Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,
Ik zit met een klein probleempje, ik weet namelijk niet welke videokaart beter is:

De MSI HD 6670 2gb of de ASUS HD 6670 1 gb.

Welke zouden jullie van de 2 kiezen?
Als ik op internet zoek kom ik er niet echt wijs uit welke beter is.

Het is voornamelijk internetten en hd films kijken en eventueel af en toe een spel online.

Ik hoor het graag.
Ohja en moet samen kunnen met een intel i3 2120 met 4 gb geheugen en 520 watt voeding van seasonic.

Verwijderd

Beide kaarten hebben dus dezelfde chip. En aan de naam te zien is geen van beide versies overgeklokt vanuit de fabriek. Dan is dus alleen het geheugen dubbel op de MSI kaart wat gunstig is voor vele games. Als ook de prijs ongeveer het zelfde is is dat dus de beste keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie.

De MSI heeft een snelheid van 1333 mhz (gpu 800)en de ASUS 4000 mhz (gpu 810)
Dus dan zou de ASUS sneller zijn. Gaat dat wel met me 1333mhz werk geheugen?

Verwijderd

Ik denk dat je hier de snelheid van je systeem geheugen verward met de snelheid van het geheugen van de videokaart. Als het goed is lopen de twee kaarten op de zelfde snelheid. 10MHz processor snelheid meer is niet de moeite waard. Zet anders de link naar de kaarten erbij!
1000 MHz memory clock (4.0 Gbps GDDR5)
Meer info over de chip: http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6670-overview.aspx#2

Verwijderd

Alleen de koeler van de MSI doet al vermoeden dat het hier niet gaat om een gaming card. Ik zou al snel geneigd zijn om om die reden voor de Asus te kiezen. Aangezien de fabrikant een geheugen spec. van 1000MHz opgeeft (wat in DDR mogelijk 2000MHz is) moet je wel heel kunnen overkokken om deze op het dubbele te krijgen. Er staat bij de MSI ook : Type DDR3 wat dus trager is als GDDR5.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan het beste voor de ASUS gaan omdat hij gewoon weg sneller en dan ook sterker is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:08:
Alleen de koeler van de MSI doet al vermoeden dat het hier niet gaat om een gaming card. Ik zou al snel geneigd zijn om om die reden voor de Asus te kiezen. Aangezien de fabrikant een geheugen spec. van 1000MHz opgeeft (wat in DDR mogelijk 2000MHz is) moet je wel heel kunnen overkokken om deze op het dubbele te krijgen. Er staat bij de MSI ook : Type DDR3 wat dus trager is als GDDR5.
Bij videokaarten is het (als ik me niet vergis) snelheid x4, dus 1000 is dan 4000 effectief (bij GDDR5).
De kaart met DDR3 is inderdaad aanzienlijk trager qua geheugen (zoals vaker bij budget kaarten, mooi 2GB of 4GB opprikken, maar wel traag geheugen)

Beide kaarten zijn overigens geen hoog vliegers qua performance, maar voor HD filmpjes en simpele spelletjes zullen beide wel voldoende zijn.

offtopic:
naar de koeler kijken of een kaart geschikt is voor gamen, moet ik snel de videokaart markt in met budget kaarten met heftige koelers erop, zal goed verkopen dan >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 17-08-2013 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb maximaal 100 euro om te besteden welke kaart is dan het beste?? merk maakt niet zoveel uit.
Ik kom tegen : asus, gigabyte, msi, club 3d, xfx, sapphire, welke van deze kan ik het beste kopen het zwaarste spel wat ik ga spelen is PlanetSide 2

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:43:
Maar ik heb maximaal 100 euro om te besteden welke kaart is dan het beste?? merk maakt niet zoveel uit.
Ik kom tegen : asus, gigabyte, msi, club 3d, xfx, sapphire, welke van deze kan ik het beste kopen het zwaarste spel wat ik ga spelen is PlanetSide 2
Qua merk maakt het meestal helemaal niets uit, het is de chip die het hem uitmaakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Wat voor games speel je? Je kan als je sneller wil ook kijken in V&A & MP! Als je nieuw gaat kopen zou ik je de ATI HD7xxx serie aan raden!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 21:18 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
V&A aangeboden: PNY GeForce GTX570
deze bv.
al vind ik dat zeer weinig geld voor die kaart mss toch op je hoede zijn
maar dan speel je planetside 2 als een tierelier alles op maximum ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:43:
Voor je budget zijn een AMD HD 7770 en nVidia GTX 650 de snelste kaarten nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties dan zou de MSI HD7750 een goede keuze zijn

http://www.alternate.nl/M...uct/1032800/?tk=7&lk=9371

Of toch Msi met gtx 650

http://www.alternate.nl/M...uct/1043563/?tk=7&lk=9377

1 van deze twee kan ik wel combineren met me processor i3 2120 zonder een bottleneck te vormen? En me 4 gb werkgeheugen?

Het wordt denk ik de msi gtx. Want voor de msi 7750 heb je 8 gb werkgeheugen voor nodig ofniet?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 10:07 ]

Verwijderd

Systeem werk geheugen heeft niks met videogeheugen te maken. Wat jij bedoelt is shared memory van BV. laptops en geïntegreerde kaarten. Een bottleneck zou ik het ook niet noemen het is hooguit een snelheids verschil (dat heeft iedere PC).

Verwijderd

Topicstarter
Ok welke is dan beter amd hd 7750 of de nvidia gtx 650. Het laatst genoemde moet wel extra gevoed worden met stroom. Dan zou ik denken dat dan de gtx beter is of heb ik dat mis?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.informatique.n...ce-gtx-650-1024mb-oc.html of kan ik beter deze nemen

Of toch maar de standaard gtx 650

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 15:58 ]

Verwijderd

Tussen de twee kampen is niet altijd een betere te benoemen. De snelheid kan wel wat verschillen en de prijs zeker. Veel mensen die een merk kiezen blijven erbij zolang ze tevreden zijn. NV is duur maar heeft geweldige driver support ATI niet zo.....Extra voeding geeft de kaart ook extra stroom en dus kan hij een zwaardere chip herbergen!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-02 01:37
ik zal je aanraden om er eentje van de vraag en aanbod te halen. hier kan je voor 100 euro een veel betere videokaart kopen dan nieuw.
zoals deze V&A aangeboden: Gigabyte GV-R695OC-1GD
deze is veel sneller dan een 7750 of 6670 of gtx 650
en voor 115 euro ligt hij heel dicht in de buurt van je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:16:
Tussen de twee kampen is niet altijd een betere te benoemen. De snelheid kan wel wat verschillen en de prijs zeker. Veel mensen die een merk kiezen blijven erbij zolang ze tevreden zijn. NV is duur maar heeft geweldige driver support ATI niet zo.....Extra voeding geeft de kaart ook extra stroom en dus kan hij een zwaardere chip herbergen!
Thanks voor je reactie.
Ik eenk dat ik dan voor de gtx 650 ga nog ff kijken op v&a op tweakers, de gtx zit op max 75 watt en de hd 7750 op max 66 watt. Nogmaals thanks voor je reacties. :*) :*)

Verwijderd

Topicstarter
rodebest schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:51:
ik zal je aanraden om er eentje van de vraag en aanbod te halen. hier kan je voor 100 euro een veel betere videokaart kopen dan nieuw.
zoals deze V&A aangeboden: Gigabyte GV-R695OC-1GD
deze is veel sneller dan een 7750 of 6670 of gtx 650
en voor 115 euro ligt hij heel dicht in de buurt van je budget.
Thanks voor je reactie ik ga kijken. :*) :*)
Pagina: 1