Toon posts:

KPN Experiabox V8 Portforwarding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sorry dat ik jullie wederom moet lastigvallen met mijn problemen met de experiabox v8 van KPN (we hebben glasvezel). Dit keer gaat het over portforwarding. Mijn probleem is als volgt:

Ik wil een spelletje hosten. Ik moet daarom een stel poorten forwarden. Portforwarding is niet onbekend voor mij (had ik in mijn vorige router ook al gedaan, werkte perfect). Nu blijkt dat de experiabox v8 niet zo'n katje is als mijn vorige router. Het komt erop neer dat ik wel 6 tutorials stap voor stap heb gevolgd, de poorten heb geforward naar een gereserveerd adres (address reservation, statisch ip voor slechts een deel van je clients, erg handig). Als ik echter controleer of de poorten daadwerkelijk open staan krijg ik het bericht dat de poorten gesloten zijn.

Na flink wat gegoogled te hebben ben ik er al achter dat de experiabox v8 een ingebouwde firewall en dat die meer problemen veroorzaakt dan dat ie verhelpt, dat spelcomputers wildvreemden zijn voor de experiabox en dat DMZ i.p.v. het NAT type omlaag haalt het internet afsluit.

Kan iemand mij helpen :? ? Hoe krijg ik mijn poorten geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem speelt bij KPN al enige tijd met alle abbo's icm experiabox. Door hun beleid is het niet mogelijk om normaal met de hardware om te gaan. Maar als na 10 jaar kloten eindelijk glasvezel in de randstad mag verschijnen zal ik er ook aan moeten geloven.
Wat je kan proberen is om i.p.v. port forwarding om poort triggering te gebruiken? Dit heeft voor (game)servers vaak een beter effect.
-Wat heb je verder precies geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Screentje van je huidige settings zou fijn zijn :) Hoe test je of de poort open is? Ik gebruik altijd canyouseeme.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Iarsiano
Kun je me uitleggen hoe port triggering werkt? Hier heb ik namelijk nog niet naar gekeken.

Verder heb ik nog 2 tuts geprobeerd en de klantenservice gebeld (die hadden geen idee waar ik het over had, misschien later nog eens bellen en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die wel verstand van zaken heeft).

@Thijmen
http://i.imgur.com/D0HImOs.jpg
www.canyouseeme.org, www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en www.whatsmyip.org/port-scanner/ geven allemaal aan dat de poort gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

mwa

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:56:
@Iarsiano
Kun je me uitleggen hoe port triggering werkt? Hier heb ik namelijk nog niet naar gekeken.

Verder heb ik nog 2 tuts geprobeerd en de klantenservice gebeld (die hadden geen idee waar ik het over had, misschien later nog eens bellen en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die wel verstand van zaken heeft).

@Thijmen
http://i.imgur.com/D0HImOs.jpg
www.canyouseeme.org, www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en www.whatsmyip.org/port-scanner/ geven allemaal aan dat de poort gesloten is.
Ook in je eigen firewall (windows) deze poorten geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dialmformark
Ja, die poorten staan ook open. Of de firewall nu uit of aan staat, de poorten blijven gesloten. Ik weet vrij zeker dat het de router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik vroeg me af of je inmiddels al een oplossing had gevonden?

Ook ik erger me dood aan die %)(*@#$ experia box van KPN en hoop dan ook dat iemand met de gouden tip komt, hoe die firewall te disablen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:18
Als je echt de Arcadyan versie 8 hebt, dan is het allemaal al een stuk beter geregeld hoor, sinds ze geen Thompson en Alcatel dingen weg zijn is het gewoon goed te doen..

De firewall hoeft niet uit je moet alleen portforwarden, de handleiding zoek ik zo wel ff op

EDIT:

Inloggen > Data > NAT > port mapping

IP invullen van je interne pc, en de poorten 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door supayoshi op 15-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
helaas werkt die shit ook niet..
hetzelfde toegepast als TS, maar geen succes ermee gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Neem een eigen router als enige apparaat achter de Experiabox.

In de Experiabox een DMZ maken naar het IP van je router. Dan kun je op je router vervolgens doen wat je wil. Dit was echter op een zakelijke glasvezel, weet niet of consumenten hetzelfde type hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
Ook met een timecapsule achter de experiabox en deze ingesteld in DMZ helpt mij niet vooruit.
canyouseeme.org geeft nog steeds aan dat al m'n poorten dicht staan.
Ook windows firewall staat volledig uitgeschakeld.. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Heb zelf meerdere keren poort forwarding ingesteld (bijvoorbeeld RDP/VPN) op een V8. Hoe heb je het precies gedaan? en heb je iets van een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
http://imageshack.com/a/img202/9692/04t2.jpg

Overigens is het met de applerouter ((timecapsule 2)wat sowieso al een prutding is volgensmij) als DMZ nog slechter dan direct via de V8. Tijdens het gamen om de minuut een spike met om en nabij de 20% choke en 1000ms.

[ Voor 72% gewijzigd door rboin op 16-11-2013 20:25 ]

Pagina: 1