Toon posts:

Moederbord geeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb gisteren een nieuwe computer gebouwd en wou vanochtend Windows opzetten en drivers etc. alleen geeft het moederbord geen signaal naar de monitor. Ik heb het met 2 verschillende (oude) monitors geprobeert (ik heb een nieuwe besteld maar die komt volgende week pas binnen) maar allebei geven ze aan 'no signal'. Allebei gebruiken ze een VGA kabel. Ik heb de aansluitingen op het moederbord gecheckt, 2 verschillende vga-kabels gebruikt, dus daar ligt het niet aan. Het zou trouwens misschien nog kunnen dat ik een stekker in de verkeerde plug heb zitten ( mijn eerste build). De muis en keyboard lichten wel allemaal op als ik ze in mijn pc heb gestoken, dus ik snap er eigenlijk niets meer van. Kan het misschien aan mijn videokaart liggen? Ik heb een Gigabyte GTX 770 OC met een 6-pins aansluiting en een 8-pins aansluiting (ik heb er een stekker van 6+2 in gestoken) die allebei naar de voeding lopen. Als ik de pc aan doe (een Corsair Carbide 500R behuizing) draaien de ventilatoren van de videokaart wel, dus dat lijkt ook gewoon te werken. Kortom, ik ben het spoor bijster. Heb ik soms een stekkertje verkeerd ingeplugd of is de videokaart of moederbord (Gigabyte Z87X-D3H) gewoon stuk?

Ik hoop dat een van jullie het antwoord weet.

Athoomas

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Ik snap weinig van wat je hier beschrijft :s

Begrijp ik nu goed dat je maar 1 voedingskabel op je videokaart hebt zitten (6+2 pins) en dat er op de kaart nog een 2e aansluiting zit?.. Volgens mij geeft 1 aansluiting max 150 watt (iemand die hier iets meer van weet misschien?)

Verder kan het geen kwaad om de rest van je hardware te noemen zodat we een beter beeld krijgen van wat er draait (of juist niet draait ;))

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Welke voeding, welke processor ?
Waarom niet beide voedingsaansluitingen op de kaart gebruikt ?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Je moederbord heeft zelf ook een VGA-out, op het I/O-panel. Dat is in de buurt van waar ook je audiokabeltjes in je PC gaan, en een zooi USB-poorten zitten. Sluit daar je monitor eens aan. Ik denk niet dat de fout bij je moederbord zit - want zoals je zegt sluit je je monitor (terecht overigens) aan op je grafische kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 18-08-2013 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zsnork: Nee ik sluit de monitor op het moederbord aan. Op de videokaart aansluitingen past de kabel niet.

Sorry voor de verwarring. Ik heb 2 voedingskabels naar de videokaart. Een 6 pin en een 6+2= 8 pin connector. Mijn volledige pc:

Intel Core i5 4670K processor
Gigabyte Z87X-D3H moederbord
Gigabyte GTX 770 OC videokaart
Seasonic M12II 520W voeding
Corsair 500R behuizing
Wd green 2 tb hdd
Plextor 128 gb ssd
Lg gh24ns95 brander
Gelid tranquillo cpu koeler
Crucial ballistix 8 gb ram

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 13:12 ]

• Reepje
  • Niet online
Goed, je processor heeft ook een grafische unit. Haal de graka eruit, en gebruik de vga van je moederbord. Dat zou dan moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:13:
Goed, je processor heeft ook een grafische unit. Haal de graka eruit, en gebruik de vga van je moederbord. Dat zou dan moeten werken.
Het ligt dus aan de grafische kaart. De Vga van mijn moederbord gebruik ik. Ik ga het even proberen.

• Reepje
  • Niet online
8)7
Nee dat is fout. Als de grafische kaart erin zit, gebruik je de vga van de grafische kaart.

Als je de grafische kaart verwijderd, gebruik je de vga aansluiting op je moederbord.

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:11:
Zsnork: Nee ik sluit de monitor op het moederbord aan. Op de videokaart aansluitingen past de kabel niet.

...
Zie hier het probleem. 8)7

Haal je videokaart eruit. Installeer windows en haal maandag een dvi naar vga verloop stekker.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar dit is mijn eerste keer dat ik een pc bouw.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:20:
Sorry hoor maar dit is mijn eerste keer dat ik een pc bouw.
Geeft toch niets, dit is nu in ieder geval opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik ben nu Windows aan het installeren maar ik heb nog een vraag. Als ik klaar ben met installeren kan ik de videokaart dan weer installeren en gaat dat dan weer goed?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Zoals al door Reepje werd aangegeven, als je een videokaart plaatst moet je daar ook je monitor op aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 18-08-2013 14:09 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Yep.

-PC uitzetten
-grafische kaart erin
-stekker van je monitor in je grafische kaart stoppen
-pc weer aan
-drivers van videokaart installeren (van dvd/cd/internet)
-gamen maar ;-)
Pagina: 1