Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

smtp met gmail configureren op highpoint rocketraidkaart

Pagina: 1
Acties:

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 10:20
In de HighPoint Web RAID Management tool kun je Event Notification aanzetten.

Ingevuld:

Server address: smtp.gmail.com
Mail from: mijnadres@gmail.com
Login name: mijnadres@gmail.com
Password: ********
SMTP port: 587

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/RNImu.jpg

Resultaat: Failed to send mail. 8)7

Heeft iemand dit wel goed werkend met een gmail adres?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

dikke kans dat hij geen SSL ondersteunt, probeer eens poort 25.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Loginnaam kan zonder @gmail.com er achter.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Heeft je provider geen SMTP relay? Dat werkt meestal via poort 25 en gaat een stuk beter.

while (! ( succeed = try ()));

• yourservice
mace schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:29:
dikke kans dat hij geen SSL ondersteunt, probeer eens poort 25.
Geprobeerd, zelfde resultaat.
sypie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:31:
Ook al geprobeerd sypie, zelfde resultaat: geen...

[ Voor 33% gewijzigd door yourservice op 17-08-2013 10:34 ]

• yourservice
hans_lenze schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:32:
Heeft je provider geen SMTP relay? Dat werkt meestal via poort 25 en gaat een stuk beter.
Server address: smtp.ziggo.nl
Mail from: mijnadres@ziggo.nl
Login name: mijnadres@ziggo.nl
SMTP port: 25

Wederom geen resultaat!

Verwijderd

yourservice schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Server address: smtp.ziggo.nl
Mail from: mijnadres@ziggo.nl
Login name: mijnadres@ziggo.nl

Wederom geen resultaat!
login en pass weg laten ;)

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor je provider hoef je meestal geen authenticatie toe te passen. Probeer het eens zonder de login naam en het wachtwoord.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Je hebt wel een recipient opgegeven?

• yourservice
Ook zonder login gegevens geen resultaat.

Zoals je kunt zien kun je bij het invullen van een recipient een test uitvoeren, daar gaat het al mis.

Maar ook met recipient al ingevuld lukt het niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

sypie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:31:
Volgens mij niet.. hoe kan je anders domeinen uit elkaar halen ?

Heb je al in je gmail spam gekeken ? Als je middels ziggo smtp als @gmail.com stuurt zou dat makkelijk kunnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat zegt 'telnet smtp.gmail.com 25' op dat systeem?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• yourservice
Geen verbinding met poort 25, met 587 flits erin...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, maar 587 gebruikt SSL. De mail client in de highpoint software kan daar niet mee omgaan

Ik krijg het bij Ziggo op een andere client gewoon voor elkaar, thuis gebruik ik ook de highpoint software en met vergelijkbare instellingen (wel een andere provider) en lukt het ook.

server: smtp.ziggo.nl
port 25
email adres: noreply@ziggo.nl

[ Voor 58% gewijzigd door akimosan op 17-08-2013 12:10 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 12:27
Heb het geklootzak ook gehad met mijn Areca. Wat ik vervolgens gedaan heb ik SMTP adres van KPN gepakt. Dat gaat hier goed, probeer dat eens.

213.75.63.9

Als ik deze netjes invul met ip adres, en mijn gmail inlog gegevens staan er bij blijkt dit prima te gaan :)

Specs!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik neem aan dat je wel een recipient ingevuld hebt?
Lezen is lastig soms....
Voor mijn WHS gebruik ik trouwens exact dezelfde gmail settings als jij in je TS hebt staan, dat lijkt dus prima. Zal inderdaad die ssl zijn die je dwars zit en volgens mij gebruikt ziggo dat ook.

[ Voor 78% gewijzigd door Rupie op 17-08-2013 13:58 ]

Desktop | Server | Laptop

• yourservice
GoldenBatt schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:10:
Wat ik vervolgens gedaan heb ik SMTP adres van KPN gepakt. Dat gaat hier goed, probeer dat eens.

213.75.63.9

Als ik deze netjes invul met ip adres, en mijn gmail inlog gegevens staan er bij blijkt dit prima te gaan :)
Server address: 213.75.63.9
Login name: mijnadres@gmail.com

Wederom geen resultaat!

Ik kom op 213.75.63.13 uit, ook geprobeerd, ook fail!

[ Voor 5% gewijzigd door yourservice op 17-08-2013 14:08 . Reden: Ander IP adres ]

• mace

mace

Sapere Aude

Je moet echt je wachtwoord van gmail er niet bijdoen hoor, als je niet direct naar gmail verbinding maakt.

• yourservice
mace schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:07:
Je moet echt je wachtwoord van gmail er niet bijdoen hoor, als je niet direct naar gmail verbinding maakt.
Server address: 213.75.63.9 of 213.75.63.13
Login name:
Password:

Zo mace? Werkt ook niet.

• mace

mace

Sapere Aude

yourservice schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Server address: 213.75.63.9 of 213.75.63.13
Login name:
Password:

Zo mace? Werkt ook niet.
Nouja ik bedoelde dat KPN of Ziggo jouw gmail-wachtwoord niet hoeft te weten. ;)
Het is niet alsof de mailrelay weer bij gmail gaat inloggen met jouw account ofzo.

Je kan een mailrelay gebruiken maar alleen die van je eigen provider, als jij geen KPN hebt, zal hun mailrelay geen verkeer accepteren.

edit: Daarnaast blokkeren veel providers ook gewoon poort 25 uitgaand dus zul je wel hun mail relay MOETEN gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 17-08-2013 14:17 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 05:27
* The-Source heeft ook een RocketRaid ik heb gewoon de smtp van mijn provider ingevuld.
Als sender heb ik gewoon raidkaart@<eigen domeinnaam>.nl ingevuld.
En als ontvanger heb ik dan wel mijn gmail adres ingevuld en dat werkt gewoon prima.
Geen user/pass invullen omdat dit bij je provider zo goed als zeker niet nodig is.

Gmail accepteert alleen smtp via SSL op poort 465 zie ook hier

Dit was het laatste mailtje wat ik heb gekregen van mijn kaart (toen heb ik de array eruit gehaald en overgestapt naar een nieuwe ;)
Fri, 28 Jun 2013 22:57:25 W. Europe Daylight Time:
[rr2340]: An error occured on the disk at 'SAMSUNG HD103SI' at Controller1-Channel3.

[ Voor 40% gewijzigd door The-Source op 17-08-2013 14:21 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

akimosan schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:03:
Ja, maar 587 gebruikt SSL. De mail client in de highpoint software kan daar niet mee omgaan

Ik krijg het bij Ziggo op een andere client gewoon voor elkaar, thuis gebruik ik ook de highpoint software en met vergelijkbare instellingen (wel een andere provider) en lukt het ook.

server: smtp.ziggo.nl
port 25
email adres: noreply@ziggo.nl
Dat dus ja. Google ondersteunt geen niet-encrypted toegang. Je kaart ondersteunt blijkbaar (?) geen encrypted toegang.

Conclusie: de SMTP-server vd ISP gebruiken. Of een moderne mailclient gebruiken in de kaart :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf gebruik ik gmail icm met poort 465 SSL, werkt dat anders niet?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• yourservice
Ook dit werkt niet, ook niet met 212.54.34.9:

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/SHLmZ.jpg

Ik heb de kaart zelf ook een intern IP adres gegeven, 192.168.178.20, met Subnet mask, DNS server en Gateway, dit vertraagt de boel alleen maar.

[ Voor 60% gewijzigd door yourservice op 17-08-2013 15:13 . Reden: IP adres ]

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Misschien heb je er al aan gedacht, maar staat er wel een email account gekoppeld aan de admin account?
( zie hier)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom probeer je die poort bij die server? Gewoon 25 gebruiken, gebruik ook gewoon smtp.ziggo.nl ipv het IP-adres. Scheelt weer bij serverside aanpassingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• yourservice
Web-Brielle schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:14:
Misschien heb je er al aan gedacht, maar staat er wel een email account gekoppeld aan de admin account?
( zie hier)
Dat gaat om het emailadres van de admin van de mailserver Web-Brielle.

• yourservice
F_J_K schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:14:
Waarom probeer je die poort bij die server? Gewoon 25 gebruiken, gebruik ook gewoon smtp.ziggo.nl ipv het IP-adres. Scheelt weer bij serverside aanpassingen.
Was even een try-out, ook 25 werkt niet. smtp.ziggo.nl ook al in alle combi's geprobeerd.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Merkwaardig, 'telnet smtp.ziggo.nl 25' zou zonder meer meteen verbinding moeten leggen als Ziggo jouw provider is. Je hebt verder geen tcp 25 uitgaand blocks in jouw router staan? Geen firewall? Niets wat tcp 25 uitgaand opvangt, redirect of wat dan ook? Port forwarding verkeerd om staan?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• yourservice
"telnet smtp.ziggo.nl 25" werkt als een speer, dat is juist het gekke!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Installeer anders eens Wireshark (http://www.wireshark.org/download.html) en kijk wat voor SMTP verkeer er over de lijn gaat :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• yourservice
Glashelder schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:04:
Installeer anders eens Wireshark (http://www.wireshark.org/download.html) en kijk wat voor SMTP verkeer er over de lijn gaat :)
Staat gereed, als ik filter SMTP invul dan blijft het leeg. Geen idee hoe het allemaal werkt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je op test drukt dan blijft dat leeg?

Dan zit daar dus een probleem want dan probeert hij dus niet eens een e-mail te versturen. Misschien een domme vraagt maar je start de capture toch wel he? Dat doe je door naar 'Capture'->'Interfaces' te gaan. Daar kan je de interface kiezen die je wilt 'afluisteren'. Doorgaans is er maar een die überhaupt pakketten ontvangt en verzend.

Dit is ongeveer wat je verwacht te zien:
Afbeeldingslocatie: https://pics.dieben-online.net/wireshark_smtp_thumb.png

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zonder verder iets te weten van die highPoint kaart, vraag ik me af hoe e.e.a. in z'n werk gaat.

Je gebruikt kennelijk een of andere management tool van highPoint, maar da's alleen maar een user interface en niet het proces dat de management taak uitvoert. Waar zit/draait dat proces? Draait het in de firmware op de controller? Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe ze überhaupt network access krijgen. Of zit er ook een rj45 netwerk aansluiting op? (je zegt dat je "hem" een IP-adres hebt gegeven; wie is "hem"?)

Het management proces kan ook in je OS draaien. Je hebt echter niet verteld welk OS je draait. Als-ie op windows draait, dan is het waarschijnlijk een service. Draait die service? En zo ja, heb je de machine al gereboot, terwijl je de mail optie aan had staan? Onder Linux zal het een of andere deamon zijn; die als gerestart?. Voor beide gevallen geldt: houdt die service/deamon een logfile bij of logt-ie naar system/application eventlog of dmesg? Zo ja: wat logt-ie daar allemaal?

Voor zover ik de geluiden uit het topic begrijp, kan die controller iets met SMTP (als het niet te moeilijk is, dus geen SSL). Dat e-mailen naar Google niet werkt is begrijpelijk; in grote (maar niet alle) delen van het Ziggo netwerk staat port 25 uitgaand dicht. Daarvoor hebben ze smtp.ziggo.nl neergezet, waar je gewoon via basic smtp kunt relayen naar buiten. Gewoon via port 25, zonder user/pass.

Als je wireShark trace leeg blijft qua SMTP, betekent dat de controller nog niet eens de netwerkkaart in de PC kan bereiken. Dat doet toch sterk denken aan een servive/deamon die nog niet weet dat-ie z'n smtp-module moet laden. Dus eerst die reboot/restart maar eens proberen en dan gaan spitten in de log files

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Duidelijke post.. mocht het een deamon op je pc zijn, check dan ook of je AV software niet het sturen van SMTP blokkeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• yourservice
Glashelder schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:20:
Als je op test drukt dan blijft dat leeg?

Dan zit daar dus een probleem want dan probeert hij dus niet eens een e-mail te versturen. Misschien een domme vraagt maar je start de capture toch wel he? Dat doe je door naar 'Capture'->'Interfaces' te gaan. Daar kan je de interface kiezen die je wilt 'afluisteren'. Doorgaans is er maar een die überhaupt pakketten ontvangt en verzend.
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/sEDZP.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door yourservice op 20-08-2013 12:29 . Reden: thumb ]

• yourservice
Brahiewahiewa schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 02:58:
Zonder verder iets te weten van die highPoint kaart, vraag ik me af hoe e.e.a. in z'n werk gaat.

Je gebruikt kennelijk een of andere management tool van highPoint, maar da's alleen maar een user interface en niet het proces dat de management taak uitvoert. Waar zit/draait dat proces? Draait het in de firmware op de controller? Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe ze überhaupt network access krijgen. Of zit er ook een rj45 netwerk aansluiting op? (je zegt dat je "hem" een IP-adres hebt gegeven; wie is "hem"?)

Het management proces kan ook in je OS draaien. Je hebt echter niet verteld welk OS je draait. Als-ie op windows draait, dan is het waarschijnlijk een service. Draait die service? En zo ja, heb je de machine al gereboot, terwijl je de mail optie aan had staan? Onder Linux zal het een of andere deamon zijn; die als gerestart?. Voor beide gevallen geldt: houdt die service/deamon een logfile bij of logt-ie naar system/application eventlog of dmesg? Zo ja: wat logt-ie daar allemaal?

Voor zover ik de geluiden uit het topic begrijp, kan die controller iets met SMTP (als het niet te moeilijk is, dus geen SSL). Dat e-mailen naar Google niet werkt is begrijpelijk; in grote (maar niet alle) delen van het Ziggo netwerk staat port 25 uitgaand dicht. Daarvoor hebben ze smtp.ziggo.nl neergezet, waar je gewoon via basic smtp kunt relayen naar buiten. Gewoon via port 25, zonder user/pass.

Als je wireShark trace leeg blijft qua SMTP, betekent dat de controller nog niet eens de netwerkkaart in de PC kan bereiken. Dat doet toch sterk denken aan een servive/deamon die nog niet weet dat-ie z'n smtp-module moet laden. Dus eerst die reboot/restart maar eens proberen en dan gaan spitten in de log files
Ik gebruik Windows 7, is geen SMTP bijgeleverd lees ik. Ik kan wel Remote Server Administrion Tools installeren maar daar heb ik weinig aan.

Dan houdt het dus op?

• yourservice
HighPoint verstuurd via poort 7412, moet ik daar nog iets mee doen?

Inmiddels Free SMTP Server draaien maar geen reultaat.
Pagina: 1