Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia Lumia 920 met Amber: een significante update

Pagina: 1
Acties:

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik ben het niet geheel eens met hoe de conclusie is geschreven. Heel veel van wat Arnoud schrijft is namelijk persoonlijk.
Ook blijven veel irritaties in Windows Phone 8 overeind. Veel daarvan zijn al lang bekend, zoals het ontbreken van een verzamelplek voor notificaties, het feit dat de telefoon alleen een hoofdvolume heeft, waardoor de ringtone en de muziek altijd even hard staan en, voor wie erom geeft, het ontbreken van zaken als vpn.
Ik (en vele anderen met mij) heb namelijk helemaal geen notificatiescherm nodig, want het startscherm IS eigenlijk gewoon het notificatiescherm! Als je er een notificatiescherm in gaat zetten, verdwijnt heel het nut van het startscherm. Ik (en vele anderen met mij) zijn juist heel blij dat er maar 1 hoofdvolume is, want als ik mijn volume harder denk te hebben gezet en het blijkt niet mijn ringtonevolume te zijn, heb ik wellicht gesprekken gemist. Bovendien vind ik (en vele anderen met mij) het juist heel handig dat ik niet 3 verschillende volumes hoeft in te stellen. Daarom had er voor de hele alinea "voor wie erom geeft" moeten staan. Dit is absoluut niet objectief geschreven.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dit soort verhalen zijn altijd niet objectief geschreven. Dat is onderdeel van reviews, previews en hands-ons. Als je me betrapt op dit soort passages in nieuwsberichten, was dat erger. Sterker nog, ik had er wmb nog wel meer eigen bevindingen en ervaringen in mogen doen (maar de tijd ontbrak helaas)

Inhoudelijk: ik gebruik WP nu 2.5 jaar, maar het startscherm is voor mij een verzameling snelkoppelingen en widgets, geen vervanging voor een notificatiecentrum. En daar denken de mensen van MS kennelijk net zo over, gezien de geruchten over en screen shots van een notificatiecentrum in 8.1 :)

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
arnoudwokke schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:39:
Dit soort verhalen zijn altijd niet objectief geschreven. Dat is onderdeel van reviews, previews en hands-ons. Als je me betrapt op dit soort passages in nieuwsberichten, was dat erger. Sterker nog, ik had er wmb nog wel meer eigen bevindingen en ervaringen in mogen doen (maar de tijd ontbrak helaas)
Natuurlijk kan het niet geheel objectief, maar dit stuitte me wel erg tegen de borst.
Inhoudelijk: ik gebruik WP nu 2.5 jaar, maar het startscherm is voor mij een verzameling snelkoppelingen en widgets, geen vervanging voor een notificatiecentrum. En daar denken de mensen van MS kennelijk net zo over, gezien de geruchten over en screen shots van een notificatiecentrum in 8.1 :)
Ik denk meer dat Microsoft weer buigt voor de grote druk van een aantal mensen die roepen om een notificatiescherm, terwijl de mensen die het niet willen hun mond houden. Het klinkt voor mij iig hetzelfde als de telkens veranderende policy rond de Xbone en als de startknop in Windows 8.1.

Maar ieder zijn eigen mening, natuurlijk.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het is niet de bedoeling dat het tegen de borst stuit, maar een duidelijke mening en visie horen erin - ook als jij het er niet mee eens bent. Misschien wel juist als jij het er niet mee eens bent.

Het zou kunnen dat 'Microsoft' buigt, maar ik denk niet voor publiek: ik vermoed - maar kan dat niet onderbouwen behalve met eigen ervaringen - dat mensen minder met notificaties doen dat op andere platformen, simpelweg omdat ze de live tile niet op het startscherm hebben of de toast notification gemist hebben. Gebeurt mij geregeld iig :)

Het zou natuurlijk ook kunnen dat MS zelf de functionaliteit mist. Je bouwt niet elke functie voor iedereen. Sterker nog: vrijwel alle functies zijn voor bepaalde groepen gebruikers (net zoals wifi die aanblijft, standaard camera-app die je kunt veranderen etc)