Verwijderd
De Rex is wel RElaXed. Effe in je laptop steken en hoppa alle afspraken, notities en gegevens bij je. Is alleen een beetje K$t invoeren. Wordt je echt niet vrolijk van. Maar goed, daar is dat ding ook niet voor bedoeld. Je moet het meer zien als een geheugensteuntje, dan istie ideaal. Het leuke van de 6000 is dat je de knoppies niet hoeft te gebruiken. Het scherm is tiptoets en dat werkt wel fijn. Tenzij je 2m lang bent en 150 kilo weegt, dan zal het teveel gemieter zijn. Als je er 1 wou kopen...doen. Ik wil ook een 6000
Synchronisatie met Outlook mogelijk...en nog een paar proggies. Check maar op REX.com, daar staat een verwijzing naar de software site
Via het pcmci slot van een laptop kun je hem nu snel synchroniseren met bv outlook - met de laats versie van de rex software gaat dat lekker snel. En de afmetingen zijn natuurlijk belangrijk - voor mij de belangrijkste reden om hem te kopen
I'm partial to your abracadabra
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik zou niet meer zonder willen.
Infeite is hij te vergelijken (wat betreft functionaliteit) met de Palm M100. Enige verschil is:
1. tekst herkenning, heeft de palm wel maar de rex niet
2. rex is veeeel kleiner (en stoerder:))dan de palm m100
Ander verschil is is dat voor de palm meer software beschikbaar is. En voor de Rex is er geen SDK vrijgegeven
Maar goed,...zoals je ziet ben ik er erg enthousiast over;)
en hij is ook nog eens NIET duur. Kheb hem voor fl 325,- gekocht bij www.buyonline.nl
-edit-nog ff wat toegevoegd
de levertijd kan soms wel lang zijn, dus ik zou ff informeren naar het feit of ze op voorraad zijn of niet.
en verder het is dus wat je wilt en hoeveel geld je daar voor over hebt.
wil je spelletjes kunnen doen en wil je kleur en weet ik veel wat,...--> IPAQ
wil je een toffe kleine digitale agenda met leuke handige functionaliteiten die niet duur is,...--> REX 6000
Verwijderd
Ik heb vooraf goed de markt afgezocht om een PDA, daarbij zaten er PDA's tussen van 300 tot 1500 gulden.
Ik heb gekozen voor de REX 6000 omdat ik geen overbodige luxe nodig heb, maar puur een digitale agenda zonder te veel extra opties...
Wil je hem eens uitproberen ?
DAT KAN !!!!
ga voor een virtuele proefrit naar www.rex.net
Hier kun je hem online uitproberen, dan ervaar jezelf of het is wat je nodig hebt.
suc6 !
Ik zie bij buyonline hele andere bedragen staanOp dinsdag 05 juni 2001 22:03 schreef Yoda het volgende:
Kheb hem ook sinds 3 maanden nu. Ik vind hem IDEAAL. Super apparaatje. Ik wilde een digitale agenda hebben. De REX 6000 is SUPER klein en past zo in je borstzak. Verder gebruik ik hem om memo's op te slaan. (je kunt een text bestand zo erin 'slepen' via de bijgeleverde software-->duurt wel even om erop te zetten) Verder is het handig om al je contacts op te slaan. Todo lijstje, rekenmachine, klok en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Onscreen qwerty keyboardje en een pennetje om gevens in te voeren via dat ding.
Ik zou niet meer zonder willen.
Infeite is hij te vergelijken (wat betreft functionaliteit) met de Palm M100. Enige verschil is:
1. tekst herkenning, heeft de palm wel maar de rex niet
2. rex is veeeel kleiner (en stoerder:))dan de palm m100
Ander verschil is is dat voor de palm meer software beschikbaar is. En voor de Rex is er geen SDK vrijgegeven
Maar goed,...zoals je ziet ben ik er erg enthousiast over;)
en hij is ook nog eens NIET duur. Kheb hem voor fl 325,- gekocht bij www.buyonline.nl
-edit-nog ff wat toegevoegd
de levertijd kan soms wel lang zijn, dus ik zou ff informeren naar het feit of ze op voorraad zijn of niet.
en verder het is dus wat je wilt en hoeveel geld je daar voor over hebt.
wil je spelletjes kunnen doen en wil je kleur en weet ik veel wat,...--> IPAQ
wil je een toffe kleine digitale agenda met leuke handige functionaliteiten die niet duur is,...--> REX 6000
maar check deze link eens:
http://www.b2b.buyonline.nl/detail.tmpl?command=search&db=/db/catalog.db&eqskudata=C569895&cart=30746608901519202
Dit is de versie die ik heb, de prijs is ex btw die daar staat, als je dan incl btw doet kom je op 325 ofzo en incl verzend kosten kwam ie uiteindelijk op 350,....goedkoper heb ik hem niet gezien eigenlijk.
-edit- toevoeging:
btw ik heb gewoon de serial versie genomen (en die serial docking station stelt ook echt helemaal nix voor) omdat ik toch een laptop heb en ik heb dat ding eigenlijk nog niet gebruikt. Als je geen laptop hebt kun je misschien toch beter voor de usb versie gaan,..maar die is weer ietsie duurder,...
I'm partial to your abracadabra
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Ik zou wel de versie nemen met de USB cradle. Voor de rest een mooie mPDA met genoeg functies en gewoon lekker compact.
Hoe kan je eigenlijk tijd en datum veranderen of gaat dat via synchronisatie.
Alleen ben ik nog op zoek naar een mooi plastic hoesje, zoals met de nieuwere wordt meegeleverd, inclusief een pennetje. Ik heb nu een leren hoesje, wel chique maar niet stoer
Iemand die zijn plastic hoesje (dat met dat pennetje) kwijt wil (gratis/ruilen/$$$)????
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Plus:
+ Formaat!!!
+ Kan alles wat ik nodig heb
+ Spelletjes en zo begint aardig te komen
+ Compleet pakket (leren wallet + stylus, kunststof houder + stylus, docking station, alle batterijen meegeleverd, extra setje batterijen & een sticker groter dan het device zelf (niet moeilijk
+ Hoge gadgetwaarde
Min:
- Interface niet consistent (navigatie is in elk onderdeel net even anders)
- Security-bug als je 'm de pincode niet meteen laat vergeten (!)
- Geen SDK of add-in ondersteuning van Xircom what so ever. Er is niets bekend gemaakt over protocollen etc. Er is wel een groepje mensen actief bezig e.e.a. uit te pluizen.
- Meegeleverde Windows-s/w is niet echt goed (Desktop kan bv. niets met thuis-adresinfo...)
- Synchen alleen met Outlook
- Geen Linux-ondersteuning (grr). Moet nog in de slag met Wine om eens te kijken of dat iets oplevert.
- slurpt batterijen (eerste set is er al doorheen, maar hij heeft ook erg veel aangestaan & deze zaten er al in bij aankomst)
Ondanks het laatste lijstje ben ik overall erg positief, dat zegt wel iets over het gemak van zo'n klein ding waar al je belangrijke info in zit.
Ik zal er geen spijt van krijgen! En als Xircom nou eens naar zijn klanten gaat luisteren word ik helemaal gelukkig. Alle problemen zitten in de soft-en firmware (op het batterij-verbruik na), dus wie weet...
Zoef
De applicaties die worden geschreven voor de DS2 zijn in ieder geval compatible met de REX 6000. Voor meer informatie en een TE DOWNLOADEN SDK (!!) zie:
http://home.san.rr.com/dawhites/rex6000/
XIrcom heeft inmiddels aangekondigd om binnenkort ook een officiële SDK voor de REX te leveren.
Tot slot wil ik aanraden om NIET de USB cradle te kopen. Deze cradle bevat een soort virtuele com-poort waardoor deze NIET sneller werkt als de seriële versie. Bovendien heeft de USB vesie, in tegenstelling tot de seriële versie, geen uitwerpknop: je moet de Rex hardhandig loswrikken.
Welke van de twee houders gebruik je? Ik ben op zoek naar die plastic+stylus, die kreeg ik nl. niet meegeleverd ("oude" versie, nog met 1.0 software ipv. 1.1...Op donderdag 28 juni 2001 18:05 schreef Zpottr het volgende:
+ Compleet pakket (leren wallet + stylus, kunststof houder + stylus, docking station, alle batterijen meegeleverd, extra setje batterijen & een sticker groter dan het device zelf (niet moeilijk) voor 310,-
Meestal de plastic. Is wat robuuster, bovendien bekrast het leren mapje de voorkant van de Rex.Op vrijdag 29 juni 2001 09:44 schreef Devster het volgende:
[..]
Welke van de twee houders gebruik je? Ik ben op zoek naar die plastic+stylus, die kreeg ik nl. niet meegeleverd ("oude" versie, nog met 1.0 software ipv. 1.1...)
Nadeel is natuurlijk dat je je Rex uit je houder moet halen voor je het touchscreen kunt gebruiken.
Sorry, ik wil 'm niet kwijt
Zoef
Iemand die het leren hoesje toch niet gebruikt en het kwijt wil??