Beste mensen,
Sinds een dag of 10 krijg ik af en toe de melding van Norton 360 dat deze een trojan horse heeft verwijderd. Het gaat om het bestand over[1].jpg. Google kent dit bestand niet en ook hier op het forum kwam ik het niet tegen. De informatie die Norton 360 verder geeft is deze:
Norton geeft wel aan dat de bedreiging verholpen is, maar aangezien deze op onregelmatige momenten terugkeert, vertrouw ik het nog niet helemaal.
Iemand die me hiermee kan helpen?
===
Aanvulling: wellicht heeft het te maken met een update van Foxit reader? Maar ook daarop heeft Google geen antwoord.
Sinds een dag of 10 krijg ik af en toe de melding van Norton 360 dat deze een trojan horse heeft verwijderd. Het gaat om het bestand over[1].jpg. Google kent dit bestand niet en ook hier op het forum kwam ik het niet tegen. De informatie die Norton 360 verder geeft is deze:
Het is nu een keer of 5 voorgekomen. Ik kan geen lijn ontdekken in de momenten waarop dit zich manifesteert. Momenteel staan WMP, IE, kladblok Norton 360 en windows verkenner open. Ik bezoek de sites van Tweakers, XS4all, Rekam (hier bekijk ik dmv Foxit een pdf) en Syfy. Er zijn geen media van onduidelijke afkomst aangesloten. De computer is momenteel via LAN verbonden met mijn Tele2 modem (gebeurde ook als ik via wifi verbonden was) en ik zet een groot aantal muziekbestanden over naar mijn NAS. (Die verder gloednieuw is en ook voordat deze aangesloten was, kreeg ik af en toe deze melding.)Bestandsnaam: over[1].jpg
Naam van bedreiging: Trojan Horse
Volledig pad: c:\users\onze gebruikersnaam\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\low\content.ie5\ry5q5gzi\over[1].jpg
Gedownload van Onbekend
Activiteit
Acties uitgevoerd: Acties uitgevoerd: 1
Laatst gebruikt 17-8-2013 om 23:06:48
Opstartitem Nee
Gestart Nee
De release van dit bestand is op dit moment onbekend.
Hoog
Dit bestand heeft een hoog risico.
Bedreigingstype: Virus. Programma's die andere programma's, bestanden, of gebieden van een computer infecteren door zich in dat medium in te voegen of zich eraan te bevestigen.
Bestand: c:\users\onze gebruikersnaam\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\low\content.ie5\ry5q5gzi\over[1].jpgVerwijderd
Niet beschikbaar
Norton geeft wel aan dat de bedreiging verholpen is, maar aangezien deze op onregelmatige momenten terugkeert, vertrouw ik het nog niet helemaal.
Iemand die me hiermee kan helpen?
===
Aanvulling: wellicht heeft het te maken met een update van Foxit reader? Maar ook daarop heeft Google geen antwoord.
Your Friendly Neighborhood Moderator