• wytse1999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-01-2025
Hallo ik heb een probleem. Als ik mijn pc opstart krijg ik inplaats van heb windows load scherm krijg ik een zwart scherm met een wit balkje links boven in en dat is opzich heel normaal dat heeft hij wel vaker maar dan springt hij een stukje naar beneden en toen ging hij oneindig door. HELP Please.
Moederbord: Asus P5QL-E
Videokaart: Asus nvidia gt8600
4x 1g ram
leeftijd pc : 6 tot 6,5 jaar

[ Voor 3% gewijzigd door wytse1999 op 18-08-2013 11:10 ]

Verwijderd

Welcom op het forum! Dat je geen Win load scherm meer ziet zou kan omdat je in de opties (msconfig) de GUI uit kan zetten voor snelle laad tijden.

-Welk OS?
-Werkt de veilige modus wel? Mogelijk moet je hier de video drivers verwijderen
-Wat heb je verder al geprobeerd?

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
Ik heb een vermoeden dat je videokaart het aan het begeven is. De 8000 serie van nvidia staat bekent om zijn verkeerde manier van solderen waardoor de gpu defect ging na verloop van tijd. Je kan dit uitsluiten door een andere videokaart te proberen. Als je deze niet zelf heb kan je kijken of je er eentje kan lenen van iemand of uit een andere computer.

Zouden wij daarnaast een foto mogen van het scherm waar we de strepen (artifacts) duidelijk kunnen zien.

Verwijderd

Ik zou wel graag willen weten over welke windows versie wij het hebben.
Wat bedoel je precies met 'oneindig door'?
Zou ook heel goed kunnen dat het MBR aan diggelen ligt.

• wytse1999
En hoe kom ik in veilige modus?
Pc restart, volledig uit zonder stroom en weer aan verder nier echt.

• wytse1999
Ik heb het ff opgezocht maar ik kan niet in safe mode komen

Verwijderd

Heb je de windows dvd? Start eens op vanaf de dvd en kijk of windows de boel kan repareren.

• wytse1999
nee gedownload zou het ook van een hard drive disk kunnen? daar kan ik hem namelijk wel op zetten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
wytse1999 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:00:
nee gedownload zou het ook van een hard drive disk kunnen? daar kan ik hem namelijk wel op zetten.
Over het algemeen is het het handigst om de win install dvd gewoon op een usb stick te zetten

Verwijderd

Je kunt ook even kijken of je een recovery disc kunt vinden.

• wytse1999
Ik heb geen recovery disk maar wel een externe harde schijf met usb zou dat kunnen.
Pagina: 1