Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Windows 8 opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel mijn Windows 8 desktop helemaal opnieuw aan het instellen, alsof je hem weer hebt dat die net uit de winkel komt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T5WHxMg.jpg
Die moet uiteraard naar de 100%.

Alleen het probleem is: een % laden duurt 20-25 minuten PER procent..
Wat dus neerkomt op 2000-2500 minuten = 33/41 uur opnieuw instellen.

Duurt dat serieus zo lang of gaat die vanaf 15% (voorbeeld) een stuk sneller?
Want heb geen zin om 33-41 uur op mijn computer te gaan zitten wachten totdat die eens klaar is, want zoveel stond er niet op.

Verwijderd

Dit duurt altijd (imo) extreem lang. Gemiddeld een uurtje of 2-5 (n=25+). De eerste paar procentjes gaan altijd wat langzamer. Als het langer dan een paar uur duurt is er denk ik iets mis met de pc.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met (n=25+)?

En weet je het zeker dat het korter is dan die 33-41 uur want momenteel is die pas bij de 3%....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:15:
Dit duurt altijd (imo) extreem lang. Gemiddeld een uurtje of 2-5 (n=25+). De eerste paar procentjes gaan altijd wat langzamer. Als het langer dan een paar uur duurt is er denk ik iets mis met de pc.
Iets mis met de PC zal niet, heb hem net 1 maandje. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:17:
Wat bedoel je met (n=25+)?

En weet je het zeker dat het korter is dan die 33-41 uur want momenteel is die pas bij de 3%....
Aantal computers waarop ik mijn gemiddelde duur gebaseerd heb. Dit hoort echt geen halve dag te duren dan klopt er iets niet ;) En ja dat kan ook met vrij nieuwe computers gebeuren.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
Gemiddelde schone installatie duurt 30 tot 60 minuten, afhankelijk van processor en de hoeveelheid bloatware die erbij wordt geïnstalleerd.
Misschien is er een probleem met je HD en dat hij daarom zo langzaam is met het installeren?

apollo13

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik kijk het wel even aan hoelang het gaat duren anders wordt het bellen met de klantenservice waar ik mijn PC gekocht heb...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

Aantal computers waarop ik mijn gemiddelde duur gebaseerd heb. Dit hoort echt geen halve dag te duren dan klopt er iets niet ;) En ja dat kan ook met vrij nieuwe computers gebeuren.
Wat zou er mis mee kunnen zijn?

Verwijderd

apollo13 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:19:
Gemiddelde schone installatie duurt 30 tot 60 minuten, afhankelijk van processor en de hoeveelheid bloatware die erbij wordt geïnstalleerd.
Misschien is er een probleem met je HD en dat hij daarom zo langzaam is met het installeren?
Ik heb nog geen complete reset van windows 8 gezien die onder het uur uitkwam (Zelfs niet met SSD systemen). Wel met fabrikant software maar niet met de complete reset die in windows 8 zelf ingebouwd zit.

• apollo13
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

Wat zou er mis mee kunnen zijn?
Je HD, de CPU (misschien wordt hij te warm en dus schakkeld hij terug naar een lagere snelheid.)

apollo13

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SSD 120 GB trouwens.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik herstel er een stuk of 5 per week op die manier en de systemen met een vaste harde-schijf duren altijd enorm lang maar de laatste 50% gaan altijd sneller dan de eerste. Ga er vanuit dat het een uur of 3-4 duurt.

Met SSD`s kan het soms in 40 minuten gedaan zijn:P

• apollo13
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Ik heb nog geen complete reset van windows 8 gezien die onder het uur uitkwam (Zelfs niet met SSD systemen). Wel met fabrikant software maar niet met de complete reset die in windows 8 zelf ingebouwd zit.
Schone Win 7-8 installatie op mijn zelfbouw pc: 12 minuten, dan de drivers nog even en een halfuurtje is voorbij. Wat het meeste tijd kost is de rest van de software die erop moet, maar de ts had het over een schone install van Win 8, niet over de rest die daarna nog komt.

apollo13

Verwijderd

Topicstarter
melvinnie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:29:
Ik herstel er een stuk of 5 per week op die manier en de systemen met een vaste harde-schijf duren altijd enorm lang maar de laatste 50% gaan altijd sneller dan de eerste. Ga er vanuit dat het een uur of 3-4 duurt.

Met SSD`s kan het soms in 40 minuten gedaan zijn:P
Oké, bedankt.
Ik hoop dat het inderdaad rond de 3-4 uur kan zijn, momenteel nog steeds op 4%....

Verwijderd

apollo13 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:29:
[...]

Schone Win 7-8 installatie op mijn zelfbouw pc: 12 minuten, dan de drivers nog even en een halfuurtje is voorbij. Wat het meeste tijd kost is de rest van de software die erop moet, maar de ts had het over een schone install van Win 8, niet over de rest die daarna nog komt.
Ja een nieuwe installatie duurt niet lang. Maar de complete pc reset van windows wel. Waarom dit zo lang duurt is mij ook een raadsel, maar het is niet vergelijkbaar met herinstallatie van windows.

Verwijderd

Topicstarter
Dus even samengevat moet het tussen de 3-6 uur duren voordat die helemaal klaar is en ik kan beginnen met de instellingen correct zetten, profiel naam kan intoetsen etc?

Verwijderd

Bij mijn 3 laptops duurde een clean install van Windows 8 een kwartiertje per stuk.

Ik heb dan ook laptops met SSD's erin.

Verwijderd

Topicstarter
5% inmiddels..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:39:
Bij mijn 3 laptops duurde een clean install van Windows 8 een kwartiertje per stuk.

Ik heb dan ook laptops met SSD's erin.
Hij heeft het niet over een clean install, lezen aub.

Verwijderd

Topicstarter
Had trouwens ook een Refresh gedaan per ongeluk (klikte verkeerde aan) en dat duurde 20 minuutjes mocht dat belang hebben als overige informatie. Dus de HD of SSD is denk niks mis mee.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Duurde bij mij de eerste procenten erg lang. Ging aan het eind sneller. Komt vast goed! Ongeveer een uurtje kwam ik op uit met een 256gb Samsung Pro.
Pagina: 1