• _Iwein_
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09-2025
Goedemiddag,

ik zit sinds enkele dagen met hetvolgende probleem:

Wanneer ik een spel LoL start, dan blokkeert/freezed mijn pc na 5-15 minuten. De muis beweegt niet meer, alles staat stil, niets is mogelijk.
Wanneer ik 7-10 minuten wacht, dan is het vanzelf opgelost en kan ik gewoon weer verder spelen.

Deze freezes (al 10+ keer) doen zich enkel voor als LoL aan staat (zelfs 1 maal wanneer enkel de client aan staat, en ik niet ingame zat), maar de pc freezde ook eens wanneer ik een andere game speelde.

Mijn pc heeft een i5-2500k, xfx 6870 dual fan, MSI P67S-C43 (B3), XFX Pro Series 450W Core Edition.
Ik controleer de temperaturen met HWmonitor (CPUID), maar de temperaturen lijken zeker niet te warm.

Ik heb LoL al 2 maal opnieuw geïnstalleerd, ik heb de AMD/ATI drivers 2 maal geherinstalleerd (waarbij ik deze stappen toepaste:http://forums.na.leagueof...read.php?t=1947342&page=9

Ook heb ik de videokaart eens gestresst door Battlefield 3 te spelen, en dit zonder problemen. Echter toen ik tegelijkertijd een Benchmark wou draaien (Furmark) toen freezde de pc ook.

Mijn vraag is nu, wie kan me verder helpen? Is dit een hardware of software probleem ?, moederbord, GPU of PSU ? ....

Merci!

Verwijderd

Het eerste wat ik denk is stof of eigelijk stroom tekort: http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6870-overview.aspx#3

-Heb je al een Windows herinstallatie gedaan?
-Heb je de Intel chipset drivers al opnieuw geïnstalleerd?
-Heb je de mobo BIOS al eens geupdate?
-Heb je de videokaart al eens schoon gemaakt, hem uit zn slot gehaald en de stroom stekkers herbevestigd?

• _Iwein_
Merci voor je antwoord, ik heb de GPU eens uitgekuist.

Ik merk nu het volgende op:

wanneer de pc freezt, dan blijven alle ventilatoren draaien. En blijven de led's op het moederbord aan.

Echter, het toetsenbord en de muis krijgen geen electriciteit meer. (numlock lampje, en laser vd muis gaan uit)
Suggereert dit een moederbord probleem ?

Misschien een domme vraag, maar als ik mijn Bios wil updaten, is het dan voldoende als ik enkel de meest recente update installeer, of moet ik de vorige ook installeren ?

[ Voor 20% gewijzigd door _Iwein_ op 18-08-2013 16:05 ]

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 12:45
Iwein:

Je moet eerst alles uitsluiten:

- Ram Test
- Hardeschijf Test
- Misschien kan je met een andere videokaart testen?
- Als je het probleem niet kan vinden kan je altijd je mobo even uit je pc halen en alleen de Videokaart + hdd eraan hangen en dan testen. Werkt dat niet zou je even met een andere videokaart moeten testen. Werkt dat nog niet check dan ook je windows ( Systeemherstel toen je het probleem nog niet had, of even schijfcontrole ), en dan blijft er alleen nog mobo over. ( Of misschien toch je voeding die te weinig stroom geeft )

[ Voor 7% gewijzigd door jannick63 op 18-08-2013 16:09 ]

Verwijderd

Alleen de meest recente is voldoende!

• _Iwein_
Na een bios update (van versie 1 naar 5), lijkt het probleem opgelost.
Maar na 18 minuten in game (LoL) blokkeert deze weer.

Het probleem is niet zo dringend, dus zal ik later eens testen met een andere videokaart.

[ Voor 53% gewijzigd door _Iwein_ op 18-08-2013 18:33 ]

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
jannick63 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:08:

- Als je het probleem niet kan vinden kan je altijd je mobo even uit je pc halen en alleen de Videokaart + hdd eraan hangen en dan testen.
Ehm? Een PC zonder Moederbord starten? Volgens mij bedoelde je:

- Als je het probleem niet kan vinden kan je altijd je mobo videokaart even uit je pc halen en alleen de Videokaart mobo + hdd eraan hangen en dan testen.

O-)

• jannick63
Ordieee,

Precies zoals ik het zeg, Je moederbord uit je computer halen en dan alleen je voeding, videokaart en hdd eraan hangen. Om je moederbord te starten pak je een schroevendraaiertje en druk je een klein beetje op de power on jumper...

Als je het niet weet ordieee graag geen onnodige reacties.

Verwijderd

_Iwein_ schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:48:

ik zit sinds enkele dagen met hetvolgende probleem:
Is er iets veranderd in de setup?
Anders zou ik toch eens een andere PSU proberen met een hoger vermogen.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad in het verleden maar het bleek een Processor overheating probleem te zijn, ik neem aan dat jou processor niet overheat? (By the way ik heb geen last meer van Overheating, heb een nieuwe koeler)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Vergelijkbaar probleem heb ik verholpen met een nieuwe voeding.
Crashes in verschillende games na 1-5 minuten.

Verwijderd

Mogelijk heeft je PC niet genoeg stroom: Als het goed is staat er op de doos en op de ATI site wat je nodig hebt! Blijkbaar overheen gelezen?

http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6870-overview.aspx#3

• jannick63
Je kan ook proberen je kaart een klein beetje te undervolten met de ccc

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
jannick63 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:15:
Ordieee,

Precies zoals ik het zeg, Je moederbord uit je computer halen en dan alleen je voeding, videokaart en hdd eraan hangen. Om je moederbord te starten pak je een schroevendraaiertje en druk je een klein beetje op de power on jumper...

Als je het niet weet ordieee graag geen onnodige reacties.
Het was laat/vroeg, en ik nam je tekst té letterlijk. Want je zei toen niets over het moederbord aansluiten op de voeding..
Pagina: 1