Beste Tweakers,
Intro
Enkele dagen geleden heb ik een Samsung ATIV Book 9-3rd i7-3517U aangeschaft.
Heerlijk apparaat, *mits* ik een externe muis gebruik. De touchpad registreerd bij het heen-en-weer schuiven namelijk "kliks"; alsof je met de linker muistoets klikt, dus. Daarnaast werkt de linksonder in het touchpad ingebouwde touchpad vaak niet, en moet je twee of drie keer klikken voordat je muisklik geregistreerd wordt.
Probleembeschrijving
Als ik bijvoorbeeld nu.nl bekijk, en ik beweeg de muispijl over de tekst, dan wordt deze tekst soms geselecteerd zoals dat gebeurd wanneer je bij het bewegen van de muispijl de linker muistoets ingedrukt houdt. In Windows 8 (dat is het meegeleverde OS) met het standaard kleurenschema wordt de geselecteerde tekst dan dus blauw gemarkeerd. Ook worden hierdoor vensters versleept op momenten dat je dat als gebruiker niet wilt.
Wat heb ik al geprobeerd?
Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Of moet ik het apparaat echt terug brengen naar MyCom voor reparatie / omruilen?
Alvast bedankt voor jullie tijd, tips en adviezen!
Intro
Enkele dagen geleden heb ik een Samsung ATIV Book 9-3rd i7-3517U aangeschaft.
Heerlijk apparaat, *mits* ik een externe muis gebruik. De touchpad registreerd bij het heen-en-weer schuiven namelijk "kliks"; alsof je met de linker muistoets klikt, dus. Daarnaast werkt de linksonder in het touchpad ingebouwde touchpad vaak niet, en moet je twee of drie keer klikken voordat je muisklik geregistreerd wordt.
Probleembeschrijving
Als ik bijvoorbeeld nu.nl bekijk, en ik beweeg de muispijl over de tekst, dan wordt deze tekst soms geselecteerd zoals dat gebeurd wanneer je bij het bewegen van de muispijl de linker muistoets ingedrukt houdt. In Windows 8 (dat is het meegeleverde OS) met het standaard kleurenschema wordt de geselecteerde tekst dan dus blauw gemarkeerd. Ook worden hierdoor vensters versleept op momenten dat je dat als gebruiker niet wilt.
Wat heb ik al geprobeerd?
- - de sensitiviteit van het Elan Touchpad via de meegeleverde driver aangepast.
>>> Resultaat: Probleem bijft bestaan, geen merkbare verbetering. - - Drie verschillende drivers geprobeerd: [1] Out-of-the-box drivers [2] een driverupdate van Samsung via de meegeleverde software; [3] een driverupdate via Windows Update. Bij alle drie de drivers gebeurd hetzelfde, en helpt het niet om de gevoeligheid van de touchpad via de driver aan te passen.
>>> Resultaat: Probleem bijft bestaan, geen merkbare verbetering. - - Herinstallatie van de laptop (terug naar de fabrieksinstellingen / factory setting). Dit heeft niet geholpen, en ook in de interface die je in het recovery-menu krijgt, treedt het probleem op.
>>> Resultaat: Probleem bijft bestaan, geen merkbare verbetering. - - Gegoogled. Dit levert enkele verhalen op van mensen met een vergelijkbaar probleem, maar naast retourneren (RMA-en) geen oplossingen. Ook op Tweakers.net kwam ik geen werkende tips tegen, vandaar dat ik dit topic open.
- - Ubuntu via een USB-stick starten (is me niet gelukt; USB-drive als eerste boot-optie in het BIOS plaatsen maakte dat de laptop toch gewoon Windows 8 bootte).
Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Of moet ik het apparaat echt terug brengen naar MyCom voor reparatie / omruilen?
Alvast bedankt voor jullie tijd, tips en adviezen!