Ik draai een Exim SMTP server op mijn Debian 7 VPS, en heb hier zowel poort 25 als poort 587 open staan.
Poort 25 wil ik gebruiken voor uitsluitend inkomende mail, en poort 587 voor uitsluitend relaying mail door middel van SMTP AUTH.
Nu ben ik er reeds in geslaagd om een ACL aan te maken zodat er uitsluitend TLS en authenticated verkeer over poort 587 gaat, dat heb ik als volgt gedaan onder acl_check_mail:
Ik snap alleen niet hoe ik er voor kan zorgen dat authenticated verkeer op poort 25 geblokkeerd wordt, zodat ik gebruikers forceer om uitsluitend poort 587 te gebruiken om mail te relayen.
Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan wijzen.
Poort 25 wil ik gebruiken voor uitsluitend inkomende mail, en poort 587 voor uitsluitend relaying mail door middel van SMTP AUTH.
Nu ben ik er reeds in geslaagd om een ACL aan te maken zodat er uitsluitend TLS en authenticated verkeer over poort 587 gaat, dat heb ik als volgt gedaan onder acl_check_mail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| deny condition = ${if and{{eq{$interface_port}{587}} {eq{$tls_cipher}{}} } } message = All connections on port 587 must use TLS deny condition = ${if eq{$interface_port}{587}} !authenticated = * message = All connections on port 587 must be authenticated |
Ik snap alleen niet hoe ik er voor kan zorgen dat authenticated verkeer op poort 25 geblokkeerd wordt, zodat ik gebruikers forceer om uitsluitend poort 587 te gebruiken om mail te relayen.
Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan wijzen.