Hoi ik ben op zoek naar een leuke pc, eentje die alles kan van grotendeels licht werk (veel surfen en forummen) tot af en toe zwaar werk zoals gamen, Lightroom, downloaden en uitpakken van films en vaak ook alles tegelijk :-) Als ik kan multitasken moet een PC dat ook kunnen zonder aperingen.
Hij moet in ieder geval zo stil mogelijk zijn, zeker in Idle mode.
Een leuk uiterlijk is wel fijn omdat ik van design houd.
De gekozen kast leek me wel een goed idee ivm de efficiëntie van de luchtflow waarop die is gebeurd, de stevigheid, kwaliteit en ook het uiterlijk.
Geheugen liefst veel, 16gb geheugen (2x8). Mobo heeft 4 mem slots.
Ben een Intel liefhebber, zal niet snel voor AMD cpu kiezen.
Ik heb nog een AMD 7850 kaart in oude computer zitten meer watts kon mijn 5 jaar oude comp niet leveren anders had ik meteen een 7870 genomen.
Ik kan een betere kaart erbij kunnen nemen maar dat kost gauw weer minimaal €250 extra en vraag me af of extra kosten tegen de fps winst bij games opwegen. Beter nog een generatie wachten of zeggen jullie weggegooid geld, zonde van zo'n mooie set en dan met zo'n lullig videokaartje draaien?
Monitor heb ik nog keyboard en muis ook. OS twijfel ik nog over, wordt het weer Win7 die me goed bevalt of toch Win8. OS reken ik niet mee in prijs.
Er komt nog een 4TB HD bij voor opslag van dingen die ik niet meteen gebruik of nodig heb. Zodra ik weet welke een beetje betrouwbaar zijn op lange termijn, lees > 5 jaar.
En ik twijfel nog of ik kleine SSD erbij zal nemen 60 of 120gb om Newsleecher op te zetten zodat hij zijn wegschrijven parts, controleren integriteit (Doet NL al tijdens onder het dloaden), ontrarren, uitpakken op zijn eigen schijf doet. Zodat hij de hoofdschijf niet helemaal fragmenteert/verpest. En ik wil geen bevriezingen / haperingen hebben omdat als ik een film kijk ondertussen op achtergrond NL een film begint te repareren. Heb nu ook twee schijven.
Denk dat dit het wel zo was. Leuk setje zo dacht ik zelf maar sta open voor suggesties en tips.
Kom overigens van een 5 jaar oude shuttle :-)
Hij moet in ieder geval zo stil mogelijk zijn, zeker in Idle mode.
Een leuk uiterlijk is wel fijn omdat ik van design houd.
De gekozen kast leek me wel een goed idee ivm de efficiëntie van de luchtflow waarop die is gebeurd, de stevigheid, kwaliteit en ook het uiterlijk.
Geheugen liefst veel, 16gb geheugen (2x8). Mobo heeft 4 mem slots.
Ben een Intel liefhebber, zal niet snel voor AMD cpu kiezen.
Ik heb nog een AMD 7850 kaart in oude computer zitten meer watts kon mijn 5 jaar oude comp niet leveren anders had ik meteen een 7870 genomen.
Ik kan een betere kaart erbij kunnen nemen maar dat kost gauw weer minimaal €250 extra en vraag me af of extra kosten tegen de fps winst bij games opwegen. Beter nog een generatie wachten of zeggen jullie weggegooid geld, zonde van zo'n mooie set en dan met zo'n lullig videokaartje draaien?
Monitor heb ik nog keyboard en muis ook. OS twijfel ik nog over, wordt het weer Win7 die me goed bevalt of toch Win8. OS reken ik niet mee in prijs.
Er komt nog een 4TB HD bij voor opslag van dingen die ik niet meteen gebruik of nodig heb. Zodra ik weet welke een beetje betrouwbaar zijn op lange termijn, lees > 5 jaar.
En ik twijfel nog of ik kleine SSD erbij zal nemen 60 of 120gb om Newsleecher op te zetten zodat hij zijn wegschrijven parts, controleren integriteit (Doet NL al tijdens onder het dloaden), ontrarren, uitpakken op zijn eigen schijf doet. Zodat hij de hoofdschijf niet helemaal fragmenteert/verpest. En ik wil geen bevriezingen / haperingen hebben omdat als ik een film kijk ondertussen op achtergrond NL een film begint te repareren. Heb nu ook twee schijven.
Denk dat dit het wel zo was. Leuk setje zo dacht ik zelf maar sta open voor suggesties en tips.
Kom overigens van een 5 jaar oude shuttle :-)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Silverstone Fortress FT03 Zilver | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,20 | € 26,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 840 series 500GB | € 268,49 | € 268,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,08 | |
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant