Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iObit Protected Folder: per jaar betalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om iObit Protected Folder te kopen voor het beveiligen van een bepaalde map op mijn computer. Bij de info staat dit:

"Buy IObit Protected Folder at only $19.95 for 1 year's protection and ensure your important data and privacy 100% secure!"

Ik kan echt nérgens achterhalen of dit inderdaad betekent dat je élk jaar weer $19,95 moet betalen...! Dat zou het opeens VEEL te duur maken, natuurlijk. ;) Dus vroeg ik me af of iemand hier dit programma heeft en weet of dit klopt ja of nee. Ik wil natuurlijk liever een programma dat ik één keer betaal en klaar.

Laat maar, sorry! Dat zal je altijd zien... Meteen na het posten van bovenstaande, vindt ik het programma My Lockbox van FSPro... helemaal gratis en doet precies wat ik wil. Nogmaals excuses voor deze forumvervuiling...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 12:39 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om het topic toch wat inhoud te geven ( :+ ): ik ken deze twee tools niet, maar in het algemeen zal een dergelijke applicatie niet beschermen tegen mensen met enige technische kennis.

De data kan niet erg belangrijk of privacy-gevoelig zijn als 2 tientjes per jaar al te duur is. Mocht het toch enigszins spannende data zijn, wil je onderzoeken wat er gebeurt als je bijv. de directory bekijkt via een ander OS (dualboot of boot-CD/-USB). Of zelfs al door de safe mode te gebruiken of door de applicatie af te sluiten.

Als de data dan wel toegankelijk is en dat een probleem is: overweeg iets als TrueCrypt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! De folder moet echter alleen maar beschermd worden tegen nieuwsgierige ogen waarvan ik weet dat ze in huis zijn. ;) En de eigenaren van die ogen hebben een groot gebrek aan technische kennis. ;) Mocht de computer gestolen worden of zo, dan weet ik wat te doen om te voorkomen dat de data van nut kan zijn voor de dieven. Klinkt wat vaag misschien, haha, maar dat hoort bij dit soort topics. ;)

Desalniettemin zal ik dat TrueCrypt even bekijken. Ik had die site al gezien maar wist niet of het te vetrouwen was (bij dit soort software wordt je toch wat wantrouwig...): nu iemand hier het programma alsnog aanraadt, is het misschien wel handig om het eens te bekijken. Ook omdat My Lockbox op zich wel voldoet maar ik nu al een keer problemen heb gehad met het openen van de gelockte map...