Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Laptop voor HBO Informatica

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort aan m'n studie Informatica beginnen maar nu heb ik een laptop nodig met als voorwaarden dit :

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2mfbzuw.png

Alleen nu ben ik geen held met laptops en wil ik niet een laptop van €1200 kopen als er een gelijkwaardige laptop is voor een paar honderd euro minder.

Dus de vraag wat een goede laptop is, en wat voor laptop ik nodig hebt (op andere topic gelezen dat het wel mee valt qua eisen).

Bvd

Verwijderd

Je gaat informatica doen maar je bent geen ster met computers.....lol
Ik zou eerst is beginnen met het opstellen van een lijstje wensen die jij zelf hebt naast de eisen van school.
-Wat is je budget?
-13, 15 17" ?
-wat heb je zelf al opgezocht?
-voorkeur voor een merk?

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

kronolith

[EDIT]

Ik ben op dit moment ook bezig met Informatica en als ik je een tip mag geven:

- Een groot scherm is handig omdat je veel kunt zien, maar denk eraan dat je hem ook mee moet nemen. 17" klinkt leuk maar is imo veels te groot. Ik heb zelf een 15" en dat is eigenlijk perfect.
- Een i7 en 8gb (laat staan 16gb!) is zware overkill. Alles wát al gecompiled moet worden is vaak zo klein dat het op een i3 zelfs nog makkelijk zal lukken.
- Het allerbelanrijkste vind ik een goed toetsenbord. Je gaat dit het meest gebruiken, dus dan moet je er ook lekker op kunnen tikken. Ik zeg: loop een winkel in en probeer eens wat uit!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
kronolith schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:42:

- Een groot scherm is handig omdat je veel kunt zien, maar denk eraan dat je hem ook mee moet nemen. 17" klinkt leuk maar is imo veels te groot. Ik heb zelf een 15" en dat is eigenlijk perfect.
- Een i7 en 8gb (laat staan 16gb!) is zware overkill. Alles wát al gecompiled moet worden is vaak zo klein dat het op een i3 zelfs nog makkelijk zal lukken.
- Het allerbelanrijkste vind ik een goed toetsenbord. Je gaat dit het meest gebruiken, dus dan moet je er ook lekker op kunnen tikken. Ik zeg: loop een winkel in en probeer eens wat uit!
Dit!

Veel geheugen is ook wel fijn als je veel applicaties naast elkaar aan het draaien bent. Ook zijn er plug-ins voor IDE's die graag je geheugen opeten. Kies vooral voor bouwkwaliteit, gewicht, resolutie(!), accuduur en een goed toetsenbord. Je moet er wel elke dag mee slepen natuurlijk en niet in elk lokaal zijn altijd stopcontacten aanwezig.

Burp

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 21:29
Idem, met als toevoeging dat een goed scherm ook fijn is (het liefst mat en een hoge resolutie!). Dit zijn juist zaken die je in wat duurdere laptops treft, als je alleen op specs/prijs gaat selecteren kom je op Acer of zoiets uit, dat zou ik niet zo snel nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 18-08-2013 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
kronolith schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:42:

Bedankt voor je reactie. Wat is volgens jou dan minimaal noodzakelijk voor de opleiding? Aangezien jij zegt dat i7 en 8gb al overkill is en ik niet te veel geld wil betalen voor een laptop die ik toch nauwelijks gebruik buiten de opleiding zelf.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Al processor is een i5 wel voldoende maar als geheugen zou ik toch voor 16 gig gaan. (Virtuele machines zijn geheugen vreters).

Tip: Je kan zelf makkelijk geheugen bijsteken in een laptop (of toch in die van mij). Dus je kan gewoon een 8gig aan geheugen kopen en als je binnen een halfjaar of een jaar extra geheugen nodig heb koop je voor 30 euro ofzo je 16 gig.
Pagina: 1