Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studielaptop met gamingmogelijkheden (budget +/- €800)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Over een paar weken begin ik met mijn studie rechten. De eisen waaraan een laptop voor die studie moet voldoen zijn uiteraard beperkt, maar ik speel ook graag wat games op z'n tijd.

Ik heb niet de illusie dat ik met een budget van €800 een high end gamingmonster kan kopen -- met een laptop die games als Skyrim, Bioshock Infinite en Civilization 5 soepel kan draaien op medium/high settings zou ik tevreden zijn.

Overige aandachtspunten:
  • Een HDMI aansluiting is een must (ik heb een vrij grote collectie films en series die ik in combinatie met XBMC op tv bekijk)
  • Hoge schermresolutie is een plus (zeer prettig bij tekstverwerken en programmeren), maar geen vereiste
  • SSD: leuk, maar ik besteed mijn geld liever aan een betere GPU + CPU (SSD is volgens mij sowieso niet haalbaar in deze prijsklasse[citation needed])
  • Accuduur: ik verwacht niet dat ik 'm vaak mee zal nemen naar college, dus accuduur is van minder belang
  • Formaat en gewicht: ook niet bijzonder belangrijk voor mij
Verder wil ik het liefst binnen het budget blijven (student zijn is al duur genoeg), maar als het echt de moeite waard is kan ik er nog iets over heen.

Ik heb al een beetje rondgeneusd op sites zoals CampusShop.nl die kortingen voor studenten hanteren, maar het aanbod is beperkt (een aantal Lenovo IdeaPads en Toshiba's) en ik heb het vermoeden dat zelfs met de studentenkorting de prijzen daar niet optimaal zijn.

Mijn oog is nu gevallen op de Asus N56VB-S4060H die net binnen mijn budget valt, hoewel er geen studentenkorting op zit.

De duurdere variant? daarvan, de Asus N56VB-S4054H heeft een i7 i.p.v. een i5 (en iets meer RAM). Ik heb echter geen idee of dat een wezenlijk verschil maakt.

Ik ben zelf niet goed bekend met het aanbod wat laptops betreft, en al helemaal niet met de kwaliteit van de verschillende merken. Ik sta dus open voor alle suggesties.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wellicht is de Lenovo Thinkpad e531 wat voor je. Je kan hem samenstellen met een Intel Core i5-3230M, Nvidia N14M-GL 710M (1GB), HDMI I/O, FHD scherm, 8GB RAM en SSD (128GB). Hij weegt wel wat meer (zo'n 2,5kg), maar dat is blijkbaar geen probleem. Het totaal kost €764 ;)

http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/

Hij heeft meer RAM dan de N56 en een SSD (maar die is wel een stuk kleiner dan de 500GB HDD) en hij is lichter dan de Asus. Je kan nog wat extra's bijbestellen (zoals een grotere accu), maar je blijft onder de €800.

Edit: is er nog een minimum capaciteit voor je HDD/SSD?

[ Voor 5% gewijzigd door Beroemdheid op 18-08-2013 14:22 ]

Fractal Design Core 1100 review

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Maar die Thinkpad is dan weer niet bepaald goed om af en toe eens op te gamen. Ik denk dat de N56 me i5 prima voor je zal zijn. Als je dan voor de 100 euro die je bespaard tov de i7 varaint een SSD koopt heb je een zeer snelle laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door lucash op 18-08-2013 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!

De Lenovo ziet er inderdaad interessant uit. Ik heb er niet bijzonder veel verstand van, maar de specs lijken mij niet slechter te zijn dan de N56 -- waardoor zou de Lenovo slechter presteren wat games betreft?

(Wat schijfruimte betreft, de SSD van 128GB is helaas te klein voor mij. Ik denk dat 500GB toch wel het minimum voor me is, als ik kijk naar hoeveel schijfruimte ik op mijn oude PC heb gebruikt.)

Verwijderd

De lenovo heeft een GT 710m grafische kaart. Dat is een rebrand van de GT 620m wat een rebrand van de GT 525m wat een rebrand van de GT 420m is welke in 2010 is ge-paperlaunchd. Laten we het erop houden dat de GT 740m minstens 2x zo snel is dan de GT 710m.

De asus N56 is de meest logische keuze in jouw segment. Voorheen had je ook nog de inspiron 15R SE, maar die is nu niet meer te krijgen in nederland. Gamen met een GT 710m is geen success.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Je kunt ook eens kijken naar de Lenovo Y500. Daarvan is een variant met een i5, 8GB geheugen, een 500GB harde schijf en een lekker vlotte GT 650M te koop bij een aantal winkels voor 800 euro. Bij de mediamarkt zag ik hem laatst voor 750.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan die Lenovo edge ook configureren met een Nvidia N14P-GV2+ 2 GB, wat volgens mij een 740M is (weet niet hoe vaak die al relabeld is).
Pagina: 1