Wat kan je aan activiteit achterhalen op netwerk via router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik ben benieuwd naar hetvolgende: is het via de thuisrouter te achterhalen welke Apps gebruikt worden op een smartphone (Android), denk aan bv WhatsApp, Facebook (Messenger) en ChatOn ? Kan iemand zien hoe laat en door wie deze specifieke Apps gebruikt worden ? En als dat zo is, kan je ook echt achterhalen welke berichten (qua tekst) verstuurd zijn ? Ik begrijp dat WhatsApp inmiddels volledig beveiligd is hiertegen, weet iemand of dat voor ChatOn ook geldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee.

Als je al wat logging op een consumentenrouter hebt, is het meestal op basis van IP adressen en totaal niet op inhoud. En wat je allemaal kunt zien hangt ook nog eens van de router af.
Maar individuele zaken uitlezen gaat hem zonder speciale software en logging denk ik niet worden.

Wat ik wel eens gedaan heb is een sniffer mee laten draaien. Maar ook die ziet alleen unencrypted verkeer, dus dat heeft ook weinig nut.

Waarom zou je het willen, je kids of je jongere zusje in de gaten houden ofzo? ;)
If so: dan veroorzaak je hier een behoorlijke discussie over of dat wel of niet gewenst en/of ethisch verantwoord is enzo.

Of ben je bang dat je pa of ma ziet wat jijzelf allemaal uit loopt te spoken op internet? :P

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 17-08-2013 18:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Dank ! Maar kan je via IP adressen niet achterhalen om welke App het gaat ?

En ik wil juist te weten komen dat het (hopelijk) NIET kan ;-) ! Niet hoe ik het moet doen ! Dus ik hoop te horen dat je wel een mega hacker moet zijn om dat te kunnen achterhalen. Ik begreep dat je (via google zoeken) paar jaar terug wel WhatsApp berichten op netwerk kon onderscheppen, maar dat dit inmiddels beveiligd is (alweer 2 jaar of zo). ChatOn is wat onbekender, en kan zo snel niet vinden of daar dezelfde encryptie (of vergelijkbaar) geldt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 22:36
Je kan altijd nagaan naar welke servers er verbinding mee wordt gelegd.
Dus je kunt bijvoorbeeld weten dat iemand een verbinding maakt met whatsapp of chaton. Zelfs al is de verbinding beveiligt!
Je kan dan de inhoud weliswaar niet zomaar lezen, maar het achterhalen dat je een bepaalde applicatie gebruikt is dus zeker mogelijk.
Al zeg ik er direct bij dat dit vrij veel werk is om dit uit te zoeken oftewel de kans dat dit gebeurt is nagenoeg 0.

En bij chaton word niet alles beveiligd verstuurt trouwens:
http://rtg.in.ua/2011/10/17/warning-samsung-chaton/

[ Voor 11% gewijzigd door FireWood op 17-08-2013 18:47 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
De berichten op whatsapp zijn toch versleuteld met het mac adres van de client?
Dus dat zou je kunnen achterhalen.

Maar niet zomaar met een standaard routertje, die is daar niet voor uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:25:
Als je al wat logging op een consumentenrouter hebt, is het meestal op basis van IP adressen en totaal niet op inhoud.
Als je een Fritz!Box hebt, surf dan maar eens naar http://fritz.box/html/capture.html (of de hostname vervangen door het IP-adres van je Fritz!Box als je aparte DNS-servers ingesteld hebt).

Kun je meeeeeeeer dan genoeg capturen ;)
Pagina: 1