Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Teufel T500 MKII vs KEF IQ90

Pagina: 1
Acties:

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 14:54
Beste tweakers,

Ik heb de mogelijkheid om voor hetzelfde bedrag deze twee speakers aan te schaffen.(Beiden +-650 euro)

Teufel:
http://www.teufelaudio.nl/stereo/t-500-mk2-p9569.html

Kef:
http://www.kef.com/html/n...sheet/floorstanding/iq90/

Nu is het zo dat ik het moeilijk vind in te schatten welke van deze 2 speakers de "betere" is, op basis van reviews en specs.
Teufel heeft als voordeel dat ik de speakers 8 weken kan uitproberen, goede reviews lijkt te hebben, en een goede garantie(12 jaar).

De KEF's daarentegen zal ik waarschijnlijk direct op locatie(2e hands) moeten kopen, gezien de reistijd voor mij. De KEF's krijgen ook prima reviews, en er zit nog bijna volledige garantie op.

Ik kom af van een Jamo S426 HCS3 set, dus beide speakers zullen zeker een flinke upgrade zijn.
Nu weet ik dat het advies is dat je ze gewoon zelf moet gaan beluisteren en vergelijken, maar dat is in dit geval moeilijk gezien de reisafstand("even luisteren" zit er niet in, en ze zijn niet nieuw meer te beluisteren in de buurt) en het feit dat de KEF's waarschijnlijk wel binnen een paar weken verkocht zullen zijn.

Kan iemand aangeven, welke van deze 2 de beste zal zijn. Zit de KEF in een andere kwaliteitsklasse, gezien dat de originele prijs het dubbele is van de Teufels?

Ik hoor het graag,

Bij voorbaat dank!

[ Voor 6% gewijzigd door ReinTheMan op 18-08-2013 12:07 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 09:19

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat betreft luidsprekers is er boven een bepaald bedrag geen sprake meer van "beter" of "slechter", alleen nog maar smaak. De een vindt het een mooi, de ander het ander.

De enige manier om erachter te komen is luisteren. En ja, de kef is een hogere prijsklasse, maar dat zegt geen donder als je klank je niet aanstaat.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is onmogelijk om op deze vraag een antwoord te geven. Zoals je zelf al aangeeft, is het het beste om ergens te gaan luisteren. Dat is gewoon echt zo. Wat de één prachtig vind klinken, is voor de ander vreselijk; geluid is nu eenmaal erg persoonlijk. Koop dus nooit speakers op basis van specs of advies van iemand.

Toen ik zelf op zoek was naar een speaker set, was ik na inlezen en rondkijken op internet uitgegaan van de B&W CM8, leek me een goede speaker en een kennis was er helemaal lyrisch over. Ze zien er ook nog eens prachtig uit dus dat was ook mooi meegenomen, gezien de WAF.

Toen we gingen luisteren naar speakers in deze prijsklasse stond dus die CM8 die bovenaan onze shortlist maar was als één van de eersten afgevallen omdat de sound ons niet lag. Staar je dus niet blind op een hogere prijsklasse of niet want dat wil helemaal niets zeggen. Uiteindelijk zijn we in dezelfde prijsklasse uitgekomen op 816W's van Focal als fronts.