Hoe pc opstarten zonder HD?

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ik heb dus een normale pc met 2 gewone NICs. En een P3 533 zonder hd met een bootable NIC voor op mijn kamer als mp3 speler/divxbak.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Met diskette of bootable cd/dvd. Je kan dat een RAM disk aanmaken die als virtuele HD dienst doet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• The Dolf
  • Niet online
Ik wil dus eigenlijk mijn hd loze pc opstarten via mijn server

Gezocht!
Router

Verwijderd

ehm kijk eens inde oudere c!t, daar staat een stuk in over hoe je het met een cd kan doen...beetje kloten en moet ook wel gaan op een netwerkdrive.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt heel goed een systeem booten van een server.

Je vraagstelling is echter wel van een vaagheid die enig concreet antwoord absoluut onmogelijk maakt, want je vertelt met name dingen die ons niet interesseren (processor), maar niet wat wel belangrijk is.

Ten eerste zul je voor jezelf moeten gaan uitvinden welke boot-protocollen je NIC ondersteunt.

Ten tweede zul je moeten gaan uitvinden welke boot-protocollen het OS (WELK ????) van je server ondersteunt.

Je moet dan een bootable image maken (sortement virtuele boot-floppy) van het OS (WELK ????) op de MP3-speler.

Dan moet je in de configuratie van de boot-protocollen van je server vertellen dat een systeem met het MAC-adres van je MP3-speler dat betreffende boot-image aangeleverd moet krijgen. Hoe, dat hangt dus helemaal af van je server-OS en jet MP3-speler-OS.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• The Dolf
  • Niet online
Lukt het met Win98?

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
^^^

Gezocht!
Router

Verwijderd

je kunt of een floppy in je diskloze bak doen, met de dos tcpip client erop, en dan naar de server connecten en mp3's spelen in dos, of je laat je computer booten vanaf t netwerk.
Om de pc aan te zetten kun je WOL (zie faq) gebruiken.

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:33 schreef BBL the 2nd het volgende:
je kunt of een floppy in je diskloze bak doen, met de dos tcpip client erop, en dan naar de server connecten en mp3's spelen in dos, of je laat je computer booten vanaf t netwerk.
Om de pc aan te zetten kun je WOL (zie faq) gebruiken.
En hoe laat ik hem booten vanaf het netwerk?

Gezocht!
Router

Verwijderd

weet jij het weet ik het...
Booten van het netwerk gaat zo:
je hebt een server-operating system, deze draait DHCP (automatisch IP toekennen aan andere pc's in het netwerk), BootP (bootprotocol) en TFTP (trivial ftp)
.
dan de client. Deze heeft een netwerkkaart met bootrom en wake-up-on lan (WOL)

met WOL zet je de client aan, client gebruikt netwerkkaart als opstartdevice.
Netwerkkaart-bootrom maakt contact met de server (BootP), download mbv TFTP zn boot-image(1.44MB image die gaat dienstdoen als nep-floppy), voert de inhoud van de bootimage uit, en is opgestart. Vervolgens krijgt de Client een IP-adres van de dhcp server toegekend.

Je slaat dus een image van een floppy op de server op, en de client download die image en doet alsof het een bootdisk is.
Pagina: 1