Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:12
Hallo mede-tweakers,

Sinds een week heb ik een MacBook Air. Voorheen heb ik altijd een Windows gehad met een daarbijbehorend Microsoft-account. Mijn account eindigt met @live.nl, voorheen nooit een probleem geweest. Op mijn iPhone niet, op geen een computer niet.

Nu wil ik mijn account synchroniseren met het standaard mail programma van Mac OS X. Dit doet hij niet automatisch (er kan geen verbinding gemaakt worden). Vervolgens door middel van het handmatig invoeren van mijn gegevens lukt het alsnog wel.

Maar nu het probleem; ik heb op mijn Live-account verschillende folders aangemaakt (bewaren van belangrijke mailtjes). Op mijn iPhone en andere apparaten wordt dit automatisch gedownload, maar op mijn MacBook Air niet. Op het moment krijg ik alleen mijn POSTVAK-IN gedownload..

De gegevens van mijn Live-account zijn:
  • Type account: POP
  • Inkomende server: pop3.live.com
  • Beveiliging: SSL (met inlog-gegevens en wachtwoord)
  • Poort: 995
  • Uitgaande server: smtp.live.com
  • Beveiliging: SSL (met inlog-gegevens en wachtwoord)
Hopelijk weet iemand hier wat ik het best kan doen. Het liefst blijf ik bij mijn Live-account.

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Weet je heel zeker dat live.nl een pop account is? Volgens mij is het een exchange account en dien je een andere inkomende & uitgaande server hiervoor te specificeren...Ook meld je dat je account @ live.nl is en je server adres : = @ .com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
Wanneer ik het automatisch wil instellen kiest het programma er al voor om er POP van te maken. Daarnaast is live.com het internationale adres en live.nl gespecificeerd voor Nederland.

@live.nl staat volgens mij gelijk aan @hotmail.com, tenminste op mijn iPhone wel.

Ik weet niet zeker of dit dus ook op de Mac geldt, blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien helpt volgend artikel jou wel: http://answers.microsoft....2a-490c-9b98-49d53eb1536a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mail heeft ook wel eens de issue dat het zegt dat het geen verbinding kan maken. Wanneer je dan verder gaat met het instellen van het account, of annuleren er van, kan het best zijn dat het een paar minuten later wél verbinding maakt. Dit is een issue die al langer in Mail zit (weet ik uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:33
Kon je die niet instellen als zijnde exchange? Met m.hotmail.com of werkt dat tegenwoordig nieg meer?

[ik kan dit niet testen aangezien ik geen hotmail meer gebruik.]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
Helaas hebben ze daar geen echte oplossing. En ik vind het nogal onnodig om $19,99 uit te geven voor iets dat niet standaard wordt ondersteunt.
sypie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:29:
Mail heeft ook wel eens de issue dat het zegt dat het geen verbinding kan maken. Wanneer je dan verder gaat met het instellen van het account, of annuleren er van, kan het best zijn dat het een paar minuten later wél verbinding maakt. Dit is een issue die al langer in Mail zit (weet ik uit ervaring).
Dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar op alle andere apparaten heb ik geen probleem met het inloggen of wat dan ook. Alles werkt 100%. Ik heb nu denk ik al 20 keer mijn Live-account verwijderd en opnieuw toegevoegd, zonder oplossing.. Helaas.
djkavaa schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:33:
Kon je die niet instellen als zijnde exchange? Met m.hotmail.com of werkt dat tegenwoordig nieg meer?

[ik kan dit niet testen aangezien ik geen hotmail meer gebruik.]
Ik heb het zojuist even geprobeerd om het als Exchange toe te voegen. Met inkomende server als m.hotmail.com. Maar dit heeft geen werkend resultaat. Mail geeft nu zelfs aan helemaal geen verbinding te kunnen krijgen.

Weet iemand misschien een goede oplossing hiervoor? Of weet iemand welk mailadres dit bij Mac OS X wél ondersteund?

Jammer, want ik vind de MacBook super fijn. Alleen hier zit ik wel echt mee..

Alsnog bedankt voor de reacties, en ook alvast bedankt voor de komende reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Al die microsoft e-mail-meuk is tegenwoordig toch Outlook?? Dan zou dit moeten werken:

If your email app supports Exchange ActiveSync and you need to configure it manually, use the following settings:

Server address: s.outlook.com

Domain: <leave empty>

User name: Your email address

Password: Your password

TLS/SSL encryption required: Yes

Zie: http://windows.microsoft....ook/send-receive-from-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
Eswip schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:09:
Al die microsoft e-mail-meuk is tegenwoordig toch Outlook?? Dan zou dit moeten werken:

If your email app supports Exchange ActiveSync and you need to configure it manually, use the following settings:

Server address: s.outlook.com

Domain: <leave empty>

User name: Your email address

Password: Your password

TLS/SSL encryption required: Yes

Zie: http://windows.microsoft....ook/send-receive-from-app
Ook dit werkt niet. Hij kan dan geen verbinding maken met de server.
Ik heb zojuist de Apple Support gebeld. Zij kunnen mij wat helpen, maar alsnog niet volledig.
Het lukt me wel om het account toe te voegen, maar die mappen komen niet.

• Ik heb het zojuist ook probeert met @outlook.com en @gmail.com
Hierbij lukt @outlook.com ook niet. Maar @gmail.com lukt in 5 seconden..

@outlook.com en @gmail.com lopen beide via IMAP. Waarom @outlook.com niet werkt is voor mij een raadsel.. Ik heb geprobeerd op Poort:993 en 995 met SSL aan en uit.

@gmail.com lukt gewoon meteen en is correct ingevoerd en de mappen zijn allemaal toegevoegd.

Alsnog bedankt voor de reacties.
Hopelijk weet iemand nog een oplossing voor @live.nl of @outlook.com, want deze heb ik altijd al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ipv POP3, IMAP selecteren, anders krijg je natuurlijk die folders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Static Don schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Ook dit werkt niet. Hij kan dan geen verbinding maken met de server.
Ik heb zojuist de Apple Support gebeld. Zij kunnen mij wat helpen, maar alsnog niet volledig.
Het lukt me wel om het account toe te voegen, maar die mappen komen niet.

• Ik heb het zojuist ook probeert met @outlook.com en @gmail.com
Hierbij lukt @outlook.com ook niet. Maar @gmail.com lukt in 5 seconden..

@outlook.com en @gmail.com lopen beide via IMAP. Waarom @outlook.com niet werkt is voor mij een raadsel.. Ik heb geprobeerd op Poort:993 en 995 met SSL aan en uit.

@gmail.com lukt gewoon meteen en is correct ingevoerd en de mappen zijn allemaal toegevoegd.

Alsnog bedankt voor de reacties.
Hopelijk weet iemand nog een oplossing voor @live.nl of @outlook.com, want deze heb ik altijd al gebruikt.
Je hebt het wel als exchange geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
Whatson schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:
ipv POP3, IMAP selecteren, anders krijg je natuurlijk die folders niet.
@live.nl ondersteunt geen IMAP, oftewel er komt geen verbinding tot stand. Microsoft gebruikt ActiveSync, wat de Mail applicatie van OS X niet ondersteunt..
Eswip schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:51:
[...]

Je hebt het wel als exchange geprobeerd??
Ja, ik heb POP, IMAP, Exchange en Exchange IMAP geprobeerd. (Exchange IMAP werkt sowieso niet, daarbij moet je een extra server toevoegen?)
Geen een van alle werkt op de juiste manier. Alleen bij POP kom ik er doorheen, alleen dan zonder de mappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02
Dit gaat niet werken. De Microsoft mail-services ondersteunen alleen activesync, geen volledige exchange functionaliteiten. Ook op Windows met Outlook is het niet zomaar mogelijk om alle mappen uit je webmail te importeren en lukt dat alleen met de Microsoft Office Outlook Hotmail Connector. Die is er helaas niet voor OSX.
Je enige optie is webmail blijven gebruiken, of dit mailadres opgeven en ergens een abonnement met volledige exchange-ondersteuning afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Static Don
jadjong schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:
Dit gaat niet werken. De Microsoft mail-services ondersteunen alleen activesync, geen volledige exchange functionaliteiten. Ook op Windows met Outlook is het niet zomaar mogelijk om alle mappen uit je webmail te importeren en lukt dat alleen met de Microsoft Office Outlook Hotmail Connector. Die is er helaas niet voor OSX.
Je enige optie is webmail blijven gebruiken, of dit mailadres opgeven en ergens een abonnement met volledige exchange-ondersteuning afnemen.
Dat heb ik ook uitgevonden ja.
Maar alsnog bedankt voor je informatie!
Pagina: 1