Geen signaal DP naar HDMI via AverMedia Gamer HD

Pagina: 1
Acties:

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
Sinds een week heb ik een AverMedia Live Gamer HD capture card. Gebruik hem dus om tijdens het gamen te recorden zonder dat de CPU extra belast wordt zoals dat bij Fraps nog al eens het geval is.

Probleem is echter dat mijn ASUS HD7970DC2 alleen 4x DP uitgangen heeft en 2x DVI en de Gamer HD alleen HDMI heeft. Opzich geen probleem, ff een DP naar HDMI kabeltje en klaar is kees, dit werkt ook prima met mijn monitor en mijn tv op 1080p.
Wanneer ik echter DP->hdmi->Gamer HD -> Monitor doe krijg ik zwart beeld, of beter gezegd "no signal". Wanneer ik DVI->HDMI->Gamer HD->Monitor doe werkt het wel.

Iemand een idee waarom het signaal via DP-> hdmi niet goed wordt doorgegeven?
Bij AverMedia is de support echt om te huilen en zijn alleen de vaste bezoekers een beetje tot hulp en volgens de info daar moet het aan mijn videokaart liggen (tuurlijk)...

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 22:37
Wat voor 'n verloopje van DP naar HDMI heb je? Als ik zo op internet kijk zit hier dus ook (net zoals bij DP -> DVI) een verschil in active en passive adapters. Misschien dat je het tegenovergestelde type moet hebben als wat je nu hebt (dus actief als je passief hebt, of passief als je actief hebt).
't Kan best zijn dat hier dan een verschil zit bij het omzetten en de capture card dus niet blij is met de gegevens die ie krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 18-08-2013 15:55 ]

• XenoMorpH
Ik dacht dat voor DP naar HDMI het geen drol uitmaakte? Want er zijn niet eens actieve DP naar HDMI adapters te krijgen toch?

Ik gebruik idd een passieve adapter, maar waarom krijg ik dan wel beeld wanneer de kaart meteen op de monitor aangesloten is en niet via de Gamer HD?

[ Voor 0% gewijzigd door XenoMorpH op 18-08-2013 16:20 . Reden: typo ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:59
The Live Gamer HD does not work with 1920*1200 monitors. Is dit missch je probleem

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• XenoMorpH
Nee, want hij werkt wel via de 2x DVI uitgangen van mijn 7970DC2. 1920*1080 is overigens max res voor mijn monitor.....
Dus snap er niets van.