Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Extreme bottleneck of defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe GTX 680 jetstream 2GB gekocht daarop wou ik graag crysis 3 op uitproberen maar de medium settings kon hij nouwelijks trekken met uitschieters tot de 120 fps en dalers tot de 30 wat ik niet snap was wanneer ik mn oude GTX 560 TI erin deed om te kijken wat voor framerate ik daar op zou krijgen kreeg ik op mn oude GTX 560 TI een framerate van 40 tot 60 en crysis 3 was op deze kaart beter speelbaar dan op de GTX 680 dat komt ook omdat ik veel meer verwachte van een GPU die over de 400 euro kost tegen een oudere GPU (560TI) die tussen de 150 en 250 euro ligt, mijn vraag ik dus is de kaart zeer defect of heb ik een serieuze bottleneck in m'n systeem, De specificaties van mijn systeem die lijken me wel handig voor jullie want zonder kun je vrijwel niks denk ik.

Moederbord: m5a78l-m/usb3
CPU: AMD FX-6100 Stock cooler Stock speed
GPU: CLUB 3D GTX 560 TI met 1 fan dus de green edition
PSU: cooler master gx 600w de zilveren, ( deze voeding is nog maar een paar dagen oud imv vervanging door irritante coil whine.
RAM: 12 GB Corsair 1333 MHZ
HDD: Western digital caviar blue 500 GB

omdat ik al van plan was om een nieuw systeem te kopen is dit mijn keuze:

Moederbord MSI
CPU: AMD FX-8320 noctua nh-d14 wil overclocken tot 4 Ghz. maar eerst stock speed om te kijken hoe goed de cpu dan presteerd
GPU: de GTX 680 die ik net 1 dag gebruik in mn oude systeem (Zie hierboven)
PSU: Corsiar CX750M
RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB (4GBx2) DDR3 1600MHz CL9 1.5V UDIMM
HDD: Western digital Caviar Green 1TB

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Het was bekend gemaakt dat het eerste level van Crysis 3 (het schip) bijna op geen enkele PC vlekkeloos draait. De in de lucht hangende containers die aan lijnen vastzitten op het schip vereisten zoveel rekenkracht i.c.m. de regenval dat vrijwel elke PC op zijn knieen ging.

Alle levels daarna draaiden prima. Zou ook op jouw Jetstream moeten draaien.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor het bericht maar hoe is het mogelijk dat de 560 ti beter presteerd om het fx 6100 systeem dan de gtx 680 op het fx 6100 systeem en mijn vraag is dus zou de 680 beter gaan presteren als ik het nieuwe systeem koop met de fx 8320?

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Ik heb een amd fx 6100 met een 560 ti en daarmee heb ik 40 tot 60 fps.
Meestal komt hij ook onder de 30 en dat hakkelt dus ik heb een gtx 680 jetstream edition gekocht daarmee dacht ik dat ik alles op full kon zetten en goed boven de 60 kon afspelen, dat kan dus niet. Is de gtx 680 kapot of is de cpu de amd fx 6100 gewoon een erge bottleneck voor de gtx 680 omdat ik met de 56o ti bijna dezelfde prestaties behaal en dat geld ook voor andere spellen, maar als ik de amd fx 8320 zou gebruiken in combinatie met de 680 zou de lage fps dan weg zijn wat misschien komt door een bottleneck door de oudere amd fx 6100

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:18
je zegt dus niet wat je haalt met je 680. haal je gewoon 60/71 fps of echt maar 40-50?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14

dodo79

witte dikke tonnie

dacht al dat deze vraag bekend voor kwam.
En dat klopt!

1 topic niet genoeg?
je vraagt hier hetzelfde.

omdat het kan!

• P. Herz
dodo79 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:06:
dacht al dat deze vraag bekend voor kwam.
En dat klopt!

1 topic niet genoeg?
je vraagt hier hetzelfde.
ook hier vermeld je niet hoeveel fps je haalt, als je constant 60 fps haalt dan ligt et aan je instellingen in het spel. want dan moet je daar iets op max 60 fps naar benchmark of iets dergelijks zetten. dit is tenminste het geval bij League of Legends

Verwijderd

Topicstarter
Bij crysis 3 met de 680 haal ik maar op medium setting en anti aliasing uit 40 to 60 fps in iedergeval lagged het als de ziekte en met de gtx 560 ti niet, heb ik nou voor niks ruim 400 uitgegeven of ligt het aan die fx 6100

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sowieso, een 6100, die bottlenekt stevig ben ik bang

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gewoon de prestatie van de gtx 680 veel hoger verwacht dan die van de 560 ti aangezien de 680 wel 3 keer zo duur is, en het gekke is dan nog dat de 560 ti het nog beter doet dan de 680

• P. Herz
zou je ook een screen van je instellingen kunnen maken? en misschien ook even kijken wat hij haalt als je overal ultra doet met de 680.

en is de 680 eerste of tweedehands gekocht?

[ Voor 14% gewijzigd door P. Herz op 17-08-2013 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
P. Herz heb ik gedaan dan behaal ik 10 tot 14 fps

Verwijderd

Topicstarter
680 was refurbished of wat dan ook

• Kuusj

Kuusj

je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Cooler master gx lite 600 watt

• P. Herz
dat kan betekenen dat hij misschien nogsteeds kapot is. refurbished betekent dat ze een kapotte kaart hebben proberen te repareren volgensmij. heb je hem bij iemand gekocht of bij een winkel als refurbished?

[ Voor 9% gewijzigd door P. Herz op 17-08-2013 23:16 ]

• Kuusj

Kuusj

Zou genoeg moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat zou wel heel jammer zijn

Verwijderd

Topicstarter
Is het gewoon niet de fx 6100 die de gtx 680 bottleneckt?

• P. Herz
het zou kunnen dat de 6100 bottlenecked, maar dat zou alsnog moeten betekenen dat je op zen minst de scores van de 560 ti moet halen.

• Kuusj

Kuusj

Kan, mijn systeem kwa grafische kracht is ongeveer hetzelfde als jou, maar mijn CPU is dan wel ouder, maar hij is beter als de 6100 en hij bottlenekt mijn kaarten.

• P. Herz
heb je misschien een vriend met een dergelijke processor die de kaart minder/niet bottlenecked? als je dan dezelfde fps behaalt dan zou het gewoon aan de kaart moeten liggen.

verder heb ik nog steeds niet antwoord op de vraag gehad of je hem in de winkel als refurbished hebt gekocht of bij een persoon. want als de persoon zegt dat hij refurbished is zou dat kunnen betekenen dat hij gelogen heeft en hij gewoon kapot verkocht is.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heb ik gekocht bij afuture.nl en de kaart was refurbished

• P. Herz
dan zou die gewoon werkend moeten zijn verkocht...
heb je misschien een vriend of kennis in de buurt die een goede computer heeft waar je hem op zou kunnen 'testen'? want dan weet je gelijk of het aan je processor ligt of niet.. of dat het aan je kaart ligt of niet

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas heb ik niet iemand die ik ken die de kaart zal kunnen testen :(

• P. Herz
je woont dichtbij mij ^^
ik heb een i5 2500k, die zou hem goed aan moeten kunnen.

[ Voor 54% gewijzigd door P. Herz op 17-08-2013 23:27 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:01
Heb je de juiste drivers?

• P. Herz
dat is ook een goede lmao

• rolandos582
P. Herz schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:27:
je woont dichtbij mij ^^
ik heb een i5 2500k, die zou hem goed aan moeten kunnen.
En anders kom je lekker bij mij in Groningen. 8320 op 4,6GHz

Verwijderd

Topicstarter
P. Herz waar woont u dan? En ja ik heb de goede drivers denk ik de drivers heb ik gewoon via de geforce site opgezocht voor de geforce 600 series

• P. Herz
rolandos582 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:28:
[...]

En anders kom je lekker bij mij in Groningen. 8320 op 4,6GHz
dan ben je ook gelijk 2x13 euro OV kwijt :P
en het gaat er niet om hier wie beter heeft -.-' et gaat er gewoon om dat hij geholpen word en dat wil prima met een 2500k volgensmij..

• rolandos582
Iedereen loopt hier alleen maar de jammeren over die processor en driver vragen word hier niet gesteld.
Als je net een nieuwe kaart hebt loopt hij op de oudste drivers, het eerste wat je dus doet is de juiste driver downloaden. Opeens werkt alles 10x beter. Ik haalde 30FPS op BF3 en download een driver en werd 90FPS.

Ook is je videokaart standaard underclocked, ik heb nu MSI Gamingapp en dan overclock ik zelf mijn GPU.

• rolandos582
P. Herz schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:29:
[...]

dan ben je ook gelijk 2x13 euro OV kwijt :P
en het gaat er niet om hier wie beter heeft -.-' et gaat er gewoon om dat hij geholpen word en dat wil prima met een 2500k volgensmij..
Gratis ov heb ik, dus geen last van.
Nee tuurlijk niet, elk systeem voldoet wel om een simpele kaart te testen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test eens iets verder dan 1 spel. Wat was bijvoorbeeld je oude 3dmark score en wat is je nieuwe ? Als ook 3dmark lager is, of niet is wat het ongeveer zou moeten zijn, dan weten we iets meer. Op deze manier een topic plaatsen zonder verder te testen, duidelijk te zijn, en voldoende info te geven, heeft totaal geen nut.

Verwijderd

Topicstarter
Minecraft heb ik getest daar is mijn fps ongeveer 10 tot 20 beter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ook zo snel mogelijk een 3d mark score proberen te krijgen voor beide kaarten.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hoeft geen twee topics te hebben voor dezelfde vraag; samengevoegd dus. Daarnaast, svenkupere13, kan je je oude bericht wijzigen als je nieuwe informatie wilt toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt

• P. Herz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:28:
P. Herz waar woont u dan? En ja ik heb de goede drivers denk ik de drivers heb ik gewoon via de geforce site opgezocht voor de geforce 600 series
Ik woon in tzum

Verwijderd

Topicstarter
Prima P. hertz wanneer zal ik even bij u langs kunnen komen om de gtx 680 even te testen?

• rolandos582
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:31:
Minecraft heb ik getest daar is mijn fps ongeveer 10 tot 20 beter
Dit kun je niet serieus menen, dat is toch geen test man.
Run een echt spel of doe een stres test met full load.

• P. Herz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:37:
Prima P. hertz wanneer zal ik even bij u langs kunnen komen om de gtx 680 even te testen?
Wanneer u de 3dmark tests hebt gedaan en er echt geen antwoorden meer vallen te vinden. Dan kunnen we hem wel even testen bij mij

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Minecraft als benchmark? Iemand heeft gezopen hahaha! Even serieus, 3DMark runnen, of in ieder geval een valide benchmark. Minecraft heeft amper GPU nodig.
Ik kon het vrijwel probleemloos spelen op een Athlon 64 met een radeon 9600.

I reject your reality and substitute my own

• rolandos582
Prime95

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die test alleen de CPU. Een grafische test heeft hier nut en dat is Prime niet.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb het systeem alvast getest op passmark performance test. maar wat ik nu zie sta ik behoorlijk van versteld

Verwijderd

Topicstarter
De GTX 560 TI :

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/mlg71zsgj/Gehele_score_560_TI.png
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/uzvtq2thv/2_D_en_3_D_560_TI.png

De GTX 680

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/nmgfr49g3/Gehele_score.png
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/vqojvuvv7/2_D_en_3_D.png

Later zal ik het systeem testen met 3D mark maar die is sinds gister nog aan het downloaden, ik heb namelijk een enorm traag netwerk. Ik denk dat de videokaart zelf niet meer naar toebehoren functioneert maar is het gebruikelijk voor een bedrijf om nog 1 jaar garantie mee te geven aan een product die refurbished was? Refurbished: De electronica die retour zijn gekomen mogen niet meer als nieuw verkocht worden maar zijn eigenlijk wel zo goed als nieuw.
Voor de fabrikant is het dan aantrekkelijk om de electronica geheel na te kijken, schoonmaken en waar nodig te repareren zodat deze alsnog verkocht kan worden. Zo te zien zou de kaart nog even goed moeten werken als een gloednieuwe kaart.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 12:53 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:42

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb het nog niet iemand horen vragen, maar wat zijn je kloksnelheden? Want het kan best zijn dat de kaart als kapot is teruggestuurd en ze het hebben opgelost met een bios die de kaart wat lagere kloksnelheden heeft.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
auto660 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:20:
Ik heb het nog niet iemand horen vragen, maar wat zijn je kloksnelheden? Want het kan best zijn dat de kaart als kapot is teruggestuurd en ze het hebben opgelost met een bios die de kaart wat lagere kloksnelheden heeft.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/41s5weu6p/Clock_SPEED_GTX_680.png

Verwijderd

Topicstarter
Zonet heb ik alle drivers verwijdert en nieuwe drivers erop gezet en ging ik even kijken wat voor fps ik krijg als ik alle settings van crysis 3 op het aller laagst zet, die fps die ik dus kreeg was 30-60 en met onploffingen en dat soort dingen kreeg ik een nog grotere fps drop, is dit normaal voor een GTX 680 of niet? Nu ga ik 3DMARK laten lopen de GTX 680 en daarna op de 560 TI en zal ik daarvan de resultaten posten

Gr. Sven

• P. Herz
Ik ben bang dat ze je een kapotte vidkaart verkocht hebben... als et goed is mag je het terugsturen.. anders vraag je afyture wat ze precies hebben gedaan. Dat hij niet optimaal werkt nu

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van tweakers,

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie hulp, maar ik heb eigenlijk nog één vraagje. Wanneer ik bijvoorbeeld een gereviseerde of een refurbished product koop is het dan normaal dat deze helemaal onder het stof zit en het wel lijkt of de kaart 1 jaar is gebruikt in de doos gekwakt en gelijk word verkocht aan een klant zonder dat ze er ook maar iets aan hebben gedaan? Want dat heb ik denk ik omdat wanneer ik de kaart kreeg hij helemaal onder het stof zat en niet optimaal werkte. Heb ik recht op een nieuwe kaart of recht op gratis reparatie omdat hun mij een goed functionerend product moeten aanbieden en dat ik vervolgens een niet deugelijk product toegestuurd krijg.

• P. Herz
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:42:
Hallo mensen van tweakers,

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie hulp, maar ik heb eigenlijk nog één vraagje. Wanneer ik bijvoorbeeld een gereviseerde of een refurbished product koop is het dan normaal dat deze helemaal onder het stof zit en het wel lijkt of de kaart 1 jaar is gebruikt in de doos gekwakt en gelijk word verkocht aan een klant zonder dat ze er ook maar iets aan hebben gedaan? Want dat heb ik denk ik omdat wanneer ik de kaart kreeg hij helemaal onder het stof zat en niet optimaal werkte. Heb ik recht op een nieuwe kaart of recht op gratis reparatie omdat hun mij een goed functionerend product moeten aanbieden en dat ik vervolgens een niet deugelijk product toegestuurd krijg.
heb je al gepraat met afuture over dit? want daar lijkt het wel op :P dat ze je geen garantie willen verlenen.
als je inderdaad het product onder stof geleverd hebt gekregen hebben ze naar mijn idee er niets aan gedaan.. want als je toch bezig bent met fixen maak je hem ook even stofvrij lijkt me -.-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een mail gestuurd naar afuture maar ik lees op veel reviews dat ze moeilijk gaan doen wanneer je een RMA aanvraagt. Als het goed is ontvang ik vandaag een reactie op mijn RMA aanvraag.

Verwijderd

Topicstarter
en vervolgens krijg ik dit bericht: oedendag,

Betreffende deze email en de RMA aanvraag.
Heeft u al andere drivers geprobeerd?
In dit geval zijn deze te downloaden op www.nvidia.com.
In het geval dat een videokaart defect is zal deze over het algemeen andere problemen geven dan slechte prestaties.
Hetgeen artifacts en complete crashes.

Met vriendelijke groet,

Dennis de Groot

Tevreden over onze service? Beoordeel ons op:
http://www.trustpilot.nl/evaluate/www.afuture.nl

Mail adres: RMA@afuture.nl
Website: www.afuture.nl

ik weet het niet hoor maar dit slaat natuurlijk nergens op.

• P. Herz
En dan zeg jij terug, ik heb dus al de nieuwste drivers voor de kaart en hij blijft het vertonen. Heb de kaart ook ontvangen onder een dikke laag stof tussen de filters en heb het idee dat er niets aan is gedaan. Bla bla bla xd, je gaat ervanuit dat het naar behoren werkt en dat doet het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is waarschijnlijk al opgelost de kaart is opgestuurd en ik zou mn geld teruggestort krijgen dus nu is het maar afwachten. Iedereen bedankt voor het reageren en de goede raad en hulp ;)
Pagina: 1