Macbook Air hitte probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-10 09:15
Hallo,

De laatste paar weken wordt mijn macbook erg heet. Alleen al bij lichte taken zoals internetten zit de temperatuur al rond de 100 graden. Normaal als ik zit te internetten hoor ik de fan niet eens draaien, nu is het net of ik een stofzuiger op mijn bureau heb staan.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of weet iemand hier een oplossing voor?
alvast bedankt.

Ik heb de mid 2012 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem op tafel zet heb je het zelfde probleem? Dan zit er mogelijk te veel stof in en moet hij een keer open en schoon geblazen. Het kan ook zijn dat de ventilator niet goed meer werkt of dat ie los is geraakt > Vervang ventilator. En als laatste is het mogelijk om ze met software in te stellen dus controleer of dit zo is in zowel OS als BIOS.
Heb je dat laatste uitgesloten zal je voor het behoud van garantie alles moeten laten doen door de Apple helpdesk, dus niks zelf slopen of open maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:00
Toevallig had ik gisteren ook het probleem dat de fan bleef draaien terwijl ik bezig was met lichte taken.

Normaal zit de CPU belasting op de 1,5-3%. Nu zag ik dat deze tegen de 70% zat in activiteitenweergave. Het bleek dat iTunes heel veel CPU power vroeg. Deze was vastgelopen.

Kijk dus even in activiteitenweergave of er niet een of ander programma is vastgelopen c.q. meer CPU gebruikt dan normaal.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-10 09:15
Het probleem is gevonden, het was Samsung Kies met 167% stond erbij. Nu weet ik dus ook waar ik moet kijken als ik weer zoiets heb.

Bedankt!