Alleskunner gezocht voor €1000 max €1200

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Hoi ik ben op zoek naar een leuke pc, eentje die alles kan van grotendeels licht werk (veel surfen en forummen) tot af en toe zwaar werk zoals gamen, Lightroom, downloaden en uitpakken van films en vaak ook alles tegelijk :-) Als ik kan multitasken moet een PC dat ook kunnen zonder aperingen.
Hij moet in ieder geval zo stil mogelijk zijn, zeker in Idle mode.
Een leuk uiterlijk is wel fijn omdat ik van design houd.

De gekozen kast leek me wel een goed idee ivm de efficiëntie van de luchtflow waarop die is gebeurd, de stevigheid, kwaliteit en ook het uiterlijk.
Geheugen liefst veel, 16gb geheugen (2x8). Mobo heeft 4 mem slots.
Ben een Intel liefhebber, zal niet snel voor AMD cpu kiezen.

Ik heb nog een AMD 7850 kaart in oude computer zitten meer watts kon mijn 5 jaar oude comp niet leveren anders had ik meteen een 7870 genomen.
Ik kan een betere kaart erbij kunnen nemen maar dat kost gauw weer minimaal €250 extra en vraag me af of extra kosten tegen de fps winst bij games opwegen. Beter nog een generatie wachten of zeggen jullie weggegooid geld, zonde van zo'n mooie set en dan met zo'n lullig videokaartje draaien?

Monitor heb ik nog keyboard en muis ook. OS twijfel ik nog over, wordt het weer Win7 die me goed bevalt of toch Win8. OS reken ik niet mee in prijs.

Er komt nog een 4TB HD bij voor opslag van dingen die ik niet meteen gebruik of nodig heb. Zodra ik weet welke een beetje betrouwbaar zijn op lange termijn, lees > 5 jaar.

En ik twijfel nog of ik kleine SSD erbij zal nemen 60 of 120gb om Newsleecher op te zetten zodat hij zijn wegschrijven parts, controleren integriteit (Doet NL al tijdens onder het dloaden), ontrarren, uitpakken op zijn eigen schijf doet. Zodat hij de hoofdschijf niet helemaal fragmenteert/verpest. En ik wil geen bevriezingen / haperingen hebben omdat als ik een film kijk ondertussen op achtergrond NL een film begint te repareren. Heb nu ook twee schijven.

Denk dat dit het wel zo was. Leuk setje zo dacht ik zelf maar sta open voor suggesties en tips.
Kom overigens van een 5 jaar oude shuttle :-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 103,-€ 103,-
1Silverstone Fortress FT03 Zilver€ 128,50€ 128,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,20€ 26,20
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 116,99€ 116,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 series 500GB€ 268,49€ 268,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,08

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Kai Nickson
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-04 21:54
500GB SSD is wel erg groot en 32GB RAM is ook wel erg veel.
Ik heb zelf 8 GB RAM en daar kom ik al perfect mee toe.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

HD7850 een lullige videokaart? Nou nou...
Ik zeg, duw er nog een HD7850 bij en je komt bij de performance van een 7970/GTX770

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Erik, kijk nog eens goed naar de grootte van je moederbord en de grootte van je kast.

Heb je zomaar wat onderdelen in elkaar geflanst of heb je een beetje je best gedaan om uit te zoeken of alles past en dat de onderdelen bij jouw gebruik passen?

• ErikRo
Je gaat me toch niet vertellen dat het geen micro ATX mobo is...
Oh, hoe heb ik daar overheen kunnen kijken, slaakt diepe zucht. Thanks dat zou pijnlijk zijn geweest.

Qua onderdelen heb gezocht op de goede naam die ze hadden en niet al te duur. Samsung stond al lang vast eerst 250gb pro maar later dacht ik ach doe er €100 en neem 500gb maar dan niet pro. De kast stond ook vast.
Aangezien ik met de vorige ook 5 jaar heb gedaan, normaal is voor mij elke drie jaar. Denk ik beter nu overbemeten kopen dan achteraf te klein hebben gekocht dan doe ik er misschien weer 5 jaar mee.

Qua harde schijf zit mij huidige 1.5TB ook continu vol en moet ik steeds ruimen en weggooien vandaar sprongen naar 4TB opslag en 500mb voor OS en veelgebruikte cq langzaam ladende dingen zoals grote games bv.

Voeding zou stil moeten zijn ook een pre.
16Gb in totaal ipv 8Gb met die €60 extra hoop ik meer plezier van te hebben daarvan ben ik niet op de hoogte of er verschil tussen 8 en 16 zat. Meestal is meer geheugen alleen maar beter.
Dus ja er was wel degelijk naar gekeken, ben zelfs al de hele dag aan het zoeken en lezen. :)

Maar goed in ieder geval maar ander moederbord kiezen begrijp ik :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
Als je echt een stil systeem wilt zou je misschien beter voor iets als een pricewatch: Fractal Design Define Mini kunnen gaan. Deze heeft speciaal geluidsdempend materiaal aan de binnenkant.

Mijn PC

• ErikRo
Heb getwijfeld tussen de Gigabyte GA-Z87M-D3H en de GA-H87M-HD3, verschil 2 tientjes, maar de eerste gekozen beter overklokbaar, 4 ipv 2 geheugenslots, ik dacht een betere geluidschip en ondersteund eventueel een 2e AMD7850.

Zou 8gb intern genoeg zijn?

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Wanneer je echt heel veel zooi tegelijkertijd wilt runnen zou ik wel voor 16 gig gaan, maar dit is echt het maximum. Met 8 gig kom je ook al een aardig eind, maar zoals je al zei, als je 4-5 zware taken/programma's tegelijkertijd wilt uitvoeren is 8 gig toch wel echt het minimum.
Verder zou ik als je toch gaat multitasken kiezen voor een i7 ipv de i5. De 100 euro meer zijn het in jouw geval wel waard denk ik zo. De i7 is gewoon beter in multitasken.
Ik zou gewoon voor een niet pro 840 samsung 256 gig ssd gaan. Je zet al je bestanden er maar 1 keer op, maar je zal ze heel wat vaker moeten openen. Het geld dat je hiermee bespaart kan je uitbesteden aan de i7 of een hdd.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als je virtuele systemen gaat draaien, dan is het handig om genoeg geheugen te hebben. En kijk ook even naar wat het moederbord maximaal aan RAM aankan. Als dat 32 gig is, dan zou je kunnen overwegen om 2x8gb te nemen, kan je altijd daarna nog uitbreiden met 2x8.

• ErikRo
Hij kan 32gb aan max. Dus dat wordt 2x8gb kan ik inderdaad als dat ooit te weinig wordt bv virtual machines nog uitbreiden.
Ik zie nu pas dat mijn startpost fout was, ik zei 32gb te willen kopen maar moest natuurlijk 16gb (2x8) zijn.

i7 zei je SirKartoffel? Ik zal je suggestie overwegen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Verwijderd

Als multitasken belangrijk is en een i7 over het budget gaat, dan zou ik toch echt kijken naar de AMD FX-8320 of 8350. Je krijgt een behoorlijk goede CPU voor je centen.

Zelfs ondanks dat je een Intel-fan bent zou ik de AMD-opties zeker bekijken. Kies de meest geschikte CPU op basis van objectieve blik. AMD is echt niet slecht, heb zelf de laatste 14 jaar sinds de AMD K7 meestal AMD-systemen gehad (5 stuks) en zelfs de oudste doet het nog als ik die aanzet. Nooit serieus gedonder gehad met welke pc ook, maar toch allen intensief gebruikt.

• ErikRo
Punt is dat van AMD me bijstaat dat het er op papier altijd wel leuk uitzag maar dat ze in de praktijk op zo'n beetje elk vlak werden verslagen, te langzaam, te heet, plus dat ze heel veel problemen hadden vroeger. De Athlon 1700 was m'n laatste AMD daarna heb ik ze alleen maar meer achter zien lopen en ben gestopt ze uberhaubt nog te volgen. Las vorig jaar weer eens voor de lol een test over AMD's nieuwste producten en die was ook niet positief, te heet, te weinig prestaties voor het geld vergeleken met intel.

Tja dan leer je wel met een boogje om AMD heen lopen...
Is het echt zo'n goed ecpu die 8320 of 8350?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De i7 4770K van Intel is natuurlijk beter dan de FX-8350 Black Edition van AMD, maar kost ook 125€ meer.

Om de keuze nog wat moeilijker te maken, is er ook nog de i5 4670K van Intel, ongeveer 30€ duurder dan de FX-3850. Deze heeft 4 threads tov 8 voor de FX-3850, maar heeft wel meer rekenkracht per thread. Als je eerder veel lichte programma's draait, is de FX interessanter. Bij een paar zware programma's is de i5 in het voordeel.

Ivm met de grafische kaart zou ik de AMD 7850 nog een jaar gebruiken en dan vervangen of
er een extra 7850 bijsteken als je die dan nog vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbedem op 18-08-2013 03:28 ]

Verwijderd

Punt is dat van AMD me bijstaat dat het er op papier altijd wel leuk uitzag maar dat ze in de praktijk op zo'n beetje elk vlak werden verslagen, te langzaam, te heet, plus dat ze heel veel problemen hadden vroeger. De Athlon 1700 was m'n laatste AMD daarna heb ik ze alleen maar meer achter zien lopen en ben gestopt ze uberhaubt nog te volgen. Las vorig jaar weer eens voor de lol een test over AMD's nieuwste producten en die was ook niet positief, te heet, te weinig prestaties voor het geld vergeleken met intel.
ONZIN! Ik heb zelf de 8320 en ben er erg tevreden mee. Te langzaam? Bron? Te weinig prestaties voor het GELD? Bij AMD krijg je echt waar voor je geld (bang4buck)! Met mijn Tranquillo Rev 2.0 kan ik mijn 8320 heel ver overklokken :)
Pagina: 1