Toon posts:

RAM twee verschillende modules?

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hallo,

Ik heb rondgevraagd en verder gekeken. Maar het is erg lastig het antwoord te vinden. Ik heb momenteel PC3-14900 (DDR3-1866) 4gb Kingston geheugen. 1 bankje, ik wilde er 4 gigabyte bij zetten. Maar om dual channel en zo te krijgen vraag ik me af.

Is elk geheugen balkje dat PC3-14900 (DDR3-1866) is goed? Of moet ik perse een tweede kopen van die wat ik al erin heb?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar zie alleen topics, over twee verschillende setjes van geheugen. Dus in slot 1/1 dat merk en dan in slot 2/2 een ander merk. Wat dus niet mijn vraag is.

[ Voor 20% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 17-08-2013 16:49 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:20
Met RAM kan er altijd iets mis gaan als je 2 verschillende types steekt.
Sommige moederborden zijn zelfs zo kieskeurig dat ze bepaalde types op zich al niet aannemen.

Dat gezegd zijnde kan het wel werken. Je kan wel best geheugen kiezen met dezelfde timings en spanning, en dan die dingen ook vast zetten in je BIOS.

Maar het is simpeler om gewoon van hetzelfde merk bij te kopen, of een nieuwe setje kit van 2 kopen en je ander latje verkopen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het geheugen compatible is het in de regel niet zo'n probleem om verschillende modules met elkaar te mixen. Je kunt altijd tegen een incompatibiliteit aanlopen, maar in mijn ervaring is die niet zo heel groot.

Of je het nu over een enkele module hebt of over setjes, dat maakt in de regel weinig uit.

Als het mogelijk is koop je natuurlijk hetzelfde als wat je nu hebt. Maar als dat niet kan, of veel duurder is dan zou ik gewoon een andere module er naast prikken.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:59:
Als het geheugen compatible is het in de regel niet zo'n probleem om verschillende modules met elkaar te mixen. Je kunt altijd tegen een incompatibiliteit aanlopen, maar in mijn ervaring is die niet zo heel groot.

Of je het nu over een enkele module hebt of over setjes, dat maakt in de regel weinig uit.

Als het mogelijk is koop je natuurlijk hetzelfde als wat je nu hebt. Maar als dat niet kan, of veel duurder is dan zou ik gewoon een andere module er naast prikken.
Het zou toch 12 euro schelen als ik pricewatch: Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9 die pak ik heb nu een pricewatch: Kingston HyperX Limited Edition 10th Anniversary Series

moederbord is een Gigabyte GA-970A-UD3

[ Voor 12% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 17-08-2013 17:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zou ik gewoon die 12 euro in m'n zak houden en de goedkope module pakken.

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 12:45

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Haha heb hem net al besteld maar goed hij kostte me 30,44 Dus 44 cent duurder. :P

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 12:45
Ja toevallig :)
Pagina: 1