je vast? Waarom niet gewoon deinstalleren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
@larsiano: Bedankt voor uw reactie. Wat bedoelt u met: Op welk punt loop je vast?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:12:
.......Nu had ik Ad Aware geïnstalleerd, maar daarna kwam ik erachter dat Lavasoft, de maker, was overgenomen door oplichters volgens sommigen. ........
Niemand reageerde tot nu toe hierop, maar is dit waar? En als het waar is, wat voor ongein kunnen niets vermoedende gebruikers dan verwachten?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op de WiKi pagina van Lavasoft staat wel een interessant stuk over wat TS vermoede.
The Company was acquired in January 2011 by the Solaria Fund, apparently a private equity fund.[3] It was soon discovered that the Fund was actually a cover-up for the entrepreneurs (Daniel Assouline and Michael Dadoun) behind UpClick and Interactive Brands.[5] SC Magazine discovered that Lavasoft had been acquired by the same entrepreneurs who have been accused of selling software that is available for free (such as the free version of AVG anti virus) to unwitting users under the guise of premium support.[6] Somewhat ironically, Assouline and Dadoun used to sell the free version of Lavasoft's security program prior to acquiring the Company itself. This has been well-documented by security consultants such as Dancho Danchev.[7]
Scan anders voor de zekerheid je systeem met b.v. MBAM of een andere ad / mall-ware removal programma

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze alternatieven zijn me bekend en zelf gebruik ik Lava Soft al een hele tijd niet meer. Maar ik weet van mensen die het nog wel hebben.
En voorlopig zie ik nog geen reden om daar groot alarm te slaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Techneut op 19-08-2013 15:31 ]

Verwijderd

@larsiano: Bedankt voor uw reactie. Wat bedoelt u met: Op welk punt loop je vast?
Aangezien je alleen maar vraagt of het mogelijk is is mijn vraag wat heb je al geprobeerd of waarop loop je vast? Een stuk software verwijderen zou toch geen marteling moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is ook geen marteling. Maar ik bedoel is het dan ook echt goed verwijdert, of blijven er allemaal registry keys over?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op deze pagina zeggen ze dat deze tool Ad-Aware en andere programma's mee kan verwijderen. Deze is alleen bij mij niet bekend, dus ik kan ook niet zeggen of het echt goed werkt.
Pagina: 1