Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony fit, Acer v7 of Asus n550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb eerder al een topic geplaatst met de sony fit of de lenovo u430, ik ben wat verder gaan kijken en ben nog meer laptops tegen gekomen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Programmeren, Sims 3 met alle uitbreiding pakketten met downloads in de game,Wow, Photoshop,

Wat mag je laptop gaan kosten?

+/- 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, ik ben een student en neem de laptop een paar dagen in de week mee naar school, daarom ben ik op zoek naar een 14" laptop, de 15,6" die ik nu hebt is mij toch iets te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Geen voorkeur, ik heb nu een Acer prima ding alleen de batterij is kapot gegaan.

- Acer Aspire v7 - 999 euro
i5 u4200, 8GB RAM, 500 GB HDD + 24 GB SSD, Geforce 750m

Nadeel: i5 processor, geen SSD maar deze kan ik er altijd nog inzetten.

- Sony Vaio fit - 1240 euro maar kan studentenkorting krijgen.
i7 3537u, 8GB RAM, 256 GB SSD, Geforce 735m

Nadeel: Geforce 735m is lager dan de 750m, slechte batterij.

- Asus N550JV - +/- 1150

i7 4700 HQ SV, 8GB RAM, 750 GB HDD, Geforce 750m

Nadeel: 15,6 inch scherm.

Ik ben benieuwd wat jullie mening over deze laptops is.

Alvast bedankt!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik denk dat deze Acer V7 een betere keuze is voor jou met een i7 u4500, GT750m, 256gb SSD maar wel met een 15,6" FHD scherm. Ik heb zelf de i5 versie van de V7 en vind hem uitermate geschikt voor onderweg zowel qua gewicht als batterijduur +-7u ook de prestaties best goed voor een low voltage i5.

Ik ga zelf bovenstaande versie aanschaffen voor mezelf en mijn i5 gaat naar mijn vriendin, soms schiet de configuratie (HDD + I5) net iets tekort voor mijn gebruik.

[ Voor 36% gewijzigd door mafiatounes op 01-09-2013 13:43 ]

Multiple pc builds in progress

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
En je denkt dat een ULV i7 veel meer verschil maakt? Als je een SSD in je huidige laptop plaatst, ben je denk ik goedkoper uit ;)

[ Voor 42% gewijzigd door lucash op 01-09-2013 14:03 ]

• mafiatounes
  • Niet online
lucash schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:01:
En je denkt dat een ULV i7 veel meer verschil maakt? Als je een SSD in je huidige laptop plaatst, ben je denk ik goedkoper uit ;)
Er zit weldegelijk een verschil in niet zoveel maar wel genoeg, ik kan inderdaad de msata (24gb) vervangen met een groter exemplaar en i.p.v. het als cache gebruiken gewoon het OS en programma`s erop installeren maar de situatie is anders, mijn vriendin haar laptop (Packard Bell rommel) is aan vervanging toe en ik ben tevreden over de V7 maar wil iets meer future proof zijn daarom zou de i7 ULV met SSD en GT750m ipv GT720m genoeg zijn voor de komende 2j + de betere batterijduur van een ULV weegt ook mee in mijn keuze anders zou ik voor een 4700 of snellere haswell kunnen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door mafiatounes op 01-09-2013 14:21 ]

Verwijderd

Ik wou zeggen 'geen van de 3, maar de N56'. Blijkt dat ding bijna nergens meer leverbaar voor een goede prijs.

Ik vind de N550 een slechte notebook. Het is niet zo dat hij slecht is, maar dat hij voor een veel te hoge prijs in de markt is gezet. Voor €850 haalde je de N56. Die is haast net zo goed. Voor € 1,140 haal je de M14x met GT 750m en 1080p scherm, voor € 1,298 haal je de latitude E6540. Beide notebooks bieden veel meer waar voor je geld van de N550. Totdat de prijs van de N550 onder de €1000 zakt kan ik hem niet aanraden.

De vaio fit is veel te duur voor wat je krijgt. Neem dan de inspiron 15R SE (a €600) ofzo..

Over de Acer V7 heb ik al eerder wat gezegd, en dat lijkt mij een uitstekende notebook. Een soort van sony S15.
mafiatounes schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:19:
de betere batterijduur van een ULV weegt ook mee in mijn keuze anders zou ik voor een 4700 of snellere haswell kunnen gaan.
Een ULV CPU zorgt niet voor een langere accuduur.

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:30:

Over de Acer V7 heb ik al eerder wat gezegd, en dat lijkt mij een uitstekende notebook. Een soort van sony S15.

[...]

Een ULV CPU zorgt niet voor een langere accuduur.
Wel in vergelijking met een i7 4700MQ/HQ of hoger, In mijn ervaring verbruikt/presteert de ULV toch aanzienlijk minder dan deze wat leidt tot een langere accuduur. ;)

Verwijderd

Heb je dat gecontroleerd aan de hand van een test waar:

Het moederbord
De GPU
Het scherm
De overige randapparatuur
De driverversies

Allemaal hetzelfde zijn, en alleen de CPU verschilt?

Vast niet. De accuduur heeft voor 99% te maken met hoe goed de fabrikant het moederbordontwerp optimaliseert, en maar 1% met de CPU. Je kan een laptop maken met een haswell CPU die het 10 uur doet op de accu, maar je kan het ontwerp ook verprutsen zodat de 2 uur niet eens word gehaald. Sterker nog, de windows laptop met de langste relatieve accuduur in de light test van anandtech is er een met quadcore CPU: http://www.anandtech.com/bench/Mobile/623.

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:56:
Heb je dat gecontroleerd aan de hand van een test waar:

Het moederbord
De GPU
Het scherm
De overige randapparatuur
De driverversies

Allemaal hetzelfde zijn, en alleen de CPU verschilt?

Vast niet. De accuduur heeft voor 99% te maken met hoe goed de fabrikant het moederbordontwerp optimaliseert, en maar 1% met de CPU. Je kan een laptop maken met een haswell CPU die het 10 uur doet op de accu, maar je kan het ontwerp ook verprutsen zodat de 2 uur niet eens word gehaald. Sterker nog, de windows laptop met de langste relatieve accuduur in de light test van anandtech is er een met quadcore CPU: http://www.anandtech.com/bench/Mobile/623.
Volledig met je eens optimalisatie kan wonderen doen maar als je die link nogmaals bekijkt zie je dat beide i5+i7 dual core ULV processors 10+ uur halen in sommige laptops, en in het algemeen de ULV`s het beter doen dan de full voltage CPU´s tenzij met een kleiner scherm (1600x900)en een dikkere batterij (MSI GE40), maar ben er zeker van dat als je eender welke ultrabook/laptop kan configureren met zowel een ULV als een full voltage van dezelfde generatie, de ULV het beter afbrengt op gebied van batterij duur.

[ Voor 7% gewijzigd door mafiatounes op 01-09-2013 15:17 ]

Verwijderd

De MSI heeft eigenlijk een groter scherm. Verder link ik naar de grafiek van relatieve accuduur, de grootte van de accu is volstrekt irrelevant.

Dat ULV's het over het algemeen beter doen komt enkel omdat intel sponsoring verleent bij het optimaliseren van het stroomverbruik als je een ULV CPU gebruikt. Dat heeft niets te maken met de CPU.

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:16:
De MSI heeft eigenlijk een groter scherm. Verder link ik naar de grafiek van relatieve accuduur, de grootte van de accu is volstrekt irrelevant.

Dat ULV's het over het algemeen beter doen komt enkel omdat intel sponsoring verleent bij het optimaliseren van het stroomverbruik als je een ULV CPU gebruikt. Dat heeft niets te maken met de CPU.
Daar versta ik onder dat de ULV`s uiteindelijk "in het algemeen"minder verbuiken dan een full voltage. ;)

Pagina: 1