Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop, rond de 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 17:32
Hey Tweakers,

Ik zoek een laptop, en kom er zelf niet helemaal uit..

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zal m gebruiken voor mijn studie, dus programmeren en modelleren (matlab oid), textverwerken, webbrowsen..
Ik draai graag linux, dus het zou handig zijn als dat een beetje werkt.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo'n 750 euro dus

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Mee naar de uni op de fiets, dus liever niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb graag een full HD scherm en 8 GB ram voor het programmeren, ssd's schijnen fijn te zijn maar heb ik nog geen ervaring mee..
En de beelddiagonaal lijkt mij het fijnst tussen de 13,3" en 15,6"

De laptops die ik gevonden heb, zijn:
De Dell Inspiron 15R SE, maar die is verdwenen...
De Lenovo Thinkpad Edge E531, maar dan met 8 GB ram en FHD scherm;
En eigenlijk buiten mijn budget: de Dell XPS 13.

Thx!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Je kunt ook nog kijken naar deze: pricewatch: Asus N56VJ-S4149H en dan voor de €50 die je overhoudt er 8GB ram bijzetten. SSD's zijn fijn, maar niet erg haalbaar voor je budget, dus dat kun je later eventueel nog doen.

De E531 is ook een mooie laptop en vrij degelijke laptop. De XPS 13 is dan weer stukje kleiner, maar wordt ook regelmatig aanbevolen door de goede prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door lucash op 17-08-2013 12:19 ]

Verwijderd

Maandag krijg ik mijn e531 binnen, als je deze wilt kan ik wat vragen beantwoorden als ik hem binnen hebt. Mocht je geïnteresseerd zijn.

• Nekronek0
Ja, ik ben wel benieuwd naar de bouwkwaliteit. Thinkpads hebben de reputatie een goede bouwkwaliteit te hebben, Thinkpad Edge een iets mindere en ben benieuwd naar de bouwkwaliteit van dit (nieuwe) model, ik heb er nog niet echt iets over kunnen vinden...

Verwijderd

Let wel op bij het kopen van een custom-gebouwde e531 er 2 weken bouwen + 6 dagen levering is, dit kan korter zijn. Ik had 'm 1 augustus besteld en ik krijg hem morgen, de 19de, pas binnen. Het wordt namelijk in China in elkaar gezet.

• Nekronek0
Ow, en het scherm natuurlijk! De eerder genoemde asus en de xps 13 hebben een IPS scherm, de E531 een TN, maar wel een matte, dus ik ben benieuwd.

Verwijderd

De N56 heeft ook TN. De sony S15 is haast de enige betaalbare 15.6" met IPS (er zijn ook nog wat acers, maar zonder concrete ervaringen). Verder stijgt de XPS 13 met de huidige prijsstelling ver boven de €750 uit.

Vergeet ook http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx niet.

• Nekronek0
Heeft iemand enig idee hoe de bouwkwaliteit van de asus zich verhoudt tot die van de lenovo?

Ik heb op internet namelijk heel wisselende reacties gezien op de E531, en de N56 heeft vooral lovende reacties..

[ Voor 38% gewijzigd door Nekronek0 op 19-08-2013 09:51 ]

Verwijderd

De bouwkwaliteit is niet fantastisch, vergeleken met vroegere laptops die ik heb gehad. Het is echter niet zo slecht dat ik het uit elkaar zou zin vallen. De laptop ziet er aardig robuust uit en het toetsenbord laat zich totaal niet doorveren. Hoe het touchpad in elkaar zit, vind ik een minpunt, maar ik ben dan ook van plan in een goede muis er door te kopen.

Dit gaat over de E531

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 13:03 ]

• Nekronek0
Dank voor de reacties!

Stel dat ik nog ergens 100 euro vandaan kan halen, zou ik dan een significant betere laptop kunnen kopen?
Of blijft het dan de e531 met betere hardware erin?

Verwijderd

De asus N56 is naar mijn mening de beste laptop tot €1400-1500. Meer uitgeven dan de N56 heeft echt geen zin als je geen bijzondere eisen hebt qua GPU.

• Nekronek0
Dus die bij de outlet van komplett is zo'n beetje de beste deal hier dan?
Is het toetsenbord ook even goed als die van de lenovo?

Verwijderd

Dat weet ik niet, aangezien er nog bijna 0 ervaringen zijn over de E531

Verwijderd

Ik kan melden dat het toetsenbord van de e531 best goed is, niet doorverend. Ruimte tussen de toetsen. Daarnaast is het een aardig standaard chiclet-toetsenbord. Wat me wel opviel aan mijn e531 dat de tekens op de knoppen soms anders zijn dan die op het scherm verschijnen (vooral die met shift, de `-toets en de - en +-toetsen.) Ook zijn de Ctrl en Fn-toetsen omgedraaid en zit er een ptr scr-knop tussen alt-gr en ctrl.

Als je altijd op je toetsenbord kijkt, kan dit een probleem zijn.

• Nekronek0
Ik denk dat ik me ook ga wagen aan de e531 ^^

Verwijderd

Let wel op, als je vanaf Lenovo Shop besteld, 2 weken bouwen + 6 dagen levering. Kan iets korter. Dus als je 2 september weer begint, dan kan je de eerste tijd zonder laptop zitten.

• Nekronek0
Dat maakt voor mij niet echt uit, ik ben al weer bezig.

Dank voor de hulp!
Pagina: 1